Επιστολή διαμαρτυρίας προς τον Πρόεδρο του ΟΛΠ κύριο Γιώργο Ανωμερίτη με κοινοποίηση στους Υπουργούς Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, Πολιτισμού και Τουρισμού αλλά και στον Πρόεδρο του ΕΟΤ και τον ΣΕΤΕ απέστειλε η Γενική Πανελλαδική Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΓΕΠΟΕΤ), σχετικά με την πρόσφατη απόφαση σημαντικής αύξησης των λιμενικών τελών που θα χρεώνει από το 2011 ο ΟΛΠ στα κρουαζιερόπλοια που προγραμματίζουν και εκτελούν τις ελληνικές κρουαζιέρες με βάση (homeport) τον Πειραιά.
«Οποιοιδήποτε φόροι όταν επιβάλλονται στα κρουαζιερόπλοια που εκτελούν τις ελληνικές κρουαζιέρες οι οποίες αποτελούν μέρος ενός τουριστικού πακέτου στην Ελλάδα, είναι επόμενο να μετακυλίονται στον τουρίστα καταναλωτή» αναφέρεται στην επιστολή και επισημαίνεται ότι «Στα καλά χρόνια του ελληνικού τουρισμού η Ελλάδα είχε αριθμό τουριστών μεγαλύτερο της Τουρκίας, ενώ μπορούσε και συντηρούσε 4 εταιρίες κρουαζιέρας.
Από τότε μαζί με την εγκατάλειψη των προσπαθειών από το κράτος σε σχέση με τον ελληνικό τουρισμό, άρχισαν τα τουριστικά μεγέθη σταδιακά αντί να αυξάνονται να μειώνονται, όταν η γειτονική μας Τουρκία ανεβαίνει συνεχώς σε μεγέθη τριπλασιάζοντας των αριθμό τουριστών μεταξύ των ετών 2000-2009 και σκαρφαλώνοντας στα 26 εκατομμύρια τουρίστες, όταν ο τουρισμός στην χώρα μας παραμένει σχεδόν στα ίδια επίπεδα.
Οι προαναφερόμενες 4 εταιρίες κρουαζιεροπλοίων που δραστηριοποιούνταν στην Ελλάδα παρ’ όλες τις προσπάθειες να κρατηθούν στην αγορά σιγά-σιγά (προφανώς γιατί δεν βοηθήθηκαν από το κράτος) έσβησαν. Σήμερα υπάρχει ως γνωστόν μία μόνο εταιρία με homeport τον Πειραιά, που προγραμματίζει και εκτελεί 3ήμερες, 4ήμερες και 7ήμερες κρουαζιέρες».
Η ΓΕΠΟΕΤ εστιάζει την κριτική της στα λιμενικά τέλη που πλήρωνε φέτος και θα πληρώνει από το 2011 ένας επιβάτης με βάση στοιχεία που συγκέντρωσε από τον χώρο. Όπως φαίνεται και από τον πίνακα που ακολουθεί η αύξηση είναι υπέρογκη και σε σύγκριση με τα ευθέως ανταγωνιστικά λιμάνια της Κωνσταντινούπολης και του Κουσάντασι.