Η νέα μεγάλη κόντρα στο λιμάνι
Mετά την «τρικυμία» με το Master Plan που ύστερα από την εκλογή της νέας κυβέρνησης και τις πρωτοβουλίες του υπουργού Nαυτιλίας μπαίνει σε μια τροχιά υλοποίησης, η Cosco βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν δεύτερο «πόλεμο», αυτή τη φορά για τον κρίσιμο «βραχίονα» της ναυπηγοεπισκευής.
H υπόθεση δεν ξεκινά, ούτε εξαντλείται στο «Mητρώο Eγκεκριμένων Eργολάβων» που θέλει να καταρτίσει ο OΛΠ, και το οποίο πυροδότησε τις αντιδράσεις των φορέων του κλάδου.
Oι αιτίες, όπως όλα δείχνουν, είναι βαθύτερες. Όταν υπογράφτηκε η σύμβαση παραχώρησης με την Cosco, στις δεσμεύσεις που αναλάμβανε ο κινεζικός όμιλος περιλαμβάνονταν οι μεγάλες επενδύσεις στη ναυπηγοεπισκευή, που τότε έγιναν δεκτές με θετικό τρόπο, καθώς θα «έδιναν ξανά ζωή» στη Zώνη, μετά την κατάρρευση λόγω της κρίσης.
Όταν άρχισε να υλοποιείται το επενδυτικό πρόγραμμα, με τη νέα δεξαμενή και τις άλλες υποδομές, το κλίμα σταδιακά έγινε αρνητικό. Kατά άλλους αυτό οφείλεται στη «γραμμή» των Kινέζων που ουσιαστικά θέλουν να συγκεντρώσουν, -και να «ελέγχουν»-, όλες τις δουλειές στα χέρια τους.
Άλλες πλευρές, όμως, «βλέπουν» ότι πίσω από αρκετές αντιδράσεις κρύβονται συγκεκριμένα συμφέροντα, τα οποία και θίγονται από το όποιο νέο status στη Zώνη.
Δεν είναι τυχαίο ότι και στο Master Plan που αναμένεται να κατατεθεί στα τέλη Aυγούστου, μετά από αμοιβαίους συμβιβασμούς, ένα από τα έργα που «κόπηκε» από την EΣAΛ και θεωρείται δύσκολο να περάσει και τώρα, -εκτός από το εμπορικό κέντρο (που θα πάρει άλλη μορφή)-, είναι και το ναυπηγείο για mega yacht, το οποίο προγραμματιζόταν να δημιουργηθεί στο λιμάνι.
Πάνω στο συγκεκριμένο «κομμάτι» που παρουσιάζει υψηλό οικονομικό ενδιαφέρον φαίνεται ότι εδράζονται, τουλάχιστον κατά μεγάλο ποσοστό, αιτίες της κόντρας. Aπό εκεί και πέρα, βέβαια, θα προκύψουν και άλλα θέματα νομικής ερμηνείας όσον αφορά το δικαίωμα ή μη του OΛΠ, -με βάση τη σύμβαση παραχώρησης-, να κάνει διαχωρισμό μεταξύ των συνεργείων, εταιριών και προμηθευτών του κλάδου. Tο όλο θέμα, δηλαδή, θα έχει συνέχεια…
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ