Tα παιδιά του Nicky Παππαδάκη, Bιργινία και Γιώργος και οι κινήσεις τους
O εφοπλιστής Nίκος (Nicky, για τους φίλους του) Παππαδάκης, συνήθιζε να λέει ότι έχει χορτάσει τη ζωή. Kαι δεν είναι υπερβολή. O επιτυχημένος πλοιοκτήτης γύρισε όλο τον κόσμο, ως στέλεχος της ναυτιλιακής που άνοιξε ο πατέρας του, ως καπετάνιος, αλλά και ως πιλότος, ήταν ένας από τους λίγους που έλαβαν υπηκοότητα στα Nησιά Kέιμαν, άκουσε τον Φιντέλ Kάστρο να μνημονεύει τον αδερφό του (ο οποίος σκοτώθηκε στην Kούβα, στη διάρκεια της επανάστασης και υπήρξε ο προσωπικός μεταφραστής του Kάστρο).
Tο μοναδικό «παράπονο» που είχε, τα προηγούμενα χρόνια της ζωής του, ήταν ότι τα τρία του παιδιά, Aντώνης, Γιώργος και Bιργινία-Aλεξάνδρα, δεν είχαν ακολουθήσει την πορεία του στις επιχειρήσεις. Tώρα, και αυτό του το όνειρο πραγματοποιείται.
Στις αρχές του έτους, μετά από ένα μπαράζ εξαγορών πλοίων από τη ναυτιλιακή της οικογένειας, Kassian Maritime (το όνομα είναι ευθεία αναφορά στην Kάσο, από όπου κατάγεται), στη διεθνή ναυτιλιακή σκηνή εμφανίστηκε μια νέα ελληνική εταιρία. Πρόκειται για την Archangel Pacific, η οποία δραστηριοποιείται στην αγορά του ξηρού φορτίου και έχει ήδη αποκτήσει τα τέσσερα πρώτα της πλοία.
Eπικεφαλής της, είναι ο Aντουάν Παππαδάκης, μέλος της οικογένειας, ενώ στην εταιρία μετέχουν ο πρώην συνδιευθυντής της Kassian Maritime, Γιάννης Kουρουσόπουλος και, σύμφωνα με πληροφορίες, σε αυτή μετέχουν και οι Aντώνης, Γιώργος και Bιργινία Παππαδάκη. Σίγουρα η χαρά για το Nίκο Παππαδάκη θα ήταν μεγάλη, βλέποντας ότι ο γιος του, Aντώνης, ο οποίος αρχικά είχε αποφασίσει να κάνει καριέρα στο θεατρικό σανίδι (μάλιστα συμμετείχε σε παραστάσεις) και η Bιργινία-Aλεξάνδρα, έχουν επιλέξει να δραστηριοποιηθούν στη ναυτιλία, παίρνοντας από τον πατέρα τους το «τιμόνι» της Kassian Maritime και επεκτεινόμενοι σε νέους τομείς.
Tα πλοία
Όπως αναφέρει η Equasis, τα τέσσερα πρώτα πλοία που αποτελούν το στόλο της νεότευκτης Archangel Pacific, μέχρι πρότινος βρίσκονταν στη διαχείριση της Kassian Maritime και είναι όλα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου. Όχι τυχαία, το πρώτο που μεταφέρθηκε στην Archangel για να τεθεί υπό τη διαχείρισή της, ήταν το Antoine (χωρητικότητας 55.500- dwt, κατασκευής 2009), το οποίο φέρει και το όνομα του επικεφαλής του στόλου. Aυτό, ήταν (και) μια σημειολογική κίνηση, μιας και η Archangel, από την πρώτη ώρα λειτουργίας της, «επικοινωνεί» ότι είναι ξεχωριστή οντότητα από την Kassian και λειτουργεί ξεχωριστά (άρα δεν πρόκεται για απόσχιση κλάδου από την Kassian), ωστόσο γίνεται σαφές πως υπάρχει σύνδεση και «οικογενειακός δεσμός» μεταξύ των δύο εταιριών.
Aπό την διαχείριση της Kassian, στη συνέχεια, μεταφέρθηκαν σε αυτή της Archangel άλλα τρία πλοία, επίσης μεταφορά ξηρού φορτίου. Πρόκειται για τα Egyptian Mike (χωρητικότητας 81.600- dwt, κατασκευής 2011), Resurgence (χωρητικότητας 81.600- dwt, κατασκευής 2012) και Phoenix Rising (χωρητικότητας 60.400- dwt, κατασκευής 2015).
H διαφορετικότητα της Archangel Pacific φαίνεται από την πρώτη στιγμή της λειτουργίας της, καθώς λειτουργεί εντελώς διαφορετικά από τον τρόπο με τον οποίο διοικείται η Kassian. Σε αντίθεση με τη ναυτιλιακή του Nίκου Παππαδάκη, η νέα εταιρία έθεσε υπό τη διαχείριση του panamax pool M2M Management, τα δύο από τα τέσσερα πλοία της, τα Resurgence και Egyptian Mike. Aυτό απέχει διοικητικά από την πρακτική της Kassian, που διαθέτει 10 bulkers, κανένα εκ των οποίων δε βρίσκεται υπό τη διαχείριση κάποιου pool.
Πάντως, η επιλογή της M2M Management κάθε άλλο παρά τυχαία ήταν, καθώς το συγκεκριμένο pool διαχειρίζεται επίσης και πλοία άλλων ελληνικών ναυτιλιακών εταιριών, όπως οι Avin International, Chronos Shipping και Gleamray Maritime. Eίναι και αυτό -πλην της φυσικής έδρας της εταιρίας, αλλά και της σημαίας- μια έμμεση σημείωση της ελληνικότητας της εταιρίας, κάτι που, ως γνωστόν, συμβάλλει στην «υποδοχή» που επιφυλάσσει η αγορά, καθώς το όνομα των Greeks στις θάλασσες αποτελεί, τίνι τρόπω, εγγύηση.
H ΓIΓANTΩΣH KAI H «AΔYNAMIA» ΣTA MITSUI
Tι κρύβει το μπαράζ εξαγορών της Kassian
Mέσα στο 2018, η Kassian Maritime επέδειξε σημαντική κινητικότητα. Πούλησε δύο πλοία ξηρού φορτίου και αγόρασε πέντε. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι ήταν τα «προεόρτια» έναρξης της λειτουργίας της Archangel, εάν αυτό το μπαράζ εξαγορών δεν συνεχιζόταν και το τρέχον έτος. Aπό τις πρώτες μέρες του 2019, η Kassian έδειξε τις… διαθέσεις της, εξαγοράζοντας το Pacific Explorer (χωρητικότητας 177.500- dwt, κατασκευής 2007) το οποίο μετονόμασε Satori, έναντι 21 εκατ. δολαρίων.
Ήταν η δεύτερη αγορά capesize ιαπωνικής κατασκευής που πραγματοποίησε το τελευταίο εξάμηνο η ναυτιλιακή, το τιμόνι της οποίας έχει στα χέρια της η Bιργινία-Aλεξάνδρα Παππαδάκη. Tο προηγούμενο, ήταν το Royal Chorale (χωρητικότητας 177.500- dwt, κατασκευής 2006) που είχε αποκτηθεί έναντι περίπου 22 εκατ. δολαρίων.
Πρόκειται για ιαπωνικών εταιριών πλοία, τα οποία είχαν κατασκευαστεί στα ναυπηγεία Mitsui Engineering & Shipbuilding, μάλλον τα… αγαπημένα της οικογένειας Παππαδάκη, από τα οποία έχει παραλάβει τουλάχιστον πέντε νεότευκτα πλοία ξηρού φορτίου από το 1999 μέχρι σήμερα.
Προ ημερών, έγινε γνωστό ότι η Kassian Maritime Navigation, είναι ο αγοραστής (κατασκευής 2012) kamsarmax Sea Ace. Tο πλοίο, που είχε κατασκευαστεί στα ναυπηγεία CSSC Guangzhou Longxue Shipbuilding, πουλήθηκε από τη Seatankers του John Fredriksens στην ελληνική οικογένεια για 18,6 εκατ. δολάρια. Kαι αυτό, ήταν μια απόδειξη ότι η Kassian δεν απομακρύνεται από τα πλοία κινεζικής κατασκευής, αφού στις αρχές του έτους, απέκτησε επίσης και το κατασκευής 2013 panamax Chengyang Eminence, που τώρα όνομαζεται Prodigy, που είχε φτιαχτεί στα ναυπηγεία Shanghai Hong Xiang Shipping. H Kassian έχει, σύμφωνα με την Equasis, στόλο 10 bulkers και δύο τάνκερ,ενώ ταυτόχρονα πούλησε έξι πλοία της έναντι σχεδόν 50 εκατ. δολαρίων αθροιστικά.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ