Στην καθημερινή ακτοπλοϊκή σύνδεση Ελλάδας-Τουρκίας στη γραμμή Λαύριο-Τσεσμέ από 2 Ιουνίου προχωρούν ναυτιλιακοί πράκτορες των δύο χωρών.
Η διάρκεια του δρομολογίου προβλέπεται να είναι επτά ώρες κι αναμένεται να μειώσει αισθητά τον χρόνο μετάβασης από την Ευρώπη προς την Τουρκία για μεγάλο αριθμό ταξιδιωτών και οδηγών φορτηγών.
Η πιθανή επιτυχία της γραμμής δεν αποκλείεται να δρομολογήσει σημαντικές εξελίξεις τόσο στην ελληνική ακτοπλοϊκή βιομηχανία, όσο και στην τουρκική.
Η πλοιοκτήτρια εταιρεία ονομάζεται «Aegean.Sea.Ways» (http://aegeanseaways.gr) κι έχει έδρα την Κωνσταντινούπολη. Πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου είναι ο Bülent Ipek, ενώ την εκπροσώπηση της εταιρείας στην Ελλάδα έχει αναλάβει η ΣΤΕΦΜΑΡ ΕΠΕ, με επικεφαλής τον Στέφανο Καρακάνη.
Με την καθιέρωση της συγκεκριμένης γραμμής οι αρχές των δύο χωρών επιδιώκουν να μειώσουν την κυκλοφοριακή πυκνότητα στις συνοριακές πύλες των δύο χωρών, βοηθώντας παράλληλα στην ανάπτυξη των οικονομικών σχέσεων.
Ο κ. Καρακάνης, μιλώντας στο ΑΜΠΕ για τη συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή σύνδεση που αναμένεται να ξεκινήσει τα δρομολόγιά της από τις 2 Ιουνίου, ανέφερε ότι στόχος είναι η γραμμή να μείνει ενεργή όχι μόνο την καλοκαιρινή περίοδο, αλλά ολόκληρο τον χρόνο.
«Η πρόταση για την υλοποίηση του εγχειρήματος έρχεται από παλιά και πριν ακόμα υποβάλει ανάλογη πρόταση η Helenic Seaways για τη διασύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη Μυτιλήνη και τη Σμύρνη» ανέφερε ο κ. Καρακάνης. Τόνισε ότι αρχικά το σχέδιο της ακτοπλοϊκής σύνδεσης προέβλεπε ως λιμάνι εξόδου και εισόδου τη Ραφήνα, ωστόσο, όπως είπε, οι τελωνειακές διαδικασίες δεν ήταν οι κατάλληλες, ενώ υπήρχε και πρόβλημα χώρου, λόγω συσσώρευσης πολλών γραμμών της ακτοπλοΐας.
Αναφερόμενος στη φιλοσοφία της γραμμής, είπε ότι στόχος είναι να εξυπηρετηθεί ένας μεγάλος όγκος φορτηγών, επιβατών και τουριστών από την Ευρώπη προς την Τουρκία και το αντίστροφο.
«Έως τώρα περίπου 440.000 φορτηγά από την Τουρκία και 300.000 από Ιράν και Αζερμπαϊτζαν, προκειμένου να φθάσουν στην Ευρώπη, ακολουθούσαν διαδρομές μέσω Βουλγαρίας ή μέσω Εγνατίας Οδού για την Ηγουμενίτσα, με μεγάλη ταλαιπωρία και με παράλληλη αύξηση του λειτουργικού κόστους» δηλώνει ο επικεφαλής της ΣΤΕΦΜΑΡ ΕΠΕ με έδρα τον Πειραιά.
«Ένας οδηγός φορτηγού ή τουρίστας ή επιβάτης, φθάνοντας από την Ανκόνα, συνήθως έβγαινε με το πλοίο στην Ηγουμενίτσα, διανύοντας από εκεί περίπου 600 με 700 χιλιόμετρα μέσω της Εγνατίας Οδού, με μία αναμονή στα τουρκικά σύνορα 6 με 7 ώρες τον χειμώνα, χρόνος που το καλοκαίρι μπορεί να έφθανε τις 12 ώρες για να φθάσει στη Σμύρνη ή πιο βαθιά στην τουρκική ενδοχώρα μετά από 6 έως 10 ώρες επιπλέον οδήγησης» τόνισε.
Ο ίδιος δήλωσε ότι «τώρα με τη νέα γραμμή μέσω Λαυρίου ένας επιβάτης, τουρίστας, οδηγός φορτηγού θα μπορεί σε 1,5 μέρα από την Ανκόνα και μέσω Πατρών-Λαυρίου να βρίσκεται στη Σμύρνη».
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της εταιρείας στην Ελλάδα, το πλοίο θα φέρει πιθανόν σημαία Ευρωπαϊκής Ένωσης και δεν θα είναι μόνο για εμπορικούς σκοπούς, ενώ πρόσφατα έχει ανανεώσει τον εξοπλισμό του και καλύπτει τις προδιαγραφές του ΙΜΟ για το 2020 φέροντας scrubbers. Θα μπορεί δε να εξυπηρετεί 1.200 επιβάτες, 300 οχήματα και 40 φορτηγά σε κάθε δρομολόγιο.
Το πλοίο θα φεύγει από τη Σμύρνη στις 07:00 και θα είναι στο Λαύριο στις 14:00, ενώ θα φεύγει στις 18:00 της ίδιας ημέρας από το Λαύριο για να φτάνει στη 01:00 τη νύχτα στο Τσεσμέ».
Κατά τον κ. Καρακάνη, η πόλη του Λαυρίου αλλά και το Τσεσμέ αναβαθμίζονται και πλέον θα είναι κέντρα τουριστικής, αλλά και εμπορικής κίνησης.
Η ΣΤΕΦΜΑΡ ΕΠΕ (www.stefmar.gr) λειτουργεί ως ναυτικό πρακτορείο ναυτιλιακών εταιρειών, προσφέροντας υπηρεσίες ναύλωσης για όλα τα είδη πλοίων και σκαφών.
Διαθέτει μεγάλη εμπειρία στη διεθνή μεταφορά εμπορευμάτων διά θαλάσσης, φορτηγών και αεροπορικών αποστολών για όλα τα είδη φορτίων, ενώ παράλληλα παρέχει υπηρεσίες τελωνειακής αποταμίευσης και διανομής.
Είναι μέλος των Ναυτικών Πρακτόρων (ΣΩΝΠΑΠ), μέλος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς και Επιχειρήσεων logistic (ΣΥΝΔΔΕ&L) και μέλος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Διαμεταφορέων( FIATA). Η εταιρεία έχει πιστοποιηθεί με ISO 9001:2015 για τις υπηρεσίες της.