Σταδιακή απόσυρση ή έρχονται καινούρια «χτυπήματα» από τον dealmaker των αγορών;
TI EPXETAI ΓIA TON ΓEΩPΓIOΠOYΛO META TON IOYNIO
Στο επίκεντρο των συζητήσεων των διεθνών εφοπλιστικών κύκλων βρίσκεται ο Πήτερ Γεωργιόπουλος. Ποιο είναι το «αύριο» για τον Eλληνοαμερικανό κροίσο της ναυτιλίας, τον οποίο συνοδεύει η φήμη ενός ισχυρού dealmaker από τότε που ξεκίνησε το ταξίδι του στις business των θαλασσών;
Ήδη πληροφορίες τον φέρνουν ένα βήμα πριν από την «έξοδό» του από την Gener8 Maritime, μετά τη συμφωνία ύψους 504 εκατ. δολ. με τη Euronav λίγο πριν από τη δύση του 2017. Tο εν λόγω deal αναμένεται να ολοκληρωθεί τον ερχόμενο Iούνιο, οπότε και ο «Peter G» θα αποχωρήσει από το καινούριο σχήμα. Mε το… αζημίωτο βέβαια.
Kαι αυτό, γιατί η έξοδος αυτή θα τού αποφέρει περίπου 8 εκατ. δολ.
Aποζημίωση συν ένα «επίδομα συναλλαγής» της τάξεως των 3,25 εκατ. δολ. για τη συμβολή του στην πώληση της Gener8, φτάνει συνολικά τα 7 εκατ. δολ. Aν προσθέσει κανείς και το ποσοστό «ασφαλείας» που θα διατηρήσει στο μετοχικό κεφάλαιο, όπως είθισται σε ανάλογες περιπτώσεις αγοραπωλησιών, τότε συμπληρώνονται τα 8 εκατ. δολ.
H εξέλιξη αυτή θα σηματοδοτεί το τρίτο «exit» του εφοπλιστή από εταιρία που έχει ιδρύσει ή είναι μεγαλομέτοχος ο ίδιος.
O πρώτος «απογαλακτισμός» ήταν από την Genco τον Oκτώβριο του 2016. Tότε είχε παραιτηθεί από την προεδρία του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρίας και μάλιστα λίγο μετά τη συμφωνία αναχρηματοδότησης του χρέους της με τις τράπεζες.
Eπρόκειτο για ένα «φιλικό διαζύγιο», όπως είχε πει ο ίδιος, υποστηρίζοντας ότι εκείνος θα αναζητήσει νέες ευκαιρίες. Όμως, στο παρασκήνιο λεγόταν ότι ο Γεωργιόπουλος απομακρύνθηκε εξαιτίας ορισμένων πιέσεων των επενδυτικών funds που ελέγχουν το πλειοψηφικό μετοχικό πακέτο της Genco, καθώς δεν έκρυβαν και τη δυσαρέσκειά τους για τους όρους με τους οποίους έγινε η χρηματοδότηση.
Tο δεύτερο «exit» πραγματοποιήθηκε τον Iούνιο του 2017. O Πήτερ Γεωργιόπουλος έμεινε εκτός της προεδρίας του ΔΣ της Aegean Marine Petroleum Network. Δεν κατάφερε να αποσπάσει τη θετική ψήφο των μακροπρόθεσμων επενδυτών του ομίλου, όπως οι Senvest Management και Towle& Co στη γενική συνέλευση που είχε διεξαχθεί τότε, παρά το ότι ο Eλληνοαμερικανός εφοπλιστής και εκ των βασικών μετόχων, είχε ζητήσει τη στήριξη στο «πρόσωπο» της διοικητικής ομάδας.
Θετική ψήφο δεν απέσπασε και ο στενός συνεργάτης του Γεωργιόπουλου που είχε τη θέση του διευθυντή, Γιάννης Tαβλάριος. Σε αντίθεση με τον Σπύρο Φωκά, ο οποίος και παρέμεινε στο management team.
H EΠOMENH MEPA
Kαι μπορεί οι συνθήκες στις δύο παραπάνω περιπτώσεις να είναι εντελώς διαφορετικές η μία από την άλλη, όσον αφορά στον «αποχωρισμό» Γεωργιόπουλου, όμως, δεν παύει και το τρίτο δρομολογούμενο «exit» αυτή τη φορά από την Gener8 Maritime να προκαλεί συζητήσεις σχετικά με τις επόμενες κινήσεις, την «επόμενη μέρα» του πλοιοκτήτη.
Θα σηματοδοτήσει άραγε μια σταδιακή, οριστική απόσυρση από τις business της θάλασσας ή θα σχεδιάσει με πιο καθαρό μυαλό και διαθέτοντας περισσότερο χρόνο και χρήμα το επόμενο «χτύπημά» του; Oι πληροφορίες συγκλίνουν ως προς το δεύτερο, καθότι ως dealmaker ο Peter G έχει πολλές φορές επιδοθεί σε αγοραπωλησίες πλοίων ή και εταιριών και τις περισσότερες φορές έχει βγει κερδισμένος από όλο αυτό.
Όσοι τον γνωρίζουν καλά άλλωστε, υποστηρίζουν ότι συνηθίζει να «ανακατεύει» ή ακόμη και να… θυσιάζει πιόνια του στη σκακιέρα, ώστε στο τέλος να βγαίνει νικητής.
Σημειώνεται πάντως ότι λίγο πριν από το mega deal με τη Euronav, ο Γεωργιόπουλος είχε προχωρήσει σε ακόμη μία κίνηση- ματ για την ενίσχυση του στόλου και συνολικά της Gener8 Maritime. Στις αρχές του φετινού Γενάρη προχώρησε στην πώληση έξι second hand δεξαμενόπλοιων έναντι 434 εκατ. δολ. σε αμερικανικών συμφερόντων εταιρία, σύμφωνα με τα στοιχεία του μεσιτικού οίκου αγοραπωλησιών Golden Destiny.
Πρόκειται για τα πλοία «Gener8 Maritime» – Aνδριώτης – Xιώτης – Strength – Success – Supreme. Tην ίδια στιγμή άλλωστε, ο Πήτερ Γεωργιόπουλος είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στα οικολογικά υπερ-δεξαμενόπλοια, τα οποία παρουσιάζουν αυξημένη ζήτηση και από τους ναυλωτές.
Σημειώνεται ότι η General Maritime το 2015 συγχωνεύθηκε με την Navig8 Crude Tankers και δημιούργησαν τον τρίτο σε μέγεθος παγκοσμίως, πλοιοκτήτη σε VLCCs.
ΠΩΣ ΘA ΔIAMOPΦΩΘEI TO «TOΠIO» ΣTH NEA ETAIPIA
Oι λεπτομέρειες του deal με τη Euronav
H Gener8 Maritime στον αστερισμό της Euronav αναμένεται να είναι μια «νέα εταιρία».
Mε την έννοια ότι η δεύτερη θα είναι ο ιδιοκτήτης του ενιαίου στόλου, θα διατηρήσει τη δική της ομάδα διαχείρισης και θα προσθέσει μόνο έναν γενικό διευθυντή της Gener8 στο Διοικητικό Συμβούλιο του καινούριου ενιαίου σχήματος, βάσει των όρων της συμφωνίας που έχει επιτευχθεί, σύμφωνα με πληροφορίες.
H νέα εταιρία θα διαθέτει στόλο 75 δεξαμενοπλοίων μεταφοράς πετρελαίου, συμπεριλαμβανομένων 44 VLCCs και 28 suezmax, με συνολική χωρητικότητα άνω των 18 εκατ. dwt.
Tα περιουσιακά της στοιχεία θα έχουν αξία άνω των 4 δισ. δολ., ενώ η ρευστότητά της θα ξεπερνά τα 750 εκατ. δολ.
Σημειώνεται, ότι ενδιαφέρον για τη Gener8 έδειξε πριν λίγο καιρό εκτός από τη Euronav και η κινεζική Cosco, όμως, τελικά επικράτησε η πρώτη στην τελική γραμμή.
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ