Σε πτώχευση ο κουνιάδος του Mαρινάκη

H ναυτιλιακή εταιρία του Γ. Kασσιώτη καταφεύγει στο άρθρο 99

 

O ιδρυτής της Omega Navigation θα κινήσει και δικαστικές διαδικασίες στην Eλλάδα εναντίον των βασικών πιστωτών του

 

Η είδηση έπεσε σαν βόμβα στους εφοπλιστικούς κύκλους. Η Omega Navigation του Γιώργου Κασσιώτη κατέθεσε αίτηση πτώχευσης στο δικαστήριο του Χιούστον ζητώντας την υπαγωγή της εταιρίας στο Chapter 11 για προστασία από τους πιστωτές.

 

Μια εξέλιξη η οποία θορύβησε όχι μόνο εξαιτίας του ότι μια από τις πρώτες ελληνικές εισηγμένες στον Nasdaq πέφτει «θύμα» της κρίσης και της αδιαλλαξίας των πιστωτριών τραπεζών, αλλά και λόγω των ισχυρών συγγενικών δεσμών που συνδέουν τον Γιώργο Κασσιώτη με την οικογένεια Μαρινάκη.

 

Πρόκειται για τον αδελφό της συζύγου του προέδρου του Ολυμπιακού, Αθανασίας. Έτσι λίγες μόλις βδομάδες μετά την εμπλοκή του ονόματος του Βαγγέλη Μαρινάκη στην υπόθεση για τα στημένα ματς του ποδοσφαίρου, ήταν η σειρά του κουνιάδου του, να βρεθεί σε «θαλασσοταραχή».

 

Οι διαπραγματεύσεις του 39χρονου εφοπλιστή με τις πιστώτριες τράπεζες, μεταξύ των οποίων η HSH Nordbank που είχε εκδώσει δάνεια ύψους 242,7 εκατ. δολ. και οι NIBC Bank και Bank of Tokyo- Mitsubishi με δάνεια 42,5 εκατ. δολ., κατέληξαν σε «ναυάγιο». Μετά από πέντε αλλεπάλληλες αναβολές που έδωσαν οι πιστωτές στην εταιρία όσον αφορά στην εξυπηρέτηση συνολικών χρεών της 359,5 εκατ. δολ., δεν ήταν πρόθυμες να δώσουν μία ακόμη νέα προθεσμία. Έτσι, δεν άφησαν κανένα άλλο περιθώριο στον Γιώργο Κασσιώτη από το να καταφύγει στο αμερικανικό… άρθρο 99 (Chapter II) προκειμένου να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία των 15 πλοίων του στόλου της Omega Navigation και η παροχή υπηρεσιών προς τους πελάτες.

 

O διευθύνων σύμβουλος της Omega Navigation, Γ. Kασσιώτης είναι έτοιμος πάντως να περάσει στην αντεπίθεση. Έχει ήδη επιστρατεύσει τους νομικούς του συμβούλους για να κινήσει δικαστικές διαδικασίες εναντίον των κύριων δανειστών της ναυτιλιακής του, τους οποίους θεωρεί υπαίτιους για την πτώχευση.

 

Στο αμερικανικό… άρθρο 99 οδηγούνται 10 εταιρίες, από τις οποίες οι 8 είναι πλοιοκτήτριες αντίστοιχου αριθμού πλοίων. Aντιθέτως δεν περιλαμβάνονται οι θυγατρικές Omega Management Inc, Omnicrom Holdings, η οποία ελέγχει το 50% στα πλοία «Omega Duke» και «Alpine Marina» και Omega Investments Inc, η οποία ελέγχει το 80% της OD Investment.

 

Η κρίση

 

Η Omega Navigation, η οποία σήμερα έχει ενεργητικό 527,4 εκατ. δολάρια, ιδρύθηκε το 2005 από τον Γιώργο Κασσιώτη και μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα κατόρθωσε να μπει στους μεγάλους εφοπλιστικούς κύκλους. Ξεκίνησε με μόλις δύο φορτηγά πλοία και έφτασε να ελέγχει έναν στόλο 15 πλοίων, ενώ τα μεγάλα deals με τα ιαπωνικά ναυπηγεία για τη ναυπήγηση νέων σκαριών, διαδέχονταν το ένα το άλλο.

 

Οι αγορές εντυπωσιάστηκαν γρήγορα από τις επενδυτικές κινήσεις του σπουδαγμένου στη Σορβόννη και το Λονδίνο εφοπλιστή και ιδίως όταν μέσα σε μια διετία εισήγαγε την ναυτιλιακή του σε δύο μεγάλα ξένα χρηματιστήρια, σε εκείνα της Νέας Υόρκης και της Σιγκαμπούρης.

 

Όμως, η «δίνη» της οικονομικής κρίσης που έπληξε τη ναυτιλία και τις ναυλαγορές δεν είχε αποκαλύψει το μέγεθός της εξαρχής. Το 2008 ήταν η πρώτη χρονιά που η Omega Navigation είδε τα μεγέθη της να «πιέζονται» σημαντικά εξαιτίας της σημαντικής πτώσης στις αγορές των ναύλων, αλλά και των ζημιών από τα παράγωγα. Και όλα αυτά τη στιγμή που βρισκόταν σε εξέλιξη ένα φιλόδοξο πλάνο επέκτασης του στόλου της.

 

Τα δάνεια και οι οικονομικές υποχρεώσεις γρήγορα έγιναν «θηλιά» για τον Γιώργο Κασσιώτη. Στα τέλη Δεκεμβρίου 2009, η Omega Navigation, με ανακοίνωσή της παραδέχεται ότι παραβίασε τους χρηματοπιστωτικούς όρους των δανείων της, αθετώντας τις συμφωνίες πληρωμών. Τότε οι κάτοχοι τίτλων χαμηλότερης εξασφάλισης δεν κίνησαν διαδικασίες απαίτησης των κεφαλαίων τους.

 

Τον τελευταίο χρόνο ο κουνιάδος του Βαγγέλη Μαρινάκη βρισκόταν σε έναν διαρκή κύκλο συζητήσεων με τις τράπεζες για την παράταση της διάρκειας των ομολογιακών δανείων της που ωρίμαζαν τον Απρίλιο του 2011. Πέντε φορές τα κατάφερε και πήρε μικρές παρατάσεις ζωής. Την έκτη όμως, δεν ευδοκίμησαν οι επαφές.

 

Εφοπλιστικές συγγένειες


Εφοπλιστικοί κύκλοι αναρωτιούνται πώς είναι δυνατόν ένας εφοπλιστής όπως ο Γιώργος Κασσιώτης με ισχυρούς δεσμούς τόσο με την οικογένεια Μαρινάκη, όσο και με την οικογένεια Κομνηνού να μην ζήτησε την συνδρομή τους για να βγει ανώδυνα από την περιπέτειά του. Η αλήθεια είναι πως η χρονική συγκυρία δεν είναι η πλέον κατάλληλη. Και αυτό επειδή η κρίση έχει επηρεάσει το σύνολο του εφοπλιστικού κόσμου, ενώ και ο Βαγγέλης Μαρινάκης έχει να αντιμετωπίσει επιπλέον τα προσωπικά του προβλήματα στο ποδόσφαιρο.

 

Άλλωστε ουδέποτε στο παρελθόν έχουν αρνηθεί την βοήθειά τους στον Κασσιώτη. Ο εφοπλιστής Αντώνης Κομνηνός, θείος του επικεφαλής της Omega Navigation, από την θητεία του ανιψιού του ακόμη στην οικογενειακή επιχείρηση Target Marine, στάθηκε στο πλευρό του, ενώ με τη δική του συμβολή εισήγαγε την Omega στον Nasdaq το 2006, αντλώντας 204 εκατ. δολάρια.

 

Τα δύο πρώτα φορτηγά πλοία τα αγόρασε από τον θείο του, ενώ αργότερα μπήκε και στα τάνκερ, αγοράζοντας από τον γαμπρό του, Βαγγέλη Μαρινάκη τέσσερα.

 

Έλυσε την κοινοπραξία με την Glencore


Παράλληλα με την αίτηση υπαγωγής στο Chapter 11, η Omega Navigation προχώρησε και στη λύση της κοινοπραξίας Megacore Shipping Ltd, που είχε συστήσει μαζί με τον κολοσσό εμπορευμάτων, Glencore.

 

Στην κοινοπραξία, οι δύο μέτοχοι μετέφεραν αρχικά, τα συμβόλαια ναυπήγησης δέκα πλοίων μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου (από 5 έκαστος), χωρητικότητας 37.000 dwt με την Hyundai Mipo. Αν και αρχικά η συμφωνία ήταν η συμμετοχή στην κοινή εταιρία με ποσοστό 50- 50 ο καθένας, τον περασμένο Φεβρουάριο και υπό το βάρος των οικονομικών της προβλημάτων, η εταιρεία του Γιώργου Κασσιώτη ανακοίνωσε ότι μείωσε το μετοχικό της ποσοστό κατά 20%.

 

Σύμφωνα με την εταιρεία, η Omega διατηρεί τα δικαιώματά της στα δύο υπό ναυπήγηση πλοία (Hull 2295, Hull 2299) που είναι προγραμματισμένο να παραδοθούν τον ερχόμενο μήνα το πρώτο και τον Ιανουάριο του 2012 το δεύτερο. Η Omega επιβεβαίωσε επίσης πως η θυγατρική της Glencore, Topley θα εξαγοράσει το 50% που κατείχε εκείνη στο πλοίο «Megacore Philothea», σε εύλογη αξία της αγοράς.

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ