«Πληγές» από τα απόνερα της KLC για την Φράγκου

Προβληματισμός για τα χαμηλότερα ναύλα σε τέσσερα πλοία της Navios

 

Η… καταιγίδα της Korea Line Corporation μπορεί να ξέσπασε τον περασμένο Γενάρη, με την τέταρτη σε μέγεθος ναυτιλιακή εταιρεία της Κορέας να καταθέτει αίτηση πτώχευσης στα δικαστήρια της Σεούλ για προστασία από τους πιστωτές της, όμως, πολλοί ελληνικοί εφοπλιστικοί όμιλοι μετρούν πληγές από τα «απόνερά» της.

 

Μεταξύ αυτών και η Navios Maritime Holdings της Αγγελικής Φράγκου, καθώς τα φορτηγά πλοία της που είχε ναυλώσει στην KLC παρέμειναν μεν στην κορεάτικη εταιρεία, αλλά με χαμηλότερους ναύλους.

 

Πρόκειται, σύμφωνα με πληροφορίες, για τα capesize «Navios Bonheur» και «Navios Azimuth» που είναι ναυλωμένα για 12 χρόνια και τα ναύλα τους μειώθηκαν στα 25.000 δολάρια από 29.350 δολ. προηγουμένως. Επίσης, τα handymax «Navios Achilles» και «Navios Mercator» παραμένουν με την τιμή των ναύλων να κυμαίνεται μεταξύ των 15.000 και 16.000 δολαρίων από τα 26.860 και 31.350 δολάρια που ήταν ο αντίστοιχος ναύλος τους πριν την κορεάτικη «τρικυμία». Το μόνο πλοίο στο οποίο τα ναύλα του θα διατηρηθούν στα 29.000 δολάρια μέχρι και το 2022, οπότε και λήγει το ναυλοσύμφωνο ανάμεσα στις δύο πλευρές είναι το «Navios Melodia», το οποίο ανήκει στον στόλο της Navios Maritime Partners.

 

Ο «πονοκέφαλος» για την Χιώτισσα εφοπλίστρια της Wall Street αφορά στο γεγονός ότι παρά τις ειδικές ασφαλιστικές συμφωνίες που έχει υπογράψει για περιπτώσεις χρεοκοπίας, οι οποίες της καλύπτουν τις όποιες απώλειες εσόδων, είναι το ύψος που θα φτάσει το ασφάλιστρό της για το ποσό που θα κληθεί να καλύψει η ασφαλιστική εταιρεία, αλλά και οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των δύο μερών σχετικά με τις συνθήκες πτώχευσης της KLC. Ένα ακόμη σημείο προβληματισμού αποτελεί και το ότι εν μέσω οικονομικής κρίσης και πιέσεων της ναυλαγοράς, ίσως πολλοί ακόμη ναυλωτές ζητήσουν μείωση των τιμών. Και όλα αυτά όταν το 2010, το 14% των εσόδων της Navios προήλθε από τις ναυλώσεις στους Κορεάτες.

 

Η «φουρτούνα» της KLC ήρθε να προστεθεί σε εκείνη της κινεζικής Cosco, η οποία αρνείται να πληρώσει τους ήδη συμφωνημένους ναύλους σε πολλούς Έλληνες εφοπλιστές. Μάλιστα ο όμιλος της Φράγκου είναι ανάμεσα σε εκείνους με τους οποίους ο κινεζικός γίγαντας βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για να βρεθεί μια «χρυσή τομή».

 

Και μπορεί τα αποτελέσματα εξαμήνου να έδειξαν μικρή αύξηση στα συνολικά έσοδα για την Navios Maritime Holdings, όμως, τα έσοδα στα φορτηγά υποχώρησαν στα 222,9 εκατ. δολ. από 232 εκατ. και ο μέσος ημερήσιος ναύλος διαμορφώθηκε στα 24.143 δολ. από 25.424 έναν χρόνο νωρίτερα. Αυτό ως έναν βαθμό αποδίδεται από τους ναυλομεσιτικούς κύκλους και στην περιπέτεια της Korea Line που επηρέασε τα οικονομικά μεγέθη της, ακόμη και αν είναι καλυμμένη.

 

Σύμφωνα με κύκλους της Navios, η ναυτιλιακή εταιρεία είναι καλά προετοιμασμένη απέναντι στις όποιες νέες αναταράξεις μπορεί να προκύψουν στην αγορά των φορτηγών πλοίων, ακολουθώντας την στρατηγική των μακροχρόνιων ναυλώσεων.

 

Αγωνία

 

Εκτός από την Αγγελική Φράγκου κι άλλοι πλοιοκτήτες, λιγότερο ή περισσότερο, βρέθηκαν εκτεθειμένοι στο «τσουνάμι» της KLC με την αγωνία να αυξάνεται όχι μόνο μεταξύ των άμεσα ενδιαφερόμενων, αλλά και στις τάξεις των τραπεζών. Και αυτό επειδή πολλές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν σημαντικές δανειακές υποχρεώσεις και ένα επιπλέον πρόβλημα στις ναυλώσεις μπορεί να προκαλέσει ντόμινο στην αγορά.

 

Δύο πλοία είχε ναυλωμένα η Goldenport του Πάρη Δράγνη με τιμές στα 18.000 δολάρια ημερησίως, αλλά η εταιρεία θεωρεί πως δεν αντιμετωπίζει τόσο μεγάλο πρόβλημα, αφού τα ναύλα της είναι στα τρέχοντα επίπεδα της αγοράς και τα εν λόγω πλοία της δεν είναι δεσμευμένα με δάνεια και άλλες υποχρεώσεις.

 

Ένα panamax είχε ναυλωμένο και η Paragon Shipping του κ. Μιχάλη Μποντούρογλου στα 37.000 δολ. την ημέρα για τρία χρόνια. Από την αρχή που έγινε γνωστή η αίτηση πτώχευσης της KLC, ο εφοπλιστής είχε εκφράσει επιφυλάξεις για το αν θα πληρωθεί τα ναύλα του, αναφέροντας πως αν θα ξαναβγάλει το πλοίο στην αγορά, τα ναύλα θα είναι σε σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα.

 

Εκτεθειμένος βρέθηκε και ο Γιώργος Οικονόμου, η εταιρεία του οποίου διεκδικεί ναύλα ύψους 225 εκατ. δολ.

 

Στα έμμεσα θύματα της KLC ήταν και η Excel Maritime του κ. Βίλυ Παναγιωτίδη. Η εταιρεία του σκόπευε να αντλήσει από την αγορά ομολόγων κεφάλαια ύψους 250 εκατ. δολαρίων, αλλά ανέβαλε την έκδοσή τους εξαιτίας της αναταραχής που προκλήθηκε στις αγορές από την κατάρρευση του κορεάτικου κολοσσού.

 

Στους πιο τυχερούς ήταν η Genco του Πήτερ Γεωργιόπουλου που είχε ναυλωμένα δύο πλοία των οποίων όμως, τα ναυλοσύμφωνα είχαν λήξει στα τέλη Δεκέμβρη, ενώ κάτι ανάλογο συνέβη και με την περίπτωση της Globus Maritime του Γιώργου Φειδάκη και την Freeseas του Ιώνα Βαρουξάκη.

 

ΖΗΜΙΕΣ 7,2 ΕΚ. ΔΟΛ. ΓΙΑ ΤΟΝ ΖΟΥΛΑ

 

Η διαγραφή των 6,56 εκ. δολ. στοίχισε στην Eagle Bulk

 

Η περιπέτεια με την χρεοκοπημένη KLC στοίχισε ακριβά στην Eagle Bulk του Σοφοκλή Ζούλα, καθώς υποχρεώθηκε να διαγράψει 6,56 εκατ. δολάρια. Αυτή η κίνηση επηρέασε και τα οικονομικά μεγέθη της ελληνικής ναυτιλιακής, η οποία από κέρδη ύψους 15,58 εκατ. δολαρίων πέρυσι «γύρισε» σε ζημίες της τάξεως των 7,2 εκατ. δολαρίων, μεγάλο μέρος των οποίων οφείλεται, όπως ανακοίνωσε ο εφοπλιστής, στην παραπάνω διαγραφή.

 

Η Eagle Bulk είχε ναυλωμένα στην KLC 13 supramaxes από τα 38 πλοία του στόλου της ή σχεδόν το 10% των συμφωνιών της κορεάτικης εταιρείας. Από την πρώτη στιγμή η μετοχή της είχε δεχτεί σημαντικές πιέσεις, ενώ τα «χαμόγελα» επέστρεψαν μόλις τον περασμένο Απρίλιο, καθώς το δικαστήριο που διευθετεί την αναδιάρθρωση των υποχρεώσεων της κορεάτικης εταιρείας, συμφώνησε ώστε τα 13 πλοία που είχε ναυλωμένα η εταιρεία, να επαναναυλωθούν για το υπόλοιπο του ναυλοσυμφώνου που διεκόπη, στα 17.000 δολάρια την ημέρα.

 

Τα πλοία συμφωνήθηκε να παραδοθούν πίσω στην KLC εντός ενός έτους, καθώς όλα δραστηριοποιήθηκαν στην ελεύθερη αγορά προκειμένου η Eagle Bulk να μην υποστεί μεγαλύτερες ζημίες.

 

ΕΝΤΥΠΗ  ΕΚΔΟΣΗ

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ