Μπαράζ επενδύσεων και μπάσιμο στο LPG
Σε έναν αγώνα δρόμου, η πιο πετυχημένη τακτική είναι η συγκέντρωση δυνάμεων σε όλη τη διάρκεια και ο αιφνιδιασμός των αντιπάλων με σπριντ πάσα δυνάμει στα τελευταία μέτρα. Χρησιμοποιώντας μια παρόμοια τακτική, αλλά στη… θάλασσα, ο Νίκος Βαφειάς, έχει καταφέρει να βρεθεί μπροστά από τον ανταγωνισμό, πριν καν καταλάβουν οι άλλοι τι… συνέβη.
Ο έμπειρος εφοπλιστής, το καλοκαίρι τάραξε τα νερά, όταν προέβη σε ένα μπαράζ αγορών πλοίων μόλις σε ένα εννιαήμερο. Και, εκεί που όλοι νόμιζαν πως ολοκλήρωσε την«επίθεσή» του, απέκτησε δύο ολοκαίνουρια πλοία σύγχρονης τεχνολογίας συν τρία μεταχειρισμένα για τη μεταφορά LPG. Ο αιφνιδιασμός της υπόλοιπης ναυτιλιακής κοινότητας ήταν αναμενόμενος, μιας και ο εφοπλιστής είχε«σιγήσει» για ένα μεγάλο διάστημα επιχειρηματικά.
Ο Νίκος Βαφειάς διέβλεψε έγκαιρα την τάση στην ενέργεια, η οποία«γυρνά» παγκοσμίως προς το LPG. Άλλωστε, όχι τυχαία οι αναλυτές προβλέπουν ότι τα επόμενα χρόνια, οι μεταφορές LNG (ΥΦΑ) και LPG (Υγροποιημένο Αέριο Πετρελαίων) θα είναι οι πλέον επικερδείς στο σύνολο των ναυτιλιακών μεταφορών. Εγκαίρως λοιπόν, αλλά και χωρίς τυμπανοκρουσίες, ο εφοπλιστής, με την ιδιωτική εταιρία δεξαμενοπλοίων του ομίλου, Stealth Maritime, προχώρησε στην επένδυση 126 εκατ. δολαρίων για την απόκτηση δύο υπό ναυπήγηση πλοίων LPG σε ιαπωνικές γιάρδες και τριών μεταχειρισμένων, χωρητικότητας 35.000 κυβικών μέτρων (Medium Size Gas Carrier), ναυπηγημένων στα κορεατικά ναυπηγεία της Hyundai. Σχεδόν ένας ολόκληρος στόλος αγοράστηκε και πάλι εν μία νυκτί από το Νίκο Βαφειά, εκτοξεύοντας τον αριθμό των πλοίων της SM σε 23 πλοία.
Και ταχύτατα, θα ενταχθούν στη δύναμη της Stealth Maritime. Με τα τρία μεταχειρισμένα πλοία που απέκτησε να είναι ήδη χρονοναυλωμένα στη γαλλική Geogas (τα δύο) και στον πετρελαϊκό κολοσσό Total, τα δύο νεότευκτα θα παραδοθούν φέτος, τον Μάρτιο και τον Αύγουστο, χωρίς να έχει γίνει γνωστό εάν προϋπάρχει συμφωνία χρονοναύλωσης. Αυτό που είναι δεδομένο ωστόσο, είναι ότι με την κίνηση αυτή, διασφαλίζει οτι η επένδυση θα αποδώσει άμεσα κέρδη και θα συνεισφέρει θετικά στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρίας και του ομίλου.
Η Stealth Maritime ακολούθησε τη ρότα της εισηγμένης στην αμερικανική χρηματαγορά εταιρείας του ομίλου, της Stealth Gas, η οποία εισήλθε στη συγκεκριμένη αγορά των μεσαίας χωρητικότητας LPG το περασμένο καλοκαίρι αγοράζοντας το «Eco Nebula», χωρητικότητας 38.000 κυβικών μέτρων, ναυπηγημένο το 2007 στις γιάρδες της Daewoo.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ