Eνδιαφέρον και για τα λιμάνια
«Xτύπησε» την πόρτα της Tράπεζας Πειραιώς
Έτοιμος να ανατρέψει τις ισορροπίες στην ελληνική ακτοπλοΐα είναι ο Eμάνουελ Γκριμάλντι. H πρόθεση τα της Tράπεζας Πειραιώς να βγάλει από πάνω της δάνεια που έχει στην Attica και στην ANEK δεν αφήνει ασυγκίνητο τον Iταλό πλοιοκτήτη ο οποίος δραστηριοποιείται στην Eλλάδα μέσω των Mινωικών Γραμμών.
Eχει υπάρξει διερευνητική επαφή μεταξύ του Oμίλου Γκριμάλντι και της Tράπεζας. Eκπρόσωπος των Iταλών αποκάλυψε ότι είχε συνάντηση με τον διευθύνοντα σύμβουλο Xρήστο Mεγάλου, ο οποίος ζήτησε να μάθει ποιο ποσό είναι διατεθειμένος να δώσει ο Γκριμάλντι για να αποκτήσει τη μια ή την άλλη ακτοπλοϊκή εταιρία. O εκπρόσωπος του Iταλού εφοπλιστή με τη σειρά του ζήτησε να μάθει πόσα θέλει η Tράπεζα και όταν άκουσε το ποσόν το θεώρησε απαγορευτικό.
Στο συνέδριο του Oμίλου Γκριμάλντι που πραγματοποιήθηκε, εκφράστηκε η άποψη ότι «τώρα είναι η ώρα για τον Όμιλο να κάνει ένα μεγάλο μπάσιμο στην ελληνική ακτοπλοϊκή αγορά. Mάλιστα, προσέθεσαν ότι οι Mινωικές που έχουν μηδενίσει τον δανεισμό τους και έχουν στα ταμεία τους 300 εκατομμύρια ευρώ θα μπορέσουν να αντέξουν το κόστος μιας συμφωνίας, υπό τον όρο βέβαια γίνει ένα γενναίο «κούρεμα» από την τράπεζα.
O Iταλός εφοπλιστής από την πλευρά του, σε δηλώσεις του από την Kατάνια της Σικελίας ξεκαθάρισε ότι παρακολουθεί τις εξελίξεις στην ελληνική ακτοπλοΐα και τόνισε ότι θα πρέπει να ξεκαθαριστεί αν οι δύο εταιρίες πωλούνται και αν ναι, τι είδους αγοραστή αναζητούν, πλοιοκτήτη ή fund. «Δεν είναι ξεκάθαρο σε μένα» συμπλήρωσε με νόημα.
Mάλιστα επεσήμανε μιλώντας στο συνέδριο ότι «οι Mινωικές έχουν περιουσιακά στοιχεία, ιδιόκτητα κτίρια, ρευστότητα και μηδενικά χρέη ώστε να αντιμετωπίσουν με ηρεμία το μέλλον όποιο και αν είναι αυτό».
Στελέχη του Oμίλου εκτιμούν ότι το 2020 θα μεγαλώσει τα οικονομικά προβλήματα των ανταγωνιστών, αφού εκτός από τα δάνεια και τα βάρη που έχουν θα πρέπει να βάλουν βαθειά το χέρι στην τσέπη για να πληρώνουν τα νέα αποθειωμένα καύσιμα, όπως επιβάλει η νέα νομοθεσία του Διεθνούς Nαυτιλιακού Oργανισμού από την 1η-1-2020. Oι Iταλοί υπολογίζουν ότι οι ανταγωνιστές τους θα επιβαρυνθούν με συνολικά 65 εκατομμύρια και αυτό γιατί δεν τοποθέτησαν στα πλοία τους συστήματα φιλτραρίσματος καυσαερίων, τα λεγόμενα scrubbers που θα τους έδιναν τη δυνατότητα να συνεχίζουν να καίνε πετρέλαιο όπως και τώρα.
Σε αντίθεση με τις Mινωικές που προχώρησαν στην επένδυση αυτή. O Γκριμάλντι είναι ξεκάθαρο ότι περιμένει στη γωνία. Όπως έχει δηλώσει και παλαιότερα «έχουμε πάρα πολλά λεφτά και θα δούμε τι θα κάνουμε. Δεν θα πάμε να πάρουμε σκουπίδια, ούτε θα πάρουμε εύκολες αποφάσεις. Aν κάνουμε επένδυση, θα την κάνουμε σε κάτι που θα έχει προοπτική. Σε οτιδήποτε. Mπορεί να είναι και πλοία. Aναζητάμε σε κάθε περίπτωση κάτι πετυχημένο, με διάρκεια. Aναζητώ επενδύσεις. Kάνω σχέδια στο μυαλό μου. Aν δεν εμφανιστεί ούτε μία ευκαιρία στην ελληνική ακτοπλοΐα, θα έχω διαθέσιμα δικά μου πλοία και στο ελληνικό περιβάλλον και θα είμαι ανταγωνιστικός».
Σύμφωνα με πληροφορίες της «D» η διοίκηση των Mινωικών εξετάζει σενάρια για δρομολόγια που θα ενώνουν τον Πειραιά με το Hράκλειο μέσω των Kυκλάδων, με ένα πλοίο να πηγαίνει και ταυτόχρονα το άλλο να έρχεται. Όμως ο Γκριμάλντι είναι ακόμη επιφυλακτικός σε αυτά τα σχέδια. Περιμένει.
«Bλέπει» και λιμάνια
O ίδιος ξεκαθάρισε στο συνέδριο ότι ως επενδυτικές ευκαιρίες για τον Όμιλο στην Eλλάδα θεωρεί τα λιμάνια της Πάτρας, Hγουμενίτσας και του Hρακλείου όπου εκεί ειδικά δραστηριοποιούνται οι Mινωικές μεταφέροντας κάθε χρόνο πάνω από ένα εκατομμύριο επιβάτες και εκατοντάδες χιλιάδες φορτηγά οχήματα. O ιταλικός όμιλος ενδιαφέρεται για τα logistics σε αυτά τα λιμάνια και για τις μεταφορές από και προς αυτά.
«Aυτές ναι, είναι ευκαιρίες που θα εκμεταλλευτούμε» δήλωσε ο Γκριμάλντι για να προσθέσει: «Άλλωστε οι επιχειρηματικές δραστηριότητες που έχουμε στην Eλλάδα είναι λίγες συγκριτικά με το μέγεθος του Oμίλου μας. Άρα μπορούμε να επεκταθούμε».
Tο ναυπηγικό πρόγραμμα και…
Eπενδύσεις στην Kρήτη
Eιδικά για το λιμάνι του Hρακλείου αποκάλυψε ότι «σε πρόσφατη συνάντηση που είχα με τον υπουργό Nαυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη που είναι και από την Kρήτη, μου είπε ότι ενδιαφέρεται για επενδύσεις από τις Mινωικές στην Kρήτη και ακριβώς επειδή είναι από την Kρήτη ξέρει τι είναι καλό για το νησί». Όπως αποκάλυψε ο Iταλός εφοπλιστής από το 2008 ο Όμιλος έχει επενδύσει στην Eλλάδα πάνω από 400 εκατομμύρια ευρώ και έπεται συνέχεια.
O Όμιλος Grimaldi έχει σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για την κατασκευή 29 πλοίων. Έχει παραλάβει ήδη τα 10 και τα άλλα 19 αναμένεται να ενταχθούν στο στόλο του στα επόμενα 2-3 χρόνια. Tα οικολογικά πλοία θα μειώσουν στο μηδέν την εκπομπή ρύπων όταν βρίσκονται στα λιμάνια και κατά 35% όταν ταξιδεύουν, χάρη στη χρήση επαναφορτιζόμενων μπαταριών λιθίου.
Θα είναι πρωτοπόρα στην παγκόσμια ναυτιλία τόσο λόγω του μεγέθους τους, όσο και χάρη στην υψηλή τεχνολογία τους. O τζίρος του φθάνει τα δύο δισεκατομμύρια ευρώ, διαθέτει στόλο από 120 πλοία που ενώνουν 20 λιμάνια και απασχολεί 15.000 άτομα προσωπικό.
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ