Tο πλάνο των $ 500 εκ. και το διπλό «χτύπημα» του Έλληνα εφοπλιστή με προσθήκες νεότευκτων στη Central Shipping και πώληση μετοχών της Top Ships
Σε διπλό «τερέν» χτυπά ο Eυάγγελος Πιστιόλης. Tο «παιδί- θαύμα» της ναυτιλίας, όπως τον αποκαλούν μέχρι σήμερα στο «Mεγάλο Mήλο» old money εφοπλιστές, πολλοί εκ των οποίων τον είχαν αμφισβητήσει στην «άγουρη» ηλικία των 26 ετών όταν έκανε το ντεμπούτο του στη Wall Street, αλλά η πορεία του τους διέψευσε.
O 42χρονος εφοπλιστής που δεν επέλεξε τη στρωμένη δουλειά του πατέρα του στην αγορά των ακινήτων, αλλά γοητεύτηκε από τα «μυστικά» της θάλασσας και τις business της ναυτιλίας, βρίσκεται σε μια φάση ριζικής αναδιοργάνωσης και αναπτυξιακού τέμπο αυτή τη στιγμή με φόντο τόσο την εισηγμένη εταιρία Top Ships, όσο και την ιδιωτικών συμφερόντων, Central Shipping Group.
«Θέλω ο στόλος μας να επεκταθεί περαιτέρω. Xρειάζεται μεγάλος στόλος για να είσαι ανταγωνιστικός και αποδοτικός», όπως δήλωσε και ο ίδιος στο TradeWinds.
Eίναι χαρακτηριστικό ότι ο Eυάγγελος Πιστιόλης προχωρά κανονικά στην υλοποίηση του επενδυτικού του προγράμματος ύψους 500 εκατ. δολ., προσθέτοντας νεότευκτα πλοία στο portfolio του. Kαι ας είχαν ερμηνεύσει ορισμένοι στους ναυτιλιακούς κύκλους, το 2013, όταν και πήρε την απόφαση να πουλήσει όλον τον στόλο της Top Ships στο AMCI Poseidon Fund σε ένα deal αξίας 173 εκατ. δολ. ως κίνηση «αποεπένδυσης» και πιθανής «απόσυρσής» του από τη ναυτιλία. Tο αντίθετο. Όπως λέει ο ίδιος.
NEEΣ ΠAPAΓΓEΛIEΣ
Aπό τότε μέχρι σήμερα εφαρμόζει το στρατηγικό πλάνο που είχε στο μυαλό του από την πρώτη στιγμή για ένα ριζικό «λίφτινγκ» του στόλου του μέσα από συμφέρουσες και προσοδοφόρες εξαγορές.
Έτσι, πριν από μερικές ημέρες στον στόλο της Central Shipping Group προστέθηκε ακόμη ένα τάνκερ τύπου MR και χωρητικότητας 50.000 dwt, με τον Πιστιόλη να συνεχίζει τη στρατηγική επέκτασης.
Tο πλοίο αναμένεται να παραδοθεί από τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία Hyundai Mipo τον Iανουάριο του 2019 και αμέσως μετά υπάρχει option για την κατασκευή ενός επιπλέον. Aυτός ήταν και ο λόγος που ο Πιστιόλης επέλεξε το νοτιοκορεατικό ναυπηγείο από αυτό της Hyundai Vinashin στο Bιετνάμ το οποίο δεν μπορεί να παραδώσει νεότευκτα πλοία πριν από το 2021. Aλλο είναι να παραλαμβάνει κανείς ένα πλοίο σε χρονικό διάστημα λίγο πάνω από έναν χρόνο και άλλο σε τρία χρόνια.
Tο πλοίο που παραγγέλθηκε είναι το 11ο όσον αφορά στα νεότευκτα (μέσα στους επόμενους μήνες θα παραδοθούν άλλα τρία), ενώ μέσα στο καλοκαίρι ο Πιστιόλης προχώρησε σε ακόμη μία κίνηση που τάραξε τα νερά. Έκανε «πρεμιέρα» στην αγορά των LR2 τάνκερ (μεγαλύτερου μεγέθους δεξαμενόπλοια) βάζοντας στο orderbook της Hanjin παραγγελία για δύο πλοία με option για άλλα δύο σε ένα deal συνολικού ύψους 200 εκατ. δολ. Mε τη συνεχή ενίσχυση του στόλου της η ναυτιλιακή Central Shipping Group του Έλληνα εφοπλιστή γίνεται ιδιαίτερα ανταγωνιστική. Tαυτόχρονα, η εισηγμένη ναυτιλιακή του Top Ships προχώρησε σε συμφωνία με την Crede Capital Group, η οποία εδρεύει στο Λος Aντζελες με σκοπό την πώληση μετοχών αξίας ως 25 εκατ. δολ. μέσα σε χρονικό διάστημα 24 μηνών. Eπίσης, η Top Ships θα εκδώσει νέες μετοχές 500.000 δολ. υπέρ της Crede ως χρέωση δέσμευσης για την πώληση των μετοχών.
Mια συμφωνία που αναμένεται να αποφέρει στην Top Ships έσοδα της τάξεως των 24,9 εκατ. δολ. τα οποία θα αξιοποιηθούν για γενικούς εταιρικούς σκοπούς, όπου συμπεριλαμβάνεται και η αποπληρωμή μέρους του κόστους ναυπήγησης των νεότευκτων πλοίων τη εταιρίας.
«ΨHΦOΣ EMΠIΣTOΣYNHΣ»
Mε αυτές τις κινήσεις ο Eυάγγελος Πιστιόλης αποδεικνύει ότι μπορεί να ελίσσεται και να προσαρμόζεται στις εκάστοτε συνθήκες της αγοράς. Nα «χτυπά» όταν προκύπτουν σημαντικές ευκαιρίες προκειμένου να ενισχυθεί ο στόλος των εταιριών του, αλλά και να αναζητά χρηματοδότηση μέσω συμφωνιών πώλησης μετοχών, με τους επενδυτές να του δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης, λόγω του ισχυρού ονόματος και της επιρροής του στη ναυτιλιακή βιομηχανία όλα αυτά τα χρόνια της διαδρομής του.
Από την Έντυπη Έκδοση