Η ΝΕΛ απέσυρε αιτήματα δρομολόγησης πλοίων

Άμεση αντίδραση του Γενικού Γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Δημήτρη Χαλκιώτη, ο οποίος πρότεινε έκτακτη σύγκληση του Συμβουλίου, στις 2 Αυγούστου, με θέμα τη γενικότερη κατάσταση της ελληνικής ακτοπλοΐας

 

Κατά τη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), απαισιόδοξο ήταν το μήνυμα για το επίπεδο υπηρεσιών που θα προσφέρει από το Σεπτέμβριο η ακτοπλοΐα στο μεγαλύτερο μέρος της.

 

Όπως ειπώθηκε, ενδεχόμενο είναι να μειωθούν δραματικά οι υπηρεσίες, καθώς πλοία θα αποδρομολογηθούν, δρομολόγια θα κοπούν, αφού οι εταιρείες κινδυνεύουν με πτώχευση, λόγω της κρίσης καυσίμων, αλλά και της σημαντικής πτώσης της επιβατικής και μεταφορικής κίνησης.

 

Οι δηλώσεις αυτού του χαρακτήρα από τους ακτοπλόους προκάλεσαν την άμεση αντίδραση του Γενικού Γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Δημήτρη Χαλκιώτη, ο οποίος πρότεινε έκτακτη σύγκληση του Συμβουλίου, στις 2 Αυγούστου, με θέμα τη γενικότερη κατάσταση της ελληνικής ακτοπλοΐας.

 

Με αφορμή δε, την παρέμβαση του Δημάρχου της Λήμνου, για τα προβλήματα που εμφανίζονται στην ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού με τον Πειραιά και τη Βόρεια Ελλάδα, λόγω της μη καλής εκτέλεσης -όπως ο ίδιος επισημαίνει- της σύμβασης δημόσιας υπηρεσίας από τη ΝΕΛ, ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), Μιχάλης Σακέλλης, αναφέρθηκε στη γενικότερη κατάσταση της ακτοπλοΐας. Σημείωσε, «θα φθάσουμε στο ΣΑΣ να έχουμε ως μόνιμο θέμα συζήτησης τις αποδρομολογήσεις πλοίων, γιατί, αν μία εταιρεία δεν μπορεί να πληρώσει για καύσιμα, τότε πώς θα κάνει δρομολόγια;».

 

Ο πρόεδρος της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ), Απόστολος Βεντούρης επισήμανε ότι τα θέματα που έθεσε ο Δήμαρχος της Λήμνου θα είναι πολύ μικρά σε σύγκριση μ αυτά που θα κληθεί να αντιμετωπίσει το Συμβούλιο από Σεπτέμβριο.

 

ΟΙ ΑΚΤΟΠΛΟΟΙ ΖΗΤΟΥΝ

 

Η πολιτεία θα πρέπει:

 

– Να επανεξετάσει το καθεστώς των συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας και ειδικά των μακροχρόνιων, στις υποχρεώσεις των οποίων ορισμένες εταιρείες αδυνατούν να ανταποκριθούν, για το οποίο ο Δ. Χαλκιώτης, αναγνωρίζοντας το πρόβλημα είπε: «Όταν υπεγράφησαν, δεν υπήρχε μνημόνιο, ούτε τα καύσιμα ήταν στα επίπεδα αυτά».

 

– Να δεχθεί αναδιάρθρωση και μείωση δρομολογίων (ελεύθερων και δημόσιας υπηρεσίας) με τις εταιρείες να πραγματοποιούν δρομολόγια σε μία γραμμή εκ περιτροπής.

 

– Να εξεταστούν αλλαγές στο καθεστώς της δρομολόγησης των πλοίων, κυρίως σε ό,τι αφορά το χρόνο δρομολόγησης των ταχυπλόων.

 

Οι ακτοπλόοι γενικώς ζητούν πλήρη αναδιάταξη των δρομολογίων για τις άγονες γραμμές.

 

ΕΚΤΑΚΤΕΣ ΔΡΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ – ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΠΛΟΙΩΝ

 

Λίγο πριν από το ΣΑΣ, η ΝΕΛ απέσυρε πέντε αιτήματά της για δρομολογήσεις πλοίων (και συγκεκριμένα τη δρομολόγηση πλοίου στη γραμμή Πειραιάς-Χίος-Μυτιλήνη και Πειραιάς-Ικαρία-Σάμος, καθώς και το αίτημα για μια κάλυψη δρομολογίου για Καβάλα και μία για Θεσσαλονίκη. Αναμένεται ότι, η εταιρεία θα υποβάλλει τα συγκεκριμένα αιτήματα στην επόμενη συνεδρίαση του ΣΑΣ. Σε ό,τι αφορά τα προβλήματα στο Βόρειο Αιγαίο, ο Γενικός Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Δ. Χαλκιώτης τόνισε ότι, σε συνεννόηση με τη ΝΕΛ, θα ζητήσει έκτακτες δρομολογήσεις πλοίων για το θέρος, καθώς και να επαναφέρει τα πλοία της στα δρομολόγια που προβλέπουν οι συμβάσεις που έχει υπογράψει με το Δημόσιο.

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ