Η Κρουαζιέρα, η ιστιοπλοΐα και η επιβατηγός ναυτιλία, «ναυαρχίδες» της ελληνικής ανάπτυξης, σύμφωνα με όσα είπε ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας Γιάννης Διαμαντίδης σε συνέντευξη Τύπου.
Επίσης έγιναν αναφορές στην κρουαζιέρα, την ακτοπλοΐα και τα σκάφη αναψυχής στην έκθεση «Ποσειδώνια», ενόψει του συνεδρίου για το Θαλάσσιο Τουρισμό, που θα διοργανωθεί από τις 21 έως τις 22 Ιουνίου στην καινούργια Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση.
Ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας Γιάννης Διαμαντίδης τόνισε ότι το συνέδριο αυτό, στοχεύει στην ανάδειξη της δυναμικής του θαλάσσιου τουρισμού, και την εξαιρετική σημασία που έχει για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας και όλης της Μεσογείου με κέντρο την Ελλάδα.
Η Κρουαζιέρα, η ιστιοπλοΐα (yachting) και η επιβατηγός ναυτιλία είναι διαρκώς μέσα στις προτεραιότητες της πολιτικής που ασκούμε στο Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, δήλωσε ο κ. Διαμαντίδης και πρόσθεσε ότι η Ελλάδα μπορεί να γίνει ο καταλύτης ανάπτυξης για όλες τις χώρες της ανατολικής Μεσογείου.
Άρση του καμποτάζ
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Γιώργος Γκράτσος χαρακτήρισε απαραίτητη τη νομοθετική ρύθμιση για την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα, τονίζοντας ότι ο τύπος της νομοθετημένης σύμβασης όπως και η παρεχόμενη ασφάλεια στα λιμάνια θα πρέπει να είναι κατάλληλα για να εκδηλωθεί ενδιαφέρον, από μεγάλες εταιρείες, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν τα λιμάνια ως βάση για τις κρουαζιέρες (homeporting). Τα πολλά έσοδα για την Ελλάδα θα είναι από το homeporting και όχι από τις προσεγγίσεις, τόνισε ο κ. Γκράτσος.
Ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου τόνισε, επίσης, ότι για να ενισχυθεί η ανάπτυξη στα νησιά, ο ΦΠΑ θα έπρεπε να ήταν ενιαίος, 13% για οχήματα και επιβάτες στα εισιτήρια της ακτοπλοΐας.
Αναφερόμενος στα ελληνικά επαγγελματικά σκάφη αναψυχής, τόνισε ότι θα πρέπει να γίνουν ανταγωνιστικά, αλλιώς θα πληθαίνουν τα αντίστοιχα ξένα στις ελληνικές θάλασσες με αφετηρία την πατρίδα τους.
Αν είχαμε σωστή πολιτική, θα είχαμε χιλιάδες περισσότερα σκάφη αναψυχής, ελληνικά και ξένα, ελλιμενισμένα σε πολλές ελληνικές μαρίνες και θα δημιουργούνταν πολλές χιλιάδες επιπλέον θέσεις εργασίας, πρόσθεσε.
Σημειώνεται ότι το συνέδριο για το Θαλάσσιο Τουρισμό, στις 21 και 22 Ιουνίου, θα εξετάσεις τις προοπτικές που παρουσιάζονται για τις τρείς συνιστώσες, την κρουαζιέρα, την ιστιοπλοΐα και την επιβατηγό ναυτιλία.