Η SIGNAL OCEAN ΚΑΝΕΙ ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΒΗΜΑΤΑ ΤΗΣ
Τα 30.000 πλοία που εξυπηρετεί η πλατφόρμα και τα νέα σχέδια του Γιάννη Μαρτίνου
«ΕΠΕΚΤΑΣΗ» ΣΤΟ ΞΗΡΟ ΦΟΡΤΙΟ, ΝΕΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΞΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΛΥΣΕΩΝ ΣΤΟ «ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ»
Στα Ποσειδώνια του 2018, ο Γιάννης Μαρτίνος, παρουσίαζε ένα σχέδιο το οποίο σε πολλούς έμοιαζε βγαλμένο από σενάριο επιστημονικής φαντασίας: Ήταν η Signal O-cean, μια startup που έδινε real time πρόσβαση στα δεδομένα των ναυλαγορών και της ναυτιλίας, γενικότερα. Το project, τότε, φαινόταν μακρόπνοο και δύσκολο, όμως, ο Γιάννης Μαρτίνος, ήξερε καλά τι έκανε. Άλλωστε, είχε και τη γνώση -ως πτυχιούχος στην αεροδυναμική μηχανική του MIT και του Tufts- και την εμπειρία, αφού ξεκίνησε μαζί με τον αδελφό του Νικόλα, ως διευθύνων σύμβουλος στην οικογενειακή επιχείρηση, τη Thenamaris.
Σήμερα, στο milestone των δύο ετών, η Signal Ocean έχει πετύχει πολλά. Έχει περισσότερες από 70 κορυφαίου μεγέθους ναυτιλιακές ως πελάτες και εξυπηρετεί τουλάχιστον 30.000 πλοία καθημερινά. Σε αυτό το milestone, ο ιδρυτής και CEO της εταιρίας, αποκαλύπτει τα σχέδια για το μέλλον, που περιλαμβάνουν επέκταση και στο ξηρό φορτίο, αναζήτηση νέων συνεργειών και τεχνολογιών, αλλά και προσέλκυση περισσότερων νέων. «Η ελληνική ναυτιλία», εξηγεί ο ίδιος, «μας έχει κάνει υπερήφανους εδώ και πολλά χρόνια και επιθυμούμε ο ελληνικός στόλος να αποτελέσει ένα παγκόσμιο ψηφιακό εργαστήριο. Θέλουμε να τεθούμε επικεφαλής στον ψηφιακό μετασχηματισμό».
Οι συνεργασίες
«Είμαστε σε συνεχή αναζήτηση συνεργασιών με άτομα ή ομάδες, με τους οποίους θα μοιραστούμε το όραμά μας: Nα ανακαλύψουμε και να εξελίξουμε τεχνολογικές λύσεις που θα βοηθήσουν στην διαμόρφωση του μέλλοντος της εμπορικής ναυτιλίας» επισημαίνει ο Γιάννης Μαρτίνος και συνεχίζει:
«Με τη Signal Ocean προσδοκούμε να δώσουμε σε έναν παραδοσιακό κλάδο -όπως είναι η ναυτιλία- τη δυνατότητα να αξιοποιήσει τη ραγδαία αναπτυσσόμενη τεχνολογία του 21ου αιώνα προσφέροντας μια πλατφόρμα που μπορεί να ωφελήσει όλους τους συμμετέχοντες στην εφοδιαστική αλυσίδα. Ταυτόχρονα όμως, έχουμε ήδη καταφέρει κάτι πολύ σημαντικό, να δημιουργήσουμε μια ταχύτατα αναπτυσσόμενη start up που προσελκύει τους νέους στη ναυτιλία» για να προσθέσει: «Αυτό γίνεται με δύο τρόπους: Πρώτον, προσφέρουμε ανταγωνιστικές θέσεις εργασίας σε ειδικότητες που δεν είχαν παραδοσιακά σχέση με τη ναυτιλία όπως, οι προγραμματιστές ή οι αναλυτές δεδομένων και δεύτερον, μέσω της πλατφόρμας μας μειώνεται ο χρόνος ένταξης των νέων σε επαγγέλματα που σχετίζονται με τη ναύλωση πλοίων».
Μέσα σε δύο χρόνια λειτουργίας η Signal έχει φτάσει να επεξεργάζεται δεδομένα για 30.000 πλοία όλων των κατηγοριών στις διεθνείς ναυλαγορές.
Και συνεχίζει να μεγαλώνει. Από τις αρχές του 2020 έχει κάνει πάνω από 30 νέες προσλήψεις. Το σύνολο των εργαζομένων πλέον να ανέρχεται στους 121. Προσφάτως, προστέθηκαν οι ενότητες για τα μικρότερα σε χωρητικότητα δεξαμενόπλοια αργού πετρελαίου, ενώ παράλληλα η πλατφόρμα επεκτείνεται σε πλοία μεταφοράς καθαρών παραγώγων πετρελαίου και φυσικού αερίου. Ήδη βρίσκεται σε δοκιμαστική φάση ολόκληρη η ενότητα για τις ναυλαγορές ξηρού φορτίου. Η πλατφόρμα προσφέρει πλέον στο χρήστη πρόσβαση σε νέου τύπου συγκεντρωτικές αναλύσεις δεδομένων, καθώς και νέους τρόπους εξαγωγής και αλληλεπίδρασης με αυτά.
«Είμαστε εξαιρετικά περήφανοι που η πλατφόρμα της Signal κέρδισε τόσο γρήγορα απήχηση στην αγορά των μεγάλων δεξαμενόπλοιων. Τουλάχιστον 70 από τις μεγαλύτερες εταιρίες του κλάδου διεθνώς, συμπεριλαμβανομένων πετρελαϊκών, ναυλομεσιτικών και πλοιοκτητριών, χρησιμοποιούν την πλατφόρμα μας καθημερινά προκειμένου να ενημερώνονται αξιόπιστα για τις διεθνείς ναυλαγορές.
Ο στόχος μας είναι να προσφέρουμε μια ολοκληρωμένη λύση για όλη τη ναυτιλιακή βιομηχανία, οπότε εργαστήκαμε σκληρά και αντιμετωπίσαμε σημαντικές προκλήσεις για να αυξήσουμε το ποσοστό των αγορών που καλύπτουμε. Oι δυνατότητες επέκτασης και γενίκευσης της τεχνολογίας που έχουμε εξελίξει μας βοηθούν τώρα σε αυτό, αλλά οι πελάτες και συνεργάτες της Signal είναι εξίσου απαραίτητοι προκειμένου να πετύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα», λέει ο COO της Signal, Δημήτρης Τσαπούλης.
Το pool
Τον Ιούλιο του 2018 άρχισε να λειτουργεί και το πρώτο pool της Signal απαρτιζόμενο από δεξαμενόπλοια τύπου Aframax. Η εταιρία που διαχειρίζεται το pool, Signal Maritime, κάνοντας χρήση της πλατφόρμας με τους ίδιους ακριβώς όρους, όπως κάθε άλλος πελάτης αυτής, αποτελεί ένα λαμπρό παράδειγμα για το πώς η τεχνολογία μπορεί να αποτελέσει βασικό συστατικό επίτευξης υψηλής απόδοσης σε έναν χώρο πολύπλοκο και κατεξοχήν εμπειρικό.
Το Signal Aframax Pool, παρουσιάζοντας κορυφαία απόδοση ημερήσιων κερδών (TCE) παγκοσμίως για τρία συναπτά έ-τη, κατάφερε να αριθμεί σήμερα 27 πλοία από 13 διαφορετικές πλοιοκτήτριες εταιρίες.
ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΤΟ ΔΟΚΙΜΑΣΜΕΝΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΤΗΣ
Η πορεία προς το… διάστημα και ο COVID-19
Λίγες εβδομάδες πριν, η Signal Ocean «επιστράτευσε» τον Alexandre Claude. Αυτή η νέα συνεργασία που επισφραγίστικε είναι «κλειδί» για την ελληνική ναυτιλιακή startup, καθώς ο Claude, ο οποίος διορίστηκε σε ρόλο Entrepreneur-in-Residence, είναι πρώην διευθυντής της ενεργειακής πλατφόρμας SaaS CSN Energy, ενώ έχει, επίσης, συνεργαστεί στο παρελθόν με τις εταιρίες Vattenfall και Freepoint Com-modities.
Αυτή η μεταφορά του knowhow από έμπειρες προσωπικότητες του χώρου είναι το δοκιμασμένο μοντέλο καινοτομίας που ακολουθεί η Signal Ocean: Κάποια χρόνια νωρίτερα, η εταιρία που ίδρυσε ο Γιάννης Μαρτίνος, συνεργάστηκε με τον Florian Thaler, έναν ειδικό αναλυτή αργού πετρελαίου, που και πάλι από το ρόλο του Entrepreneur-in-Residence, αξιοποίησε την τεχνολογία της Signal «χτίζοντας» πάνω σε αυτή την εταιρία OilX που προσφέρει λύσεις δεδομένων και ανάλυσης στο χώρο του Oil Trading.
Η OilX πρόσφατα ολοκλήρωσε κύκλο χρηματοδότησης από επενδυτές όπως η Citigroup και η GS Caltex. Έχοντας επιπλέον την υποστήριξη του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος, συνεχίζει να κερδίζει σταθερά έδαφος στον χώρο.
Εν μέσω πανδημίας η Signal διένυσε μία από τις πιο παραγωγικές περιόδους της σύντομης ιστορίας της, προσαρμοζόμενη άμεσα σε συνθήκες εργασίας εξ αποστάσεως.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ