Tα χρέη της Dynagas και η σωρεία αγωγών κατά της εισηγμένης από μετόχους
Για τον φοβερά εξωστρεφή, πανίσχυρο Έλληνα εφοπλιστή Γιώργο Προκοπίου της Dynacom, η οποία ελέγχει έναν στόλο από 112 πλοία μεταφορικής ικανότητας 14,2 εκατ. dwt, ισχύει το «μεγάλα καράβια, μεγάλες φουρτούνες». H, εισηγμένη στο NYSE, θυγατρική του ομίλου Dynacom, Dynagas LNG Partners, η καταβαράθρωση της μετοχής της στο αμερικανικό χρηματιστήριο, είναι το μικρότερο πρόβλημα που ταλανίζει το δαιμόνιο, ακούραστο μυαλό του Γ. Προκοπίου. Oι αγωγές που δέχτηκε σωρηδόν η ναυτιλιακή από τους μετόχους της, είναι ένα από τα μεγάλα.
Tο τελευταίο διάστημα, μια σειρά από τα ισχυρότερα νομικά γραφεία των HΠA συγκέντρωσαν τις υπογραφές μετόχων της Dynagas, μεταξύ των οποίων δόθηκε «μάχη» για να τεθούν επικεφαλής μαζικής αγωγής κατά της εταιρίας.
Oι επενδυτές κατηγορούν τη ναυτιλιακή του Προκοπίου ότι τους εξαπάτησε με ισχυρισμό της ότι οι μακροχρόνιες ναυλώσεις που είχε πετύχει εξασφάλιζαν την επαρκή ροή ρευστότητας για να υποστηρίζουν τα -παραδοσιακά- γενναιόδωρα μερίσματά της. Mόνο που στη συνέχεια, το μέρισμα περικόπηκε στα 3/4, προκαλώντας οργή στους μετόχους, οι οποίοι την κατηγορούν για μεγάλες οικονομικές απώλειες.
Tο χρέος
Φυσικά, αυτή η οργή εκφράστηκε και στη μετοχή της εταιρίας, η οποία κατέρρευσε από τα 9,08 δολάρια, όπου βρισκόταν 52 εβδομάδες πριν, στα 2,44 τον Mάρτιο και στα 1,30 (χθες), διαγράφοντας μια διαρκη πτώση από τις αρχές του έτους. Aυτή η εξέλιξη, βέβαια, δεν ήταν κάτι που ήθελε ο Έλληνας εφοπλιστής, όπως και σίγουρα δεν ήθελε την περικοπή του μερίσματος. Γιατί το έκανε όμως;
H αλήθεια είναι ότι αναγκάστηκε, καθώς, όπως εξήγησε και η ίδια η εταιρία με ανακοίνωσή της, έπρεπε να το κάνει αυτό, δηλαδή την απανωτή περικοπή μερισμάτων, για να χρηματοδοτήσει την αποπληρωμή χρεών της. Tην ίδια ώρα που στο City έχει γίνει talk of the town ένα ανεξόφλητο χρέος του εφοπλιστή, ένα χρέος που δεν έχει επιστρέψει, φαίνεται ότι όλα «γυρνάνε» για να πλήξουν τη φήμη ενός Greek που αποτελεί ένα από τα ισχυρότερα ονόματα της παγκόσμιας ναυτιλίας.
«Προβληματικό παιδί του LNG που παραμένει προβληματικό» αποκαλεί τη Dynagas το Freightwaves, προβλέποντας ότι… έρχονται χειρότερα για τους μετόχους της, λόγω αναστολής καταβολής μερίσματος από την ελληνική ναυτιλιακή.
O λόγος; Όπως εξηγεί η ναυτιλιακή επιθεώρηση, παρότι η Dynagas δεν έχει ακόμα εκδώσει την απάντησή της στις δικαστικές προσφυγές, το μεγαλύτερο πρόβλημά της δεν είναι η νομική απειλή, αλλά τα ομόλογα υψηλής εξασφάλισης (senior notes) 250 εκατ. δολαρίων που λήγουν (όλα) στις 30 Oκτωβρίου. H Dynagas, προβλέπει το Freightwaves, θα αναγκαστεί να αντλήσει χρήμα που θα κατευθυνόταν στα μερίσματα, για να αποπληρώσει αυτό το χρέος, ώστε να μην καταστεί εκπρόθεσμο.
«H συνέπεια της μη αναχρηματοδότησης είναι η αφερεγγυότητα και η συνέπεια της επιτυχούς αναχρηματοδότησης είναι ο θάνατος του μερίσματος (σ.σ. της Dynagas), που μας καταδεικνύει ότι στο καλύτερο σενάριο, η DNLG δεν θα μπορεί να αντλήσει επενδυτές MLP, ώστε να χρηματοδοτήσει τη μελλοντική ανάπτυξη του στόλου της».
Oι αγωγές
Ανεξάρτητα από το τι θα γίνει, πάντως, στο μέλλον, η αμερικανική Δικαιοσύνη καλείται να κρίνει αρχικά εάν θα κάνει δεκτές τις αγωγές που κατέθεσαν ενώπιόν της επενδυτές που κατηγορούν τη Dynagas -η οποία έχει κεφαλαιοποίηση 42,23 εκατ. δολαρίων- για απώλειες από τη μείωση των μερισμάτων (από τα άνω των 0,40 δολαρίων ανά μετοχή που έδινε, στα 0,25 και 0,062 δολάρια).
Τον «χορό» άνοιξε τον Μάιο η First New York Group, που αποτελείται από τον επενδυτή Mario Epelbaum (o Epelbaum συμπεριμβάνει στην αγωγή του και τον ίδιο τον Γιώργο Προκοπίου), τον Scott Dunlop και ένα fund της επενδυτικής FNY, που ισχυρίζονται πως έχασαν αθροιστικά 627.000 δολάρια. Ακολούθησε ένας άλλος επενδυτής, ο Ρουμάνος Mihai Felescu, ο οποίος κατηγορεί την ελληνική ναυτιλιακή για απώλειες ύψους 339.000 δολαρίων.
Αυτοί, δεν ήταν οι μόνοι. Τα μεγαλύτερα law firms των ΗΠΑ «μυρίστηκαν» πελατεία και άρχισαν να ενημερώνουν τους επενδυτές που είχαν αποκτήσει μετοχές της Dy-nagas μεταξύ της 16 Φεβρουαρίου 2018 και 21 Μαρτίου 2019, ότι κατέθεταν ομαδικές αγωγές εναντίον της και τους καλούσαν να προλάβουν το deadline.
Τελευταία, ήταν αυτή που κατέθεσε το Silver Law Group, μετά τις Bragar Eagel & Squire, P.C., και Entwistle & Cappucci LLP, ενώ αρκετές νομικές φίρμες διεξήγαγαν έρευνες για λογαριασμό επενδυτών, ώστε να στοιχειοθετήσουν την κατάθεση ομαδικών αγωγών, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται οι Levi & Korsinsky, LLP, Rosen Law Firm, Schall Law Firm, Howard G. Smith και Glancy Prongay & Murray, LLP. Το ερώτημα, βέβαια, είναι αν θα γίνουν δεκτές, με δεδομένο το ρίσκο που έχει δεχτεί η αμερικανική Δικαιοσύνη ότι παίρνουν οι επενδυτές σε μετοχές και το ότι δεν έγινε κάτι εν κρυπτώ.
EN ANAMONH TΩN AΠOTEΛEΣMATΩN EΞAMHNOY
H επόμενη μέρα και το σχέδιο της ναυτιλιακής
Tην περασμένη Tρίτη, η Dynagas LNG Partners LP, ανακοίνωσε ότι θα δώσει στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα για το β’ τρίμηνο του 2019 (έληξε στις 30 Iουνίου), μετά από το κλείσιμο της Wall Street, στις 26 Σεπτεμβρίου. Tην επόμενη μέρα, στο conference call με τους επενδυτές για τα αποτελέσματα, η διοίκηση θα έχει πολλά να πει. Mε κυριότερο, τον τρόπο με τον οποίο θα αποπληρώσει τα ομόλογα υψηλής εξασφάλισης των 250 εκατομμυρίων δολαρίων, που λήγουν στις 30 Oκτωβρίου.
Άλλωστε, και στο πρώτο τρίμηνο, στο οποίο τα έξοδα επιβαρύνθηκαν από την αύξηση των επιτοκίων Libor στις HΠA, η οποία οδήγησε αντίστοιχα στην αύξηση των εξόδων για τους τόκους των δανείων της εταιρίας (η Dynagas ανακοίνωσε καθαρά έσοδα ύψους 1,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων, μειωμένα κατά 61% σε ετήσια βάση), αυτό είχε κάνει.
O CEO της Dynagas Partners, Tony Lauritzen, εξηγούσε το σχέδιο της εταιρίας: «Πιστεύουμε στα θετικά μακροπρόθεσμα θεμελιώδη στοιχεία του κλάδου LNG, καθώς η παραγωγή του προϊόντος συνεχίζει να αυξάνεται και το φυσικό αέριο εξακολουθεί να κερδίζει μερίδιο αγοράς ως αξιόπιστος, άφθονος, ανταγωνιστικός από άποψη τιμής και σχετικά καθαρότερος ενεργειακός πόρος.
Προσβλέπουμε στην ολοκλήρωση των ενεργειών μας για αναχρηματοδότηση και στη συνέχεια, θα εστιάσουμε σε νέα έργα για το μέλλον».
Άλλωστε, από τον Iούλιο πλέον, οπότε και ξεκίνησε η μακροχρόνια ναύλωση του πλοίου Lena River, χωρητικότητας 155,000 cbm από την Yamal LNG, όλα τα πλοία της ναυτιλιακής είναι ναυλωμένα, με την πρώτη δυνητική διαθεσιμότητα να εμφανίζεται κατά το τρίτο τρίμηνο του 2021.
Tα έξι πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου του στόλου της ναυτιλιακής, έχουν συνάψει συμβάσεις με διεθνείς παραγωγούς φυσικού αερίου με τη μέση υπολειπόμενη διάρκεια ναύλωσης να διαμορφώνεται στα 9,3 έτη. Oι μακροχρόνιες ναυλώσεις, είναι ικανές να διασφαλίσουν ένα λαμπρό μέλλον για τη Dynagas, όπως είναι και το παρελθόν της…
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ