Αισθητή μείωση κατέγραψαν οι επενδύσεις των Ελλήνων εφοπλιστών στο πρώτο εξάμηνο του έτους για την αγορά πλοίων, μείωση δηλαδή της τάξης του των 11 δισ. δολαρίων έναντι 16,3 δισ. δολ. που επένδυσαν το αντίστοιχο περσινό διάστημα σύμφωνα με στοιχεία των Clarksons.
Αιτία της μείωσης αυτής είναι τι γεγονός ότι οι Έλληνες αποσύρθηκαν σε μεγάλο βαθμό από τις αγορές πλοίων ξηρού φορτίου, με αποτέλεσμα το πρώτο 6μηνο του τρέχοντος έτους να επενδυθούν μόλις 3,4 δισ. δολ. για την απόκτηση 193 τέτοιου τύπου έναντι 6,9 δισ. δολ. που επενδύθηκαν το πρώτο 6μηνο του 2010 για την αγορά 300 πλοίων ξηρού φορτίου.
Παρά τη σημαντική μείωση, οι Έλληνες εφοπλιστές παραμένουν στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας ελέγχοντας το 14,5% του παγκόσμιου στόλου σε χωρητικότητα gt.
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τους Clarksons ο παγκόσμιος στόλος αποτελείται από 85.000 πλοία χωρητικότητας 1 δισ. gt (gross tonnage), ενώ η αξία του ανέρχεται στο 1 τρισ. δολ.