«Η συνεχής μεταφορά αρμοδιοτήτων ανάμεσα σε υπουργεία μόνο κακό μπορεί να κάνει στον κλάδο της ναυτιλίας», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας, που αποδίδει μάλιστα το θέμα των πλαστών πιστοποιητικών κλάσης τα οποία έχει εκδώσει ο ρωσικός νηογνώμονας, στον κατακερματισμό και την ασυνεννοησία μεταξύ υπηρεσιών του πρώην Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.
«Ένα διαδικαστικό/οικονομικό/καταστατικό θέμα» τονίζεται στην ανακοίνωση «μεταξύ του Ρωσικού Νηογνώμονα και του τοπικού αντιπροσώπου του μεταμορφώθηκε σε μείζον ζήτημα, τα πιστοποιητικά που είχαν εκδοθεί θεωρήθηκαν μη έγκυρα με αποτέλεσμα αρκετά επιβατηγά πλοία να υποχρεωθούν να διακόψουν την εκτέλεση των δρομολογίων τους.
Δυστυχώς, για μια ακόμη φορά οι Έλληνες πλοιοκτήτες βρίσκονται στο στόχαστρο και τιμωρούνται χωρίς να έχουν φταίξει σε τίποτε. Τα Ελληνικά ακτοπλοϊκά πλοία δεν έχουν τίποτε να φοβηθούν σε θέματα ασφαλείας και δεν έχουν καμία ανάγκη να καταφύγουν σε παράνομες μεθόδους και πλαστογραφίες προκειμένου να διαπιστωθεί η αξιοπλοΐα τους».
Στην ανακοίνωση επισημαίνεται, πως παρά το γεγονός της παραίτησης ενός στενού συνεργάτη του Πρωθυπουργού δεν επανιδρύθηκε το ΥΕΝ, ενώ για την επίλυση του όλου ζητήματος με τον ρωσικό νηογνώμονα και την άμεση έναρξη δρομολογίων των πλοίων που έχουν ακινητοποιηθεί, αναφέρεται ότι θα πρέπει να επανανεργοποιηθεί το άρθρο 11 του ΠΔ 32/1997».
Στο μεταξύ, οι ναυτιλιακές εταιρείες ΑΝΕΚ και Hellenic Seaways, εξέδωσαν ανακοινώσεις με τις οποίες ενημερώνουν το επιβατικό κοινό ότι για τα πλοία τους δεν εκδίδει πιστοποιητικά ο ρωσικός νηογνώμονας και κατά συνέπεια δεν επηρεάζονται τα δρομολόγιά τους.