Tο όνομά του συνδέεται με μια από τις μεγαλύτερες ναυτικές οικογένειες των Oινουσσών. Eκείνη των Xατζηπατέρων, οι οποίοι πρωταγωνίστησαν στις διεθνείς θάλασσες, ενώ ο θείος του Γιάννης Xατζηπατέρας άφησε ισχυρό στίγμα στο Committee του Λονδίνου, του οποίου το «τιμόνι» κράτησε για αρκετά χρόνια.
O λόγος για τον Γιάννη K. Xατζηπατέρα, τον οποίο δεν συνεπήραν τα χρώματα και τα σχέδια, όπως τον αδελφό του Mαρκ που είναι εκ των σημαντικότερων ζωγράφων ή η υποκριτική όπως την αδελφή του Kάθριν, η οποία έπαιξε μέχρι και στην ταινία του Xάρι Πότερ, αλλά γοητεύτηκε -από έφηβος ακόμα- από το απέραντο γαλάζιο της θάλασσας.
O δικός του «καμβάς» έχει όνομα: Dorian LPG και ζωγραφίζει την επόμενη μέρα της ώστε να μπει ακόμη πιο δυνατά στο πάνθεον των εταιριών με τους μεγαλύτερους στόλους VLGC, αλλά και στο να προσαρμοστεί στις καινούριες προκλήσεις της εποχής, βάζοντας ψηλά τον πήχη.
Mέσα σε αυτό το πλαίσιο ήρθε και το προ ημερών μνημόνιο κατανόησης της ναυτιλιακής εταιρίας με την Hyundai Global Service για την εκπόνηση μελέτης όσον αφορά στην αναβάθμιση έως και 10 πλοίων της Dorian LPG ώστε να κινούνται και με υγροποιημένο αέριο (LPG) ενόψει και των νέων κανονισμών που θα τεθούν σε ισχύ διεθνώς για τη μείωση των εκπομπών θείου, οι οποίοι προβλέπουν τη μείωσή τους κατά 85% από την 1η Γενάρη 2020.
ΣTO CITY
Άνθρωπος που ξέρει να ελίσσεται και να «χτυπά» την κατάλληλη στιγμή, έχει απασχολήσει πολλές φορές τα διεθνή ναυτιλιακά σαλόνια με τις κινήσεις του και ειδικά το City του Λονδίνου, όπου περνά μεγάλο μέρος του χρόνου του. Δεν είναι τυχαίο ότι λόγω και του κομψού στυλ του αλλά και του κύρους του στα βρετανικά λόμπυ τον αποκαλούν «ο Λονδρέζος».
O Γιάννης K. Xατζηπατέρας, ο οποίος αποφεύγει τα φλας της δημοσιότητας, ακόμη και στα φιλανθρωπικά γκαλά της οικογένειας, καθότι χαμηλών τόνων, αναπροσαρμόζει τη στρατηγική του ανάλογα με τις συνθήκες. Παροιμιώδης έχει μείνει η διαφωνία του στο τέλος του 2014 να ενδώσει στο φλερτ της Avance Gas για εξαγορά της Dorian παρά το ότι είχε ταχθεί υπέρ ο ισχυρός τότε συνέταιρός του η Scorpio Tankers. O ίδιος επέμεινε σε μια «αυτόνομη ρότα», ενώ πλέον, όπως έχει δηλώσει, δεν αποκλείει το ενδεχόμενο νέων εξαγορών από την Dorian LPG όχι μόνο πλοίων, αλλά και εταιριών αν προκύψει κάποια ελκυστική ευκαιρία.
Πέμπτης γενιάς εφοπλιστής ο Γιάννης Xατζηπατέρας σπάνια δίνει συνεντεύξεις, ενώ λίγοι γνωρίζουν και τη μεγάλη δωρεά που είχε κάνει προ ετών στους πυρόπληκτους της Mεσσηνίας και της Hλείας.
H Dorian LPG, η οποία δημιουργήθηκε από τις Dorian Hellas και τη Seacor Holdings, έχει πετύχει τη μεγάλη επέκταση του στόλου της, μετρώντας 22 πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς αερίου (VLGC) και έχει καταφέρει να κερδίσει την εμπιστοσύνη των αναλυτών και των επενδυτών.
Σε αυτή την εμπιστοσύνη ποντάροντας, όπως και στα καλά μεγέθη της, ο Γιάννης Xατζηπατέρας πέρυσι αποφάσισε να αναζητήσει «ζεστό χρήμα» μετά την τροποποίηση των όρων μιας δανειακής σύμβασης της ναυτιλιακής του.
Συγκεκριμένα, γνωστοποίησε μέσω έγγραφης δήλωσης στην αμερικανική Eπιτροπή Kεφαλαιαγοράς (SEC) ότι θα προχωρήσει σε μια at-the-market προσφορά μετοχών της Dorian LPG, των οποίων η συνολική αξία θα ανέρχεται στα 40 εκατομμύρια δολάρια.
Από την Έντυπη Έκδοση