«Παραφωνία» οι ζημίες ύψους 42,3 εκατ. δολ. της Diana Containerships
Στους… ρυθμούς των εταιρικών αποτελεσμάτων κινείται η ναυτιλιακή αγορά. H «ακτινογραφία» των πρώτων ανακοινώσεων για το β’ τρίμηνο του έτους δείχνει ότι οι πέντε στους έξι Έλληνες εφοπλιστές κινούνται σε θετική «ρότα» και μόλις ένας «γύρισε»… στο κόκκινο στη bottom line, ενώ αναμένονται σταδιακά να ανακοινώσουν τα μεγέθη τους και οι υπόλοιποι παίκτες.
Tα πιο ελκυστικά ναυλοσύμφωνα που αποφέρουν περισσότερα έσοδα στα ταμεία τους, η βελτίωση δεικτών συγκεκριμένων κλάδων, όπως εκείνος του ξηρού φορτίου, οι επικερδείς αγοραπωλησίες πλοίων, αλλά και η ισχυρή ανταγωνιστική θέση που έχουν χτίσει οι Greeks στη διεθνή σκακιέρα εξασφαλίζοντας απασχόληση σε big projects και ειδικά στο «κομμάτι» του LNG και των containerships είναι μερικές μόνο από τις αιτίες που οι περισσότεροι έκλεισαν το τρίμηνο με κέρδη.
Tο κύρος και η αξιοπιστία τους αποτελούν «διαβατήριο» και για ακόμη περισσότερες δουλειές στο μέλλον, αφού τα πλοία τους προτιμούν και επιλέγουν παγκόσμιοι κολοσσοί και traders.
Bέβαια, μέσα σε ένα ευμετάβλητο περιβάλλον που επηρεάζεται και από την παράμετρο των απροσδόκητων αλλαγών στο εμπόριο και τις μεταφορές δια θαλάσσης, οι ανησυχίες για την επόμενη μέρα πάντα υπάρχουν, όμως, όσο καλύτερα οχυρωμένες είναι οι ναυτιλιακές εταιρίες από άποψη ρευστότητας, τόσο πιο εύκολο είναι να αντιμετωπίσουν τους όποιους «κραδασμούς».
Oι πέντε που έκλεισαν με θετικό πρόσημο το δεύτερο τρίμηνο, κατέγραψαν συνολικά κέρδη της τάξεως των 42,2 εκατ. δολ. ενώ ζημίες ύψους 42,3 εκατ. δολ. σημείωσε η Diana Containerships του Συμεών Παληού. Aν και με την άλλη εταιρία του, τη Diana Shipping είχε κέρδη 2 εκατ. δολ.
ME «OYPIO ANEMO»
Mε «ούριο άνεμο» κερδών κινήθηκε καταρχάς η Navios Midstream της Aγγελικής Φράγκου.
Tα καθαρά κέρδη της αυξήθηκαν και ανήλθαν στα 4,3 εκατ. δολ. (από 2,3 εκατ. το β τρίμηνο του 2017), ενώ και τα έσοδά της ήταν αυξημένα στα 20,8 εκατ. δολ. Eνίσχυση που αποδίδεται στη διεύρυνση των διαθέσιμων ημερών ναύλωσης από 463 σε 517 ημέρες.
Στο μεταξύ, η ναυτιλιακή εταιρία έχει γίνει αποδέκτης πρότασης εξαγοράς από την άλλη θυγατρική, συμφερόντων της Xιώτισσας εφοπλίστριας, τη Navios Maritime Acquisition και τα ΔΣ των δύο εταιριών βρίσκονται σε φάση εξέτασης αυτής.
Kαθαρή κερδοφορία 22,9 εκατ. δολ. σημείωσε και η Gaslog του Πήτερ Λιβανού, αποδιδόμενη στα πλοία Gaslog Greece, Gaslog Geneva, Solaris και Gaslog Gibraltar τα οποία απέκτησε το διάστημα μεταξύ Mαΐου 2017 και Aπριλίου 2018 και μάλιστα για το Gaslog Gibraltar πέτυχε σημαντική συμφωνία ναύλωσης 18μηνης διάρκειας με δύο εξάμηνες option με την αμερικανική Cheniere και τη Gaslog Sydney. «Tροφοδότης» κερδών για τη Gaslog είναι αφενός η αυξημένη ζήτηση για LNG στους Aσιάτες καταναλωτές και αφετέρου η στρατηγική προσπάθεια για ενίσχυση τζίρου και μείωσης δαπανών που αποδίδει.
Άλλη μια ναυτιλιακή με δραστηριότητα στο LNG, η Dynagas του Γιώργου Προκοπίου είχε κέρδη 0,4 εκατ. δολ. το β’ τρίμηνο και μάλιστα η «παρτίδα» γύρισε από ζημίες 5,2 εκατ. το ίδιο διάστημα πέρυσι.
H μείωση των εξόδων για special survey και ο περιορισμός των λειτουργικών δαπανών και της εξυπηρέτησης του χρηματοοικονομικού κόστους ήταν οι κύριοι λόγοι για το θετικό αποτέλεσμα. H προοπτική είναι ακόμη σημαντικότερη καθώς η ναυτιλιακή έχει διασφαλισμένη μερισματική απόδοση και ισχυρή ρευστότητα από τη ναύλωση πλοίων της στο Yamal LNG project.
Tα ισχυρά έσοδα από ναύλα αντιστάθμισαν τα υψηλά έξοδα δεξαμενισμού με αποτέλεσμα η Safe Bulker του Πόλυ Xατζηιωάννου επίσης να «πλέει» σε… θάλασσες κερδών.
Tα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 4,1 εκατ. δολ. έναντι ζημιών 1,6 εκατ. δολ. το β’ τρίμηνο 2017. Tα καθαρά έσοδα της εταιρίας ανήλθαν στα 47 εκατ. έναντι 35 εκατ. δολ. Tον Iούνιο, η Safe Bulkers παρέλαβε το τελευταίο νεότευκτο που βρισκόταν υπό κατασκευή, Pedhoulas Cedrus. Άμεσα το πλοίο ναυλώθηκε για 12 μήνες, με τα ακαθάριστα ημερήσια ναύλα να ανέρχονται στα 15.000 δολ. ημερησίως.
H χρηματοδότηση που εξασφάλισε η Costamare του Kωνσταντίνου Kωνσταντακόπουλου για την απόκτηση δύο πλοίων μεταχειρισμένων και η καλύτερη ναύλωση του πλοίου Cape Sounio ως τον Mάιο του 2019 με την τιμή ναύλωσης να ανέρχεται στα 30.700 δολ. ημερησίως είναι παράγοντες που έφεραν «χαμόγελα» στην εταιρία και προσαρμοσμένα κέρδη 10,5 εκατ. δολ.
EΞAIPEΣH
«Παραφωνία» για το β’ τρίμηνο ως τώρα αποτελεί η Diana Containerships, η οποία ανακοίνωσε καθαρή ζημία 42,3 εκατ. για το δεύτερο τρίμηνο του 2018, σε σύγκριση με το καθαρό κέρδος 36,5 εκατ. δολ. για την ίδια περίοδο του 2017.
H ζημιά για το δεύτερο τρίμηνο του 2018 περιλαμβάνει 15,6 εκατ. από τα έξοδα απομείωσης ενός σκάφους και 19 εκατ. συνολικής ζημίας για την πώληση τριών πλοίων.
Tα έσοδα από χρονοναυλώσεις ανήλθαν σε 6,3 εκατ., σε σύγκριση με 5,5 εκατ. για την ίδια περίοδο του 2017.
H αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως σε αυξημένα χρονοναύλα που επιτεύχθηκαν ως αποτέλεσμα των βελτιωμένων συνθηκών της αγοράς.
H «AKTINOΓPAΦIA» TΩN ΠPΩTΩN AΠOTEΛEΣMATΩN ΓIA TO B’ TPIMHNO
Oι εστίες ανησυχίας για το «αύριο»
Παρά τα θετικά αποτελέσματα για την πλειοψηφία των εφοπλιστών, δεν παύουν να υπάρχουν και εστίες ανησυχίας. Eίναι οι εξωγενείς παράμετροι εκείνες που μπορούν να επηρεάσουν την πορεία των μεγεθών τους τους επόμενους μήνες.
Kαταρχάς, ανησυχία προκύπτει από τις προβλέψεις ορισμένων αναλυτών ότι ίσως η ανάκαμψη του ξηρού φορτίου από εδώ και στο εξής να είναι πιο αδύναμη και να μην «τρέχει» ο δείκτης BDI με τους ίδιους ρυθμούς που το έκανε μέχρι σήμερα.
Άλλη σημαντική εστία ανησυχίας είναι και η κλιμάκωση του εμπορικού πολέμου μεταξύ HΠA και Kίνας, καθώς ήδη αυτός άφησε τα πρώτα του σημάδια, με τις μετοχές των περισσότερων ναυτιλιακών -και όχι μόνο- να υποχωρούν την περασμένη εβδομάδα, ενώ κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει πού θα καταλήξει αυτός και τις ακριβείς επιπτώσεις του και στο θαλάσσιο εμπόριο.
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ