Τρεις Έλληνες εφοπλιστές, ο Βίκτωρ Ρέστης, ο Γιώργος Προκοπίου και ο Πάρης Δράγνης, φέρονται να συμφώνησαν ή να συζητούν νέες παραγγελίες για νέοτευκτα πλοία με τα κινεζικά ναυπηγεία Jiangsu Rongsheng Heavy Industries, συνολικού ύψους 850 εκατ. δολ.
Επαφές από Βίκτορα Ρέστη, Γιώργο Προκοπίου και Πάρη Δράγνη για παραγγελίες νεότευκτων στα κινεζικά ναυπηγεία Jiangsu Rongsheng Heavy Industries.
Ο Όμιλος Ρέστη, όπως αναφέρει ο διεθνής Τύπος, εμπλέκεται σε μία παραγγελία μαμούθ 10 πλοίων τύπου capes, μεταφορικής ικανότητας 205.000 dwt το ένα, με ένα τίμημα που σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς φθάνει τα 600 εκατ. δολάρια. Σύμφωνα με τους Lloydslist, η παραγγελία έγινε σε συνεργασία με κινεζική εταιρεία που στηρίζεται από τον όμιλο Ρέστη στην ανάπτυξη των υποδομών της. Η ναυτιλιακή εταιρεία Enterprices Shipping and Trading του Ομίλου Ρέστη συνεργάζεται με την κινεζική εταιρεία στην παροχή τεχνογνωσίας.
Η κίνηση αυτή του ομίλου εξέπληξε την αγορά δεδομένων των συνθηκών που επικρατούν στη ναυλαγορά ξηρού φορτίου. Επισημαίνεται ότι ο όμιλος Ρέστη διαθέτει στο στόλο του άλλα 24 πλοία του μεγέθους αυτού (capes), εκ των οποίων δύο πρόκειται να παραλάβει σύντομα από τα ναυπηγεία της Samsung.
Συνολικά, η εταιρεία ξηρού φορτίου Enterprices Shipping and Trading, του Ομίλου Ρέστη, ελέγχει ένα στόλο από 83 πλοία ξηρού φορτίου.
Με τα ναυπηγεία Jiangsu Rongsheng Heavy Industries ήρθε σε συμφωνία και ο κ. Γιώργος Προκοπίου για την κατασκευή δύο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 6.600 TEU το ένα, σηματοδοτώντας έτσι τη δυναμική είσοδό του στον τομέα των containerships. Το τίμημα υπολογίζεται στα 60 εκατ. δολ για το κάθε πλοίο.
Ο κ. Προκοπίου έχει ισχυρή παρουσία στα δεξαμενόπλοια, τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και με την απόφαση αυτή εισέρχεται και στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Επίσης, άλλα δύο πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ίδιας μεταφορικής ικανότητας, αναφέρουν οι πληροφορίες της Tradewinds, ότι συζητεί με τα ναυπηγεία η εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Λονδίνου, Goldenport. Πάντως, ο εμπορικός διευθυντής της Goldenport, Γιάννης Δράγνης, δεν σχολίασε την πληροφορία. Επισημαίνεται ότι η Goldenport έχει μακροχρόνια παρουσία στον τομέα των containerships, καθώς ελέγχει ένα στόλο από 12 containerships και 14 bulk carriers.
Αντιφατικά μηνύματα
Οι παραπάνω κινήσεις, όπως και άλλες των Ελλήνων εφοπλιστών, έρχονται σε μία περίοδο όπου οι ναυλαγορές επηρεάζονται από τα αντιφατικά μηνύματα που στέλνουν οι οικονομίες τόσο των ανεπτυγμένων όσο και των αναπτυσσόμενων χωρών.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα που αναφέρει στην εβδομαδιαία ανάλυσή του ο ναυλομεσιτικός οίκος «G. Moundreas». Όπως σημειώνει, η τρέχουσα επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής χάλυβα, η οποία «αποκαλύπτεται» από τη σημαντική αύξηση των αποθεμάτων σιδηρομεταλλεύματος σε 95,5 εκατ. τόνους από τους συνήθεις 70-75 εκατ., δεν είναι καλό σημάδι για τη ναυλαγορά, κυρίως για τα πλοία τύπου Capes τους προσεχείς μήνες.
Όμως, την ίδια στιγμή, το επενδυτικό πρόγραμμα 2007-2012 της Vale, ύψους 59 δισ. δολ., βρίσκεται σε εξέλιξη σε ορυχεία από τη Βραζιλία και Κολομβία μέχρι Μοζαμβίκη και Αυστραλία, για να προλάβει την αναμενόμενη αλματώδη αύξηση της ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα από την Ασία.
Στην ίδια κατεύθυνση κινείται και η αύξηση-ρεκόρ των μεταλλευτικών επενδύσεων της Rio Tinto, η οποία εκτιμά ότι μέχρι το 2015 η παραγωγή χάλυβα της Κίνας θα αυξηθεί κατά 25%.
Πηγή: Ναυτεμπορική