Ακόμη παραμένει ανοιχτό το ενδεχόμενο να σχηματιστεί ένας κοινός ισχυρός φορέας στο χώρο της ακτοπλοΐας, ο οποίος θα έχει καλύτερα αποτελέσματα στην αντιμετώπιση των προβλημάτων.
Σήμερα σε μια πολύωρη συνεδρίασή της, η Ένωση Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΕΕΝ), κατέληξε στη συγκρότηση μιας τριμελής επιτροπής και στο σχέδιο ενός καταστατικού με το οποίο θα πάει στις διαπραγματεύσεις με την άλλη ακτοπλοϊκή ένωση, το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).
Η επιτροπή αποτελείται από τον πρόεδρο της ΕΕΝ Απόστολο Βεντούρη τον αντιπρόεδρο για θέματα ακτοπλοΐας Αντώνη Αγαπητό και το διευθυντή Νίκο Καβαλιέρο.
Η επόμενη
Στις 11 Αυγούστου αναμένεται να συνεδριάσει η άλλη ένωση, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας , όπου τα μέλη του αναμένεται να θέσουν τις προτάσεις τους και την ατζέντα του διαλόγου, πριν την έναρξη των τελικών συνομιλιών με την ΕΕΝ.
Κίνηση ΜΑΤ
Πάντως αν τελικά οι δύο ενώσεις καταφέρουν να συνενωθούν σε μία, θα είναι μία κίνηση με ιδιαίτερη σημασία, λόγω των προβλημάτων που περνά τη συγκεκριμένη περίοδο η ακτοπλοϊκή αγορά, λόγω και της οικονομικής συγκυρίας, σχολίασε ανώτερο στέλεχος ακτοπλοϊκής εταιρείας.
Σημειώνεται ότι από το 1976 έως σήμερα οι ακτοπλοϊκές εταιρείες ήταν μοιρασμένες πάντες σε δύο Ενώσεις.
Πρόεδρος της ΕΕΝ είναι ο Απόστολος Βεντούρης ενώ πρόεδρος του ΣΕΕΝ είναι ο Μάρκος Φόρος.
Η ΕΕΝ, που έχει την πλειοψηφία των εταιρειών του κλάδου, ιδρύθηκε το 1976 με μέλη μόνο πλοία της ακτοπλοΐας.
Ωστόσο το 2010 τα μέλη της προχώρησαν σε αλλαγή του καταστατικού της Ένωσης και από τότε δέχεται όλες τις κατηγορίες των επιβατηγών πλοίων συμπεριλαμβανομένων και των κρουαζιερόπλοιων.
Ο ΣΕΕΝ που απέκτησε αυτό τον τίτλο το 2002 και διατηρείται έως σήμερα, ιδρύθηκε στις 15 Μαρτίου του 1921 με την επωνυμία «Πανελλήνιος Ακτοπλοϊκή Ένωση» και αντιπροσώπευε πλοία της ακτοπλοΐας. Ωστόσο από το 1968 και μετά προστέθηκαν μέλη και σε αυτή την Ένωση πολλοί εκπρόσωποι εταιρειών κρουαζιερόπλοιων.