Βελτίωση παρουσίασαν τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας του Ομίλου της ΑΝΕΚ στο πρώτο εξάμηνο του 2011, και διαμορφώθηκαν σε ζημίες 17,0 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 28,6 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2010.
Παράλληλα, καθαρά αποτελέσματα της Μητρικής Εταιρείας διαμορφώθηκαν σε ζημίες 13,4 εκατ. ευρώ σημαντικά βελτιωμένα έναντι του α’ εξαμήνου 2010, τα οποία είχαν διαμορφωθεί σε ζημίες 28,9 εκατ. ευρώ.
Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου για το πρώτο εξάμηνο του 2011 ανήλθε σε 117,0 εκατ. ευρώ έναντι 111,8 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2010, καταγράφοντας αύξηση κατά 4,6%. Αντίστοιχα, ο κύκλος εργασιών της Μητρικής ανήλθε σε 100,9 εκατ. ευρώ έναντι 102,5 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο.
Αναστροφή κατέγραψαν τα μικτά αποτελέσματα του Ομίλου στο α’ εξάμηνο του 2011 αφού διαμορφώθηκαν σε κέρδη 6,9 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 2,6 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2010. Το κόστος πωληθέντων μειώθηκε κατά 3,8% ως αποτέλεσμα της αποδοτικότερης εκμετάλλευσης του στόλου παρά τη σημαντική άνοδο του κόστους των καυσίμων το οποίο αποτελεί το σημαντικότερο συντελεστή λειτουργικού κόστους για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Αντίστοιχα, τα μικτά αποτελέσματα της Μητρικής ανήλθαν σε κέρδη 8,8 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 5,3 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2010.
Σημαντικά βελτιωμένα έναντι του α’ εξαμήνου του 2010 εμφανίζονται τα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοοικονομικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου, τα οποία διαμορφώθηκαν στο α’ εξάμηνο του 2011 σε ζημίες 3,3 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 13,8 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2010. Όσον αφορά στη Μητρική, το EBITDA διαμορφώθηκε σε οριακές ζημίες 0,1 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 15,0 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2010.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, η επιβατηγός ναυτιλία επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό από την οικονομική κρίση, κάτι που αποτυπώνεται τόσο στη μείωση της επιβατικής και εμπορευματικής κίνησης, όσο και στα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών του κλάδου οι οποίες τη χρήση 2010 κατέγραψαν τις υψηλότερες, ιστορικά, ζημιές τους. Όσον αφορά στο α’ εξάμηνο του 2011, η μείωση της κίνησης σε συνδυασμό με την αύξηση των τιμών των καυσίμων (περίπου 25% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο της προηγούμενης χρήσης) δημιουργούν μια ιδιαίτερα κρίσιμη κατάσταση στον κλάδο της ακτοπλοΐας ο οποίος, σε αρκετές περιπτώσεις, είναι ο μοναδικός συνδετικός κρίκος της ηπειρωτικής με τη νησιωτική Ελλάδα. Η μείωση των κρατήσεων υπέρ τρίτων (από την 1η Ιουνίου 2011), καθώς και η ομαλοποίηση του ανταγωνισμού είναι γεγονότα που μπορούν να χαρακτηριστούν ως θετικά για τη βιωσιμότητα του κλάδου.
Ο όμιλος της ΑΝΕΚ στο πρώτο εξάμηνο του 2011 δραστηριοποιήθηκε σε γραμμές της Αδριατικής (Ανκόνα, Βενετία), της Κρήτης (Χανιά, Ηράκλειο), των Δωδεκανήσων, των Κυκλάδων και του ανατολικού Αιγαίου. Η διοίκηση του Ομίλου μέσα σε αυτήν την εξαιρετικά δύσκολη οικονομική κατάσταση κατάφερε με συγκεκριμένες στρατηγικές κινήσεις στο α’ εξάμηνο του 2011 (έκτακτες ναυλώσεις πλοίων, αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, πώληση πλοίου, σύσταση κοινοπραξίας και αναδιάταξη στόλου) να ενδυναμώσει τη θέση της ΑΝΕΚ εξοικονομώντας πόρους είτε μέσω της εισροής χρημάτων είτε μέσω της μείωσης του λειτουργικού κόστους.