Στην τελική ευθεία βρίσκεται το νομοθετικό πλαίσιο για τις υποπαραχωρήσεις δραστηριοτήτων στα 10 λιμάνια της χώρας, βασικός μέτοχος των οποίων είναι το ΤΑΙΠΕΔ, τόνισε σήμερα ο υπουργός Θαλάσσιων Υποθέσεων και Νησιωτικής Πολιτικής, Φώτης Κουβέλης, κατά την ομιλία του στο ναυτιλιακό συνέδριο Slide2Open Shipping Finance 2019 στην Αθήνα. Πρόκειται για τους Οργανισμούς Λιμένων Α.Ε. Αλεξανδρούπολης, Βόλου, Ελευσίνας, Ηγουμενίτσας, Ηρακλείου, Καβάλας, Κέρκυρας, Λαυρίου, Πάτρας και Ραφήνας.
Ειδικότερα, ο κ. Κουβέλης μίλησε για το γεγονός ότι η ναυτιλία επλήγη από την κρίση και πρόσθεσε πως όσο θα έχουμε τα «απόνερα» της κρίσης θα επηρεάζεται αρνητικά και η χρηματοδότηση στη ναυτιλία. Επίσης, σημείωσε την ανάγκη ανανέωσης του στόλου και την υιοθέτηση νέων τρόπων χρηματοδότησης και τόνισε ότι το leasing είναι ένας από αυτούς, καθώς και ότι η Πολιτεία τον υποστηρίζει εφόσον τα πλοία που αποκτώνται με αυτόν τον τρόπο σηκώνουν την ελληνική σημαία. Πρόσθεσε ακόμα ότι τα επόμενα χρόνια θα χρειαστούν σημαντικές επενδύσεις λόγω των αλλαγών στα καύσιμα, και σημείωσε ότι η Πολιτεία θα στηρίξει την ανάπτυξη ρεαλιστικών διαγραμμάτων για τη μετάβαση αυτή, αναφέροντας ότι η Πολιτεία είναι ανοιχτή σε ιδέες που θα βοηθήσουν την ελληνική ναυτιλία να παραμείνει πρωτοπόρος.
Ο τομεάρχης ναυτιλίας της ΝΔ, Γιάννης Πλακιωτάκης, τόνισε τις προκλήσεις που προκύπτουν από το πιο αυστηρό κανονιστικό πλαίσιο και από την αλλαγή της νομοθεσίας στα ναυτιλιακά καύσιμα και σημείωσε πως θα πρέπει να ναυπηγηθούν νέα πλοία και, συνεπώς, να βρεθούν νέοι τρόποι χρηματοδότησης.
Προέβλεψε επίσης ότι θα υπάρξει αύξηση της ζήτησης για μεταφορά ξηρού φορτίου, ενώ τόνισε ότι δεν υπάρχει ιδανικός τρόπος χρηματοδότησης, καθώς και ότι χρειάζεται πολιτική βούληση τόσο για την ενίσχυση του ναυτιλιακού cluster όσο και για την αναβάθμιση της δημόσιας, αλλά και της ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης. Και πρόσθεσε ότι υπάρχει ανάγκη απλοποίησης του νομοθετικού πλαισίου για την προσέλκυση επενδυτών, σημειώνοντας ότι η ελληνική ναυτιλία υποστηρίζει άμεσα και έμμεσα 250.000 θέσεις εργασίας.