Προβάδισμα παίρνει η Κίνα και γενικότερα η Ασία στη ναυτιλιακή βιομηχανία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, όπως διαπιστώνει σε έκθεσή του η Διεθνής Ένωση Πλοιοκτητών πλοίων Ξηρού φορτίου Intercargo, πρόεδρος της οποίας είναι ο κ. Νίκος Παπαδάκης.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει η Intercargo, η σημαντική ανάπτυξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας στην Κίνα έχει σαν αποτέλεσμα το 50,01% του παγκοσμίου στόλου πλοίων ξηρού φορτίου να ανήκει σε πλοιοκτήτες από την Ασία.
Παράλληλα η συνεχής ανάπτυξη του εμπορίου συνέβαλε και στην αύξηση του αριθμού των ναυτιλιακών εταιρειών ξηρού φορτίου οι οποίες παγκοσμίως φθάνουν τώρα τις 1.536 έναντι 1.313 ένα χρόνο πριν.
Από τις «δυτικές δυνάμεις» είναι εμφανές ότι μόνο η ελληνόκτητη ναυτιλία αποτελεί «αντίπαλο δέος», καθώς ο ελληνόκτητος στόλος πλοίων ξηρού φορτίου αποτελεί το 16,79% με βάση τους τη μεταφορική ικανότητα (dwt) του παγκοσμίου στόλου και το 18% περίπου με βάση τον αριθμό των πλοίων.
Αν και ο αριθμός των εταιρειών αυξάνει ωστόσο σύμφωνα με την Intercargo περιορίζεται ο αριθμός των κρατών κάτω από την σημαία των οποίων δραστηριοποιείται ο παγκόσμιο στόλος. Μόλις 11 «σημαίες» ελέγχουν το 93% του παγκοσμίου στόλου ξηρού φορτίου.
Ιδιαίτερο κεφάλαιο στην έκθεση της Intercargo αποτελεί η ασφάλεια των πλοίων. Όπως επισημαίνεται το 2010 χάθηκαν 44 πλοία κυρίως λόγω θεμάτων υγροποίησης φορτίων. Πρόκειται για φορτία που μπορεί να «υγροποιηθούν» αν η περιεκτικότητα σε υγρασία είναι πολύ μεγάλη, προκαλώντας προβλήματα σταθερότητας, στο πλοίο.