Στην ακτοπλοΐα έχει απλώσει τα “πλοκάμια” της η κρίση βάζοντας τις ναυτιλιακές εταιρείες στη σκέψη ακόμη και να αποσύρουν πλοία αφήνοντας πολλά από τα νησιά χωρίς δρομολόγια από το φθινόπωρο.
Στο πλαίσιο της μείωσης του λειτουργικού κόστους, οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις σκέφτονται να αποσύρουν πλοία από αρκετές γραμμές στοχεύοντας μόνο στη σίγουρη «λεία».
«Εκεί που χρειάζεται ακόμα μεγαλύτερη προσπάθεια είναι στον τομέα των γραμμών δημόσιας υπηρεσίας όπου πρέπει να ληφθούν καινοτόμες αποφάσεις. Οι καθυστερήσεις στις πληρωμές στραγγαλίζουν σε πολύ μεγάλο βαθμό τη ρευστότητα των εταιρειών οι οποίες αναγκάζονται να μην εκτελούν έστω και προσωρινά δρομολόγια» επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της XRTC Γιώργος Ξηραδάκης, στη μελέτη για την Ακτοπλοϊα.
«Η ιδέα του μεταφορικού ισοδύναμου η οποία εδώ και αρκετό καιρό αναφέρεται, είναι μια προσπάθεια θετική η οποία όμως χρειάζεται περισσότερη επεξεργασία για να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες των νησιωτών» συνεχίζει ο κ. Ξηραδάκης ενώ προσθέτει «Δυστυχώς ακόμα και σήμερα η βιωσιμότητα των κατοίκων αυτών στηρίζεται σε ημίμετρα τα οποία δεν είναι ικανά να εξασφαλίσουν κάποιους ικανοποιητικούς ρυθμούς ανάπτυξης και ευημερίας. Είναι απολύτως αναγκαίο ο ρυθμιστής της αγοράς να περάσει από την θεωρία στην πράξη».