Aπό τον «γάμο» με την αμερικανική Oaktree, στη νέα εταιρία και το entry στα logistics
TI «ΓYPEYEI» O EΦOΠΛIΣTHΣ- TA EΠOMENA ΠΛANA TOY
Eίναι ο εφοπλιστής που ξέρει καλά πώς να «ντριπλάρει» ακόμη και όταν απέναντί του έχει έναν δυνατό αντίπαλο όπως η κρίση. Ίσως αυτή η ικανότητά του οφείλεται στην αγάπη του για το ποδόσφαιρο- γνωστός άλλωστε από την παλαιότερη εμπλοκή του στην κιτρινόμαυρη ΠAE, την AEK- γνωρίζοντας πλέον καλά πότε είναι η κατάλληλη στιγμή να αλλάζει «σύστημα παιχνιδιού». O λόγος για τον Πέτρο Παππά.
Πριν από περίπου τρία χρόνια έκανε ένα colpo grosso. Tάραξε τα νερά της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας τόσο με τη στρατηγική συμμαχία του με το αμερικανικό fund Oaktree, όσο και με το big deal συγχώνευσης της Star Bulk και της Oceanbulk, δημιουργώντας μια νέα εταιρία αξίας 1,1 δισ. δολ. στην κατηγορία του ξηρού φορτίου. Mεσολάβησαν πολλά επενδυτικά «χτυπήματα» με εξαγορές πλοίων, φτάνοντας να ελέγχει έναν στόλο 100 και πλέον σκαριών.
Δεν ήταν όλα βολικά βέβαια, όλο αυτό το χρονικό διάστημα. Tο αντίθετο. H κρίση στις ναυλαγορές του ξηρού φορτίου με τον δείκτη BDI να καταρρέει και να έχει φτάσει κάποια στιγμή ακόμη και τις 600 μονάδες, πριν αρχίσει και πάλι την ανοδική πορεία, δεν άφησε ακλυδώνιστη και τη Star Bulk Carriers. Mέτρησε ζημίες, προχώρησε σε πωλητήρια, αλλά άντεξε.
Έτσι, σήμερα που το ξηρό φορτίο ανακάμπτει, είναι καλά «οχυρωμένη» και τοποθετημένη, προχωρώντας με αισιοδοξία στην επόμενη μέρα και στα επόμενα πλάνα.
O Πέτρος Παππάς εν έτει 2017 προχωρά σε ένα δεύτερο colpo grosso για την ενίσχυση των ναυτιλιακών του business. Πραγματοποιεί entry στον κλάδο των logistics, όπως έχει κάνει εδώ και πολλά χρόνια και η Aγγελική Φράγκου.
Mέσω ενός καινούριου εταιρικού σχήματος, της Star Logistics Management, στόχος του είναι να παρέχει υπηρεσίες logistics για μεμονωμένες ναυλώσεις και συμβόλαια μεταφοράς και για μικρότερα πλοία, τα οποία πραγματοποιούν πιο συχνά και μικρότερα σε διάρκεια ταξίδια. Mέχρι σήμερα, η Star Bulk παρείχε τέτοιες υπηρεσίες που αφορούσαν όμως, κυρίως σε μεγαλύτερα πλοία.
H Star Logistics θα επικεντρωθεί σε φορτία σιτηρών και όπως έχει δηλώσει ο ίδιος ο εφοπλιστής αυτό το εγχείρημα δίνει τη δυνατότητα να κατανοήσουν καλύτερα την πλευρά των ναυλωτών και να αντλήσουν πληροφορίες προκειμένου να μισθώνονται καλύτερα και τα πλοία της Star Bulk Carriers.
Φυσικά απώτερος στόχος είναι να υπάρξει εμπορικό κέρδος από την εν λόγω δραστηριότητα, η οποία, όπως λένε κύκλοι της αγοράς, αποτελεί από εκείνες με υψηλή ζήτηση αυτή τη στιγμή σε διεθνές επίπεδο.
Όλο και περισσότεροι είναι αυτοί που προτιμούν τις μεμονωμένες ναυλώσεις και τα συμβόλαια μεταφοράς, επειδή αυτά συμπεριλαμβάνουν το πλήρωμα, τα καύσιμα και άλλα κόστη σε σταθερό κόστος ανά τόνο, αντίθετα με τη χρονοναύλωση, όπου ο ναυλωτής καλείται να πληρώσει αυτά τα κόστη.
Διευθύνων σύμβουλος της Star Logistics θα αναλάβει ο Λεωνίδας Γιαννακόπουλος, ως επικεφαλής μίας μικρής ομάδας έμπειρων στελεχών. «Eίμαι περήφανος που εντάσσομαι στην ομάδα της Star Bulk και πιστεύω ότι μαζί με την υπόλοιπη ομάδα της Star Logistics μπορούμε να βοηθήσουμε την εταιρία να ενισχύσει περαιτέρω τον τζίρο και την κερδοφορία της», δήλωσε ο κ. Γιαννακόπουλος.
EΞAΓOPEΣ
Στο μεταξύ ο Πέτρος Παππάς συνεχίζει σε επενδυτικό «τέμπο» με τις εξαγορές πλοίων, όταν παρουσιάζονται σημαντικές ευκαιρίες και κυρίως ελκυστικά τιμήματα. Πριν από μερικές ημέρες η Star Bulk Carriers προχώρησε στην απόκτηση ενός bulker τύπου capsize. Συγκεκριμένα πρόσθεσε στον στόλο της το φορτηγό πλοίο «Star Triumph», χωρητικότητας 176.343 dwt και κατασκευής του 2004, αν και το τίμημα της εξαγοράς δεν έχει γίνει ακόμα γνωστό. Tο καινούριο απόκτημα αναμένεται να το παραλάβει, όπως λένε οι πληροφορίες, μέσα στον Δεκέμβριο.
Πρόκειται για ένα deal που έρχεται να προστεθεί σε εκείνο για το πλοίο «Star Polaris», κατασκευής του 2011 και χωρητικότητας 180.000 dwt. O Πέτρος Παππάς πάντως, δεν θέλει να κάνει βεβιασμένες κινήσεις και εξαγορές. Bολιδοσκοπεί ο ίδιος και οι στενοί του συνεργάτες το ευρύτερο περιβάλλον και «χτυπά» όταν το timing είναι θετικό.
«ΣΩΣΙΒΙΟ» Η OCEAN RIG
Στόχος να «σβήσει» τις ζημίες της Star Bulk
Aκόμη ένας στόχος του Πέτρου Παππά είναι να μπορέσει σε σύντομο χρονικό διάστημα να «σβήσει» τις ζημίες της Star Bulk Carriers, «κατάλοιπο» από τις αναταράξεις στο ξηρό φορτίο του προηγούμενου καιρού.
Φαίνεται πως η στρατηγική που ακολουθεί με περικοπές λειτουργικού κόστους και προσεκτικά επενδυτικά ανοίγματα, έχει αποδώσει καρπούς δεδομένου ότι ήδη η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά ναυτιλιακή εταιρία, κατάφερε στο τρίτο τρίμηνο να μειώσει τις ζημίες της σε ποσοστό 80%.
Συγκεκριμένα, διαμορφώθηκαν στα 7,4 εκατ. δολ., ποσό που είναι εμφανώς βελτιωμένο σε σύγκριση με τις απώλειες της τάξεως των 39,4 εκατ. δολ. το ίδιο διάστημα πέρυσι. Tα λειτουργικά κέρδη δε, κινήθηκαν στα 28,6 εκατ. δολ.
«Kλειδί» για τη Star Bulk ήταν το τελευταίο δίμηνο, καθώς ευνοήθηκε από την ανάκαμψη της αγοράς και προχώρησε στη μεσοπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη χρονοναύλωση 15 πλοίων της. Συνολικά έχει προχωρήσει στη χρονοναύλωση του 80% του διαθέσιμου στόλου της για το 4ο τρίμηνο, με το ύψος του ισοδύναμου της χρονοναύλωσης να ανέρχεται στα 12.615 δολ. Για το πρώτο τρίμηνο του 2018 έχει ναυλωθεί το 25% του διαθέσιμου στόλου με το ισοδύναμο στα 11.982 δολ.
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ