Η γενική οικονομική υποχώρηση αλλά και η νέα υποχώρηση των τιμών των ναυπηγήσεων που γίνονται ολοένα και πιο ελκυστικές συμβάλλουν στις αγοραπωλησίες ξηρού τονάζ, ο οποίος παραμένει μέτριος.
Οι πληροφορίες για μείωση των αποθεμάτων άνθρακα της Κίνας που μαζί με την αύξηση των μεταφορών δημητριακών αναμένεται να τονώσουν την ζήτηση τονάζ το β΄ εξάμηνο, δεν επαρκούν για τόνωση στις αγοραπωλησίες ξηρού τονάζ.
Έτσι, οι αμφιβολίες των αγοραστών για την συνέχεια βραχυχρονίως από την μία πλευρά και η τάση σκλήρυνσης των πωλητών λόγω σταθεροποίησης των ναύλων από την άλλη, έχουν….θύμα τον όγκο των συναλλαγών μεταχειρισμένων.
– Στον τομέα των Capers, το ‘SUZAKU’ 148,535 DWT (1994 Samsung) πουλήθηκε προς $ 15,4 εκ., που ήταν χαμηλή και δεν εξηγείται ούτε από τα SS/DD που είναι 2014/2012. Αντίθετα, το παλαιότερο ‘JULIAN N’ 149,391 DWT (1993 Taiwan) με συντομότερα SS/DD πουλήθηκε προς $ 18 εκ.
– Στον τομέα των Supras είναι χαρακτηριστική η ανθεκτικότητα των τιμών. Η μεταπώληση των Hulls ‘BLUE BAEKDU’ και ‘BLUE HALLA’ 56,000 DWT ( 7&9 / 2011 Hyundai Mipo) σε Έλληνες προς $ 33,5 εκ. το καθένα, κράτησε τα επίπεδα τιμής Ιανουαρίου ενός STX resale 57,700 DWT άμεσης παράδοσης (1/2011 Dalian) . Επίσης, η τιμή πώλησης $ 21,7 εκ. του Handymax ‘CHILOE’ 46,708 DWT (2001 Kanasashi) ήταν ίση με την τιμή πώλησης τέλους Απριλίου του ‘PARADISE ISLAND’ 46,513 DWT (2001 Oshima).
– Στον τομέα των δεξαμενόπλοιων, οι συναλλαγές ήταν σημαντικά αυξημένες. Οι αντίθετη τάση μεταβολής των τιμών στα μεγάλα με πτώση και στα μικρά μεγέθη με ελαφρά άνοδο, είναι αισθητή. Το Aframax Product ‘LAURA’ 113,041 DWT (2009 New Times) πουλήθηκε στην Scorpio προς $ 42 εκ. Τον περασμένο Ιανουάριο, οι ίδιοι αγοραστές είχαν αγοράσει το συνομήλικο αδελφό ‘SOUTHERN SPIRIT’ 113,043 DWT (2009 New Times) προς 51 εκ. Η πώληση του Aframax Product ‘TORM MARGRETHE’ 109,672 DWT (2006 Dalian) προς $ 46 εκ. ήταν χρηματο-οικονομική συναλλαγή με 7 χρόνια ΒΒΒ, extension options, purchase options κλπ.
Στην ίδια κατηγορία, το ‘SEAPRIDE I’ 109,030 DWT (1999 Dalian) πουλήθηκε σε Ιταλούς προς $ 25 εκ. Στον τομέα των MR Products, τα ‘BLUE JADE’ και ‘BLUE EMERALD’ 51,290 DWT (2009 STX) πουλήθηκαν σε πλειστηριασμό στην Kirk Shipping προς $35,2 εκ. το καθένα. Προ μηνός, τα ενός έτους παλαιότερα aδέλφια ‘BLUE DIAMOND’ και ‘BLUE CORAL’ 51,309 DWT (2008 STX) είχαν πουληθεί επίσης σε πλειστηριασμό προς $33 εκ. το καθένα.
Τα Chemproducts ‘TIKHORETSK’ και ‘TAMBOV’ 40,700 DWT (1996 Croatia) πουλήθηκαν στην Champion Tankers προς $ 10,7 εκ. το καθένα. Ελαφρά σκληρότερη από παραπλήσιες συναλλαγές των τελευταίων μηνών κρίνεται η τιμή των $28,25 εκ. που πουλήθηκε το Stainless Steel ‘GOLDEN MIA’ 19,702 DWT (2008 Koyo) σε Νορβηγούς. Το ίδιο μπορούμε να πούμε και για την πώληση των IMO ΙΙ ‘SAMHO LEADER’ και ‘SAMHO VALENCIA’ 17,589 DWT (2010 Samho) σε Ιρλανδούς προς $ 20 εκ. το καθένα, καθώς πρόσφατη συναλλαγή στην ίδια τιμή αφορούσε ετοιμοπαράδοτα πλοία του 2011. Τέλος, το ΙΜΟ ΙΙ/ΙΙΙ ‘CHEMICAL CELESTE’ 10,226 DWT (1999 Asakawa) πουλήθηκε σε Κορεάτες προς $ 7,5 εκ.
– Στον τομέα των Containerships, όπου σχεδόν κάθε εβδομάδα υπάρχουν Έλληνες αγοραστές ακόμα και εάν σημειωθούν δύο μόνο συναλλαγές ή ακόμα και…. μία , Έλληνες αγόρασαν το ‘MILTIADIS JUNIOR III’ 23,978 DWT 1,698 TEU (2009 Nordic Yards) προς $ 24,5 εκ., και άγνωστοι αγόρασαν το ‘MATE’ 35,600 DWT (2004 Poland ) 2,681 TEU προς $ 33 εκ.