Επανήλθε στο προσκήνιο τις τελευταίες λίγες ημέρες το έντονο αγοραστικό ενδιαφέρον των εφοπλιστών για αγορά μεταχειρισμένων πλοίων το οποίο τις τελευταίες δύο βδομάδες έδειχνε σημάδια ότι σιγά σιγά θα έδινε την θέση του στην εκτεταμένη αναμονή, μέχρι τουλάχιστον την αρχή του νέου έτους.
Αυτό προκύπτει από τους ναυλομεσίτες που τονίζουν πως οι ενδεχόμενοι αγοραστές εμφανίζονται πρόθυμοι να κάνουν μια τελευταία προσπάθεια, ώστε να αποκτήσουν ένα ποντοπόρο πλοίο μέσα στην τρέχουσα χρονιά.
Όμως το θέμα είναι κατά πόσον οι πωλητές είναι διαθέσιμοι να διαπραγματευτούν τα χαμηλά ποσά που προτείνουν οι ενδεχόμενοι αγοραστές. Την τελευταία εβδομάδα δαπανήθηκαν πάντως υψηλά ποσά για να αποκτηθούν πλοία χτισμένα, μετά από την δεκαετία του 1990. Άξιον σχολιασμού είναι το γεγονός ότι τα περισσότερα πλοία που αναφέρθηκαν να ‘χουν πουληθεί περνάνε σε Κινέζικα χέρια δείχνοντας για ακόμη μία φορά την δυναμικότητα της Κίνα και τον ρόλο που θα διαδραματίσει μέσα στους επόμενους μήνες στον χώρο των αγοραπωλησιών.
Στα capesize οι μοναδικές πωλήσεις που αφορούν αυτή την κατηγορία είναι τα δύο πλοία (180,000Dwt) που θα παραδοθούν στους νέους ιδιοκτήτες στα μέσα του επόμενου χρόνου από Κορεατικό ναυπηγείο. Αγοραστές φέρονται να είναι Κινέζοι οι οποίοι τα αγόρασαν με μορφή en-bloc σε μια τιμή κοντά στα $ 62.80 εκατ. Αυτό θα μπορούσε να χαρακτηριστεί σαν το deal της εβδομάδος.
Στην κατηγορία των Panamax είχαμε και εδώ συνολικά δύο πωλήσεις. Το ”MARITIME DIGNITY” (73,350Dwt – 1993) πουλήθηκε αντί του ποσού των $ 20.35 εκατ. σε Κινέζους αγοραστές. Πωλητές ήταν MSI SHIP MANAGEMENT PTE LTD Σιγκαπουριανών συμφερόντων. Το κατά πέντε χρόνια νεώτερο ”PRIMERA” (72,4950Dwt – 1998) της Ελληνικής εταιρείας CARDIFF MARINE INC συμφερόντων Γεωργίου Οικονόμου, φήμες το θέλουν να ‘χει πουληθεί σε Κινέζους κοντά στα $ 26.80 εκατ.