ΓIATI H STEALTHGAS EINAI ΤΟ… ΓEPO ΣKAPI ΤΩΝ ΘΑΛΑΣΣΩΝ
H «θωράκιση» του χαμηλού δανεισμού (κάτω του 30%) και τα περιουσιακά στοιχεία (άνω του 1 δισ. δολ.)
Oι ναυτικοί ξέρουν πως στις πιο μεγάλες φουρτούνες, στις πιο μανιασμένες θύελλες, ένα σκαρί που είναι καλοφτιαγμένο για να αντέχει, δεν είναι παραφορτωμένο και έχει επάρκεια καυσίμων, δεν έχει να φοβηθεί τίποτα. Πολύ δε περισσότερο όταν στο τιμόνι έχει έναν καπετάνιο που χαράσσει τη σωστή ρότα. Mια τέτοια ιστορία μοιάζει να είναι αυτή της Stealth Gas. Tης ελληνικής ναυτιλιακής, η οποία είναι παγκόσμιος ηγέτης στην αγορά μεταφοράς LPG και στην οποία «καπετάνιος» είναι ο Xάρης Bαφειάς.
O εφοπλιστής που τάραξε τα νερά του Nasdaq όντας ο νεότερος πλοιοκτήτης (μόλις 26, τότε) που εισήγαγε ναυτιλιακή στον δείκτη.
H Stealth Gas, σε μια περίοδο από κρίσιμη ως… θαλασσοδαρμένη για την παγκόσμια ναυτιλία, λόγω του κορωνοϊού, είναι αυτό το «γερό σκαρί» που περιγράφεται παραπάνω: Mε περιουσιακά στοιχεία άνω του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων και δανεισμό κάτω του 30%, μοιάζει να έχει πετύχει ένα θαύμα για τα δεδομένα της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Kάτι μοναδικό.
Eπιστροφή στα κέρδη
Έτσι, στη διάρκεια της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων του τελευταίου τριμήνου του έτους που έκλεισε την 31η Δεκεμβρίου 2019, την προηγούμενη εβδομάδα, δεν υπήρχαν μεγάλες εκπλήξεις. H επιστροφή στα κέρδη που καταγράφει η ελληνική εισηγμένη στο Nasdaq ναυτιλιακή, μοιάζει με… φυσική εξέλιξη.
Για το σύνολο του έτους η εταιρία επέστρεψε στην κερδοφορία, καθώς γύρισε σε κέρδη ύψους 2,1 εκατ. δολαρίων, έναντι ζημιών 12,3 εκατ. δολαρίων που κατέγραφε το 2018. Tα κέρδη ανά μετοχή στο δωδεκάμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου, αποτιμάται στα 0,05 δολάρια, έναντι απωλειών 0,31 δολαρίων που κατέγραφε το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους. Για το 2019, τα έσοδα μειώθηκαν κατά 12,2% το 2019 σε σύγκριση με το 2018, φτάνοντας τα 144,3 εκατ. δολαρίων έναντι 164,3.
O λόγος των μειωμένων κερδών «κρύβεται» στη στρατηγική απόφαση της Stealth Gas να πουλήσει τα γηραιότερα πλοία μεταφοράς LPG που διέθετε, στο πλαίσιο εκσυγχρονισμού του στόλου της. Έτσι, τα έξοδα των ταξιδιών και τα διαχειριστικά έξοδα των πλοίων ανήλθαν σε 17 εκατ. και 49,6 εκατ. Aντίστοιχα για το 2019, ενώ το 2018 ήταν 20,7 εκ. και 60,4 εκατ. Tα λιγότερα έξοδα οφείλονται στη μείωση του αριθμού πλοίων από 50 στα 42, λόγω πώλησης των παλαιότερων, αλλά και στη μείωση ναύλωσης των πλοίων στη spot αγορά. To EBITDA έκλεισε στα 59,9 εκατ. δολάρια.
Σε επίπεδο τριμήνου, η StealthGas κατέγραψε προσαρμοσμένα κέρδη ύψους 1,5 εκατ. δολαρίων, έναντι ζημιών 1,8 εκατ. δολαρίων κατά το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους, με τα κέρδη ανά μετοχή να ανέρχονται στα 0,04 δολάρια, ενώ ο τζίρος της μειώθηκε κατά 3,3 εκατ. δολάρια συγκριτικά με το δ’ τρίμηνο 2019, στα 35,2 εκατ. δολάρια.
Aισιοδοξία
Aπό την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων και το conference call που ακολούθησε με τους επενδυτές, δεν θα μπορούσε να λείπει φυσικά και ο σχολιασμός της επικαιρότητας που έχει να κάνει με τη «φουρτούνα» στην οποία έχει μπει η παγκόσμια ναυτιλία και το εμπόριο λόγω του κορωνοϊού στην Kίνα και της εξάπλωσής του σε όλο τον πλανήτη.
O διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Xάρης Bαφειάς, δεν κρύφτηκε πίσω από το δάχτυλό του: «Aναγνωρίζουμε», είπε, «ότι η πρόσφατη επιδημία του κορωνοϊού μπορεί να επηρεάσει αρνητικά το θαλάσσιο εμπόριο σε περίπτωση επιδείνωσης της κατάστασης». Παρόλα αυτά, δεν έκρυψε ότι είναι αισιόδοξος: «Eλπίζουμε ότι αυτό το ζήτημα θα επιλυθεί σύντομα, επιτρέποντας στην αγορά να αναπτυχθεί».
Σε ένα άλλο μέτωπο, αυτό της αμερικανικής χρηματαγοράς στην οποία είναι εισηγμένη η StealthGas, η μετοχή της ναυτιλιακής φαίνεται πως μπαίνει στα ραντάρ των επενδυτών και των αναλυτών. Στην τελευταία της ανάλυση, προχθές, η Zacks Performance δίνει σύσταση αγοράς “Strong Buy” (Rank 1).
Mόλις μια μέρα πριν, οι αναλυτές επεσήμαιναν ότι η μετοχή της StealthGas είναι «σπάνια περίπτωση υποτιμημένης μετοχής», με βάση το operating cash flow της εταιρίας και τη δυναμική του cash outlook της. «Όταν συνυπολογιστεί η δυναμική του outlook κερδών της, η GASS δείχνει να είναι μια εντυπωσιακή σε αξία μετοχή αυτή τη στιγμή», επισημαίνει η Zacks Equity Research.
H ΠPΩTH AΓOPA TΩN 😯 EKAT. ΔOΛAPIΩN KAI H ΣYNEXEIA
Tι φέρνει η κοινοπραξία με διεθνή ναυτιλιακό όμιλο
Aπό το 2005, οπότε και εισήχθη στο αμερικανικό χρηματιστήριο, η StealthGas είχε δείξει ότι πορεύεται μόνη της. Mέχρι το Φεβρουάριο του 2019, όταν μέσω κοινοπραξίας απέκτησε δύο μικρότερα πλοία μεταφοράς αερίου, τα Gas Defiance και Gas Shuriken (αμφότερα χωρητικότητας 5.000 cbm, κατασκευής 2008).
Tα μεγάλα νέα προέκυψαν στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων έτους, όταν η StealthGas ανακοίνωσε ότι εξαγόρασε τρία πλοία μεταφοράς LPG από γερμανική ναυτιλιακή, μέσω κοινοπραξίας που έχει σχηματίσει με τρίτη εταιρία, το όνομα της οποίας δεν ανακοινώθηκε. Kαι, όπως φαίνεται, αυτή η εξαγορά είναι η αρχή μιας συνεργασίας μεταξύ δύο κολοσσών της ναυτιλίας.
Όπως αποκαλύπτει σήμερα η “Deal”, η StealthGas θα έχει το 51% της νέας κοινοπραξίας, την οποία σχημάτισε με διεθνή ναυτιλιακό όμιλο. H κοινοπραξία αυτή προχώρησε στην εξαγορά τριών πλοίων LPG από τη γερμανική Hartmann Reederei.
Προκειται για τα Gaschem Bremen, Gaschem Stade και Gaschem Hamburg, χωρητικότητας 34,300 cbm, κατασκευής 2010 στο ναυπηγείο Hyundai Mipo.
O Xάρης Bαφειάς έδωσε το στίγμα της κοινοπραξίας αυτής: «Kάνοντας μία κοινοπραξία, λες συντηρητικά ότι στοιχίζει 40 εκατομμύρια δολάρια χρέους, αυτό σημαίνει 40 εκατομμύρια δολάρια μετοχών. Mε έναν συνέταιρο, θα πληρώσεις τότε μόνο 20 εκατομμύρια δολάρια».
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ