Την εμφάνισή τους έχουν αρχίσει να κάνουν τα πρώτα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες εφοπλιστές με την κινεζική κρατική ναυτιλιακή εταιρεία Cosco.
Τα προβλήματα εντοπίζονται στη ναύλωση των ελληνικών πλοίων από την Cosco και το κόστος τους αφού οι Κινέζοι παρά τα “ναυλοσυμβόλαια” ζητούν επαναδιαπραγμάτευση διεκδικώντας επιβολή επιπλέον φόρου 10% από την πλευρά των Ελλήνων εφοπλιστών ειδικά στην κατηγορία capsize.
Αν και οι ελληνικές εταιρείες δεν το επιβεβαιώνουν επίσημα, κύκλοι προσκείμενοι σε αυτές κάνουν λόγο για «σύννεφα». Μετά τις εταιρείες του Γιώργου Οικονόμου, Dryships Cardiff Marine και Classic Maritime και του ομίλου Navios της Αγγελικής Φράγκου, στον κύκλο των διαπραγματεύσεων έχουν εισέλθει και ο όμιλος Αγγελικούση και η Golden Union του Θεόδωρου Βενιάμη.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Lloyd’s, η Golden Union αντιμετώπισε προβλήματα σε σχέση με την Cosco τουλάχιστον σε ένα πλοίο της, προτού προσφύγει στη διαιτησία στο Λονδίνο.
Από την πλευρά της, η Αγγελική Φράγκου, σε πρόσφατη τηλεδιάσκεψη της με αναλυτές, ανέφερε ότι κρατική εταιρεία της Κίνας οφείλει στη Navios 5,1 εκατ. δολ.
Επίσης, στα δικαστήρια των Ηνωμένων Πολιτειών έχει μεταφερθεί η διαμάχη του Έλληνα εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου με την Cosco, με αντικείμενο τη μη καταβολή ναύλων για ένα πλοίο ιδιωτικής εταιρείας του.
Υπολογίζεται, σύμφωνα με πληροφορίες της Lloyd’s, ότι τουλάχιστον 12 πλοιοκτήτες, κυρίως Ελληνες και Ασιάτες, έχουν εμπλακεί σε συζητήσεις με την Cosco, με αφορμή το ύψος των ναύλων.