Ευκαιρίες στη θάλασσα κυνηγoύν οι νέοι επιχειρηματίες που κάνουν θαρραλέα βήματα επενδύοντας σε αυτή.
Αποδεικτικό στοιχείο για την παραπάνω διαπίστωση είναι η αύξηση επιχειρηματιών άγνωστοι στον εφοπλιστικό κόσμο που επιχειρούν τα τελευταία χρόνια στη ναυτιλία.
Καθώς μεγαλώνουν οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακοί όμιλοι εισέρχονται σε αυτούς και καθιερώνονται οι νεότερες γενιές των Ελλήνων εφοπλιστών ενώ πολλοί από τους νεότερους βλέπουν υπό άλλο πρίσμα την θαλάσσια επιχειρηματικότητα με αποτέλεσμα να ανεξαρτητοποιούνται, να κάνουν δικές τους εταιρείες και να χαράσσουν τη δικής τους πετυχημένη επιχειρηματική ρότα.
Για τον λόγο αυτό, εν μέσω οικονομικής κρίσης που έχει οδηγήσει πολλές επιχειρήσεις σε λουκέτο και χιλιάδες εργαζόμενους στην ανεργία, ενώ η κατάσταση αναμένεται να χειροτερέψει από το φθινόπωρο, οι ναυτιλιακές εταιρείες που έχουν έδρα τους την Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 0,5% το 2011 ενώ πέρσι το 2010 είχαν μειωθεί κατά 2%.
Τα στοιχεία προκύπτουν από την έρευνα της Petrofin Research και είναι αξιοσημείωτα αφού η πορεία της ναυτιλίας πήγε αντίστροφα από την οικονομική κρίση καταδεικνύοντας ότι ο σημαντικός αυτός πυλώνας της ελληνικής οικονομίας μπορεί να δώσει λύσεις στην Ελλάδα.
Εκείνο που υπογραμμίζεται στην έρευνα είναι ότι οι Έλληνες ακόμη και σε πολύ δύσκολες οικονομικές συγκυρίες το «παλεύουν» και πολλοί από αυτούς δεν επιλέγουν την κοινοπραξία αλλά προσπαθούν από μόνοι τους κάνοντας μείωση λειτουργικού κόστους.
Επίσης εκείνοι που διαχειρίζονται μικρούς στόλους με πλοία μεγάλης ηλικίας δεν εγκαταλείπουν τον αγώνα αφού ξέρουν ότι εάν πουλήσουν για παλιοσίδερα τα βαπόρια τους τότε πολύ δύσκολα θα καταφέρουν κάτω από τις υφιστάμενες οικονομικές συγκυρίες αν επιστρέψουν στην αγορά.
Τέλος τα νούμερα στη ναυτιλία είναι ενθαρρυντικά αφού οι ναυτιλιακές εταιρείες έφθασαν τις 762, κατά τέσσερις περισσότερες σε σύγκριση με το 2010.
Η μεγάλη πτώση είχε σημειωθεί το 2005 όταν οι εταιρείες είχαν μειωθεί σε 690 για να φθάσουν μέσα έξι χρόνια τις 762.