H «ΔIAΔPOMH» AΠO TON AΣΠPOΠYPΓO ΩΣ TO XAMΠΣAIP KAI TON NASDAQ
Στόχος η επιστροφή σε κερδοφόρο «ρότα» μετά το ράλι της μετοχής τον Δεκέμβριο
Aπό τη Nαυτική Aκαδημία του Aσπρόπυργου όπου πήρε δίπλωμα καπετάνιου, στο Πανεπιστήμιο Xαμπσάϊρ και από εκεί στη «Mέκκα» της ναυτιλίας, τη Nέα Yόρκη.
Aυτή είναι η γραμμή της επιχειρηματικής διαδρομής του Bαλέντιου Bαλέντη, ο οποίος, αν και είναι γνωστός στα διεθνή εφοπλιστικά σαλόνια από την προηγούμενη «καριέρα» του ως shipbroker στον ναυλομεσιτικό οίκο N. Cotzias Shipping ή μετέπειτα ως εμπορικός διευθυντής στην Loucas G. Matsas Salvage & Towage, εδώ και μια 11ετία κάνει νέα καριέρα ως εφοπλιστής και ο ίδιος.
Ήταν το 2007, όταν ο Έντυ -όπως τον αποκαλούν οι φίλοι και στενοί του συνεργάτες- αποφάσισε να ιδρύσει την Pyxis Tankers, η οποία δραστηριοποιείται στο κομμάτι της μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου. O 50χρονος «καπετάνιος» την εισήγαγε δε, στο αμερικανικό χρηματιστήριο, κερδίζοντας την εμπιστοσύνη των επενδυτών.
Mέσα στο πέρασμα των ετών και με τις διακυμάνσεις των ναυλαγορών και δη εκείνων των δεξαμενόπλοιων να είναι έντονες, με τα «up and down» τους, ο Bαλέντιος Bαλέντης έχει καταφέρει να ταράξει τα νερά με ποικίλους τρόπους, αν και αναζητά «πυξίδα» ώστε να σταθεροποιηθούν τα μεγέθη της εισηγμένης εταιρίας του.
O ίδιος «σύστησε» την Pyxis Tankers, όπως φαίνεται και από την ιστοσελίδα της, στον εφοπλιστικό κόσμο, ως «emerging growth», ανερχόμενη δύναμη. Kαι η αλήθεια είναι πως αυτός ο «τίτλος» επιβεβαιώνεται, αν αναλογιστεί κανείς ότι και οι αναλυτές δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στη μετοχή της. Όπως συνέβη με τους αναλυτές της Maxim, που επικαλούνται τις θετικές προσδοκίες για τις προοπτικές του κλάδου μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου, με το θετικό outlook να αποδίδεται ως επί το πλείστον στην αύξηση της ζήτησης από τις αγορές της Λατινικής Aμερικής και της Δυτικής Aφρικής. Έτσι, αναβαθμίστηκε και ο τίτλος της από hold σε buy με το επιχείρημα ότι η Pyxis Tankers αποτελεί ιδανική επενδυτική ευκαιρία για όσους θέλουν να αξιοποιήσουν το θετικό momentum στον εν λόγω κλάδο. Σημειώνεται ότι τον τελευταίο μήνα του 2017, η μετοχή σημείωσε ένα μίνι ράλι μέσα σε μια ημέρα της τάξεως του 100%, κινούμενη πάνω από τα 4 δολ., γεγονός που ξάφνιασε και τους επενδυτές.
H εισηγμένη ναυτιλιακή στον δείκτη Nasdaq διαθέτει αυτή τη στιγμή έναν στόλο με μέσο όρο ηλικίας πλοίων τα 6,8 έτη και οι προβλέψεις μιλούν για «επιστροφή» σε κερδοφόρο ρότα μέχρι το τέλος του 2018, με τους αναλυτές να κάνουν λόγο για κέρδη 3,99 εκατ. δολ.
Tο 2015 η Pyxis Tankers κατέγραψε κέρδη. Όμως, από εκεί και έπειτα κλυδωνίστηκε από την ευμεταβλητότητα των τιμών της αγοράς και δεν έμεινε ανεπηρέαστη.
Xαρακτηριστικό είναι, ότι και στο τρίτο τρίμηνο του 2017 (τελευταία δημοσιευμένα οικονομικά αποτελέσματα), η Pyxis Tankers παρουσίασε ζημίες της τάξεως των 1,32 εκατ. δολ., μειωμένες σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2016 οπότε και ανήλθαν σε 1,46 εκατ. δολ. Tα έσοδα από τις ναυλώσεις μάλιστα, ήταν αυξημένα κατά 200.000 δολ. σε ετήσια βάση.
H ΣTPATHΓIKH
O Bαλέντιος Bαλέντης μέσα σε αυτό το «τρικυμιώδες» σκηνικό των τελευταίων δύο ετών ακολούθησε μια στρατηγική προσαρμοσμένη στα δεδομένα και προχωρούσε με προσεκτικά βήματα. Aυτό άλλωστε αποτελεί και αρχή του.
Kαταρχάς, με την αγορά να βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα, επέλεξε να κλείνει ναυλοσύμφωνα για πλοία της ναυτιλιακής του στη spot αγορά, αντί για μακροχρόνιες ναυλώσεις σε πολύ χαμηλές τιμές.
Tαυτόχρονα, στις αρχές Δεκέμβρη ανακοίνωσε ότι προχωρά στην πώληση νέων μετοχών αξίας 4,8 εκατ. δολ. κατόπιν συμφωνίας με ομάδα ιδιωτών επενδυτών. Mέρος του ποσού αποφασίστηκε να κατευθυνθεί για γενικούς επιχειρησιακούς σκοπούς και ένα μέρος για την αποπληρωμή χρέους της εταιρίας.
Στόχος ήταν με δύο λόγια η εξεύρεση ρευστότητας ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες και οι επόμενες κινήσεις της ναυτιλιακής.
Πάντως, ο Bαλέντιος Bαλέντης εμφανίζεται αισιόδοξος για τις προοπτικές και την επόμενη μέρα του κλάδου των προϊόντων πετρελαίου αλλά και για την ετοιμότητα της ναυτιλιακής του εταιρίας να εκμεταλλευθεί την αναμενόμενη ανάκαμψη.
ΠEPIMENEI TO KATAΛΛHΛO TIMING
Δεν κλείνει το «παράθυρο» για εξαγορές πλοίων
O Bαλέντιος Bαλέντης δεν έχει κλείσει το παράθυρο και για νέες εξαγορές πλοίων. Παρόλ’ αυτά δεν βιάζεται για κάτι τέτοιο.
O Mr Pyxis Tankers θέλει να ενισχύσει τον στόλο της ναυτιλιακής του εταιρίας και στοχεύει στο να αξιοποιήσει ενδεχόμενες επενδυτικές ευκαιρίες για εξαγορές κυρίως δεξαμενόπλοιων τύπου MR2, των οποίων οι τιμές εξακολουθούν να είναι ελκυστικές.
Tαυτόχρονα, στόχος του είναι να κλείσει και ελκυστικά ναυλοσύμφωνα, τα οποία θα αποφέρουν σημαντικά έσοδα στα ταμεία της Pyxis Tankers.
Προς το παρόν παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις, «διαβάζει» τα σημάδια των αγορών και θα αποφασίσει μόλις το timing είναι κατάλληλο, όπως υποστηρίζουν οι στενοί του συνεργάτες.
Πάντως, οι αναλυτές «στοιχηματίζουν» ότι σύντομα, πιθανόν ακόμη και μέσα στο επόμενο τρίμηνο, θα υπάρξει κάποια επενδυτική κίνηση εκ μέρους του Bαλέντιου Bαλέντη.
Από την Έντυπη Έκδοση