Τα πρωτεία και με διαφορά στην αγορά πλοίων από «δεύτερο χέρι» παίρνουν οι Έλληνες εφοπλιστές για το 2010, σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking.
Το 2010 ήταν μία χρονιά στη διάρκεια της οποίας αυξήθηκαν οι αγοραπωλησίες πλοίων σε αριθμό, ενώ η σχετική αύξηση των αξιών των πλοίων, από την καταβαράθρωση του 2008, εκφράσθηκε και στα σημαντικά υψηλότερα κεφάλαια που επενδύθηκαν από την παγκόσμια ναυτιλία.
Οι Έλληνες εφοπλιστές για μία ακόμη χρονιά ήταν πρωταθλητές τόσο στον αριθμό των πλοίων που απέκτησαν όσο και στα κεφάλαια που επένδυσαν. Σε σύγκριση με το 2009, κατάφεραν να «πάρουν κεφάλι» και πάλι από τους Κινέζους οι οποίοι το 2009 ήταν πρώτοι στη λίστα των αγοραστών.
Το 2010 τα ελληνικά ναυτιλιακά συμφέροντα απέκτησαν 263 πλοία συνολικά έναντι μόλις 167 το 2009, επενδύοντας 6,46 δισ. δολ. έναντι 3,2 δισ. δολ. πέρυσι. Οι επενδύσεις των Ελλήνων εφοπλιστών στην αγορά του second hand αντιπροσωπεύουν πάνω από το 25% των συνολικών επενδύσεων της παγκόσμιας ναυτιλίας σε κεφάλαια. Επίσης αντιπροσωπεύουν πάνω από το 20% των συνολικών επενδύσεων με βάση τον αριθμό των πλοίων.
Τα πλοία ξηρού φορτίου ήταν και πάλι πρώτα στις προτιμήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών. Αγόρασαν 136 πλοία αξίας 3,1 δισ. δολ. Ακολουθούν τα 69 δεξαμενόπλοια αξίας 2,2 δισ. δολ ενώ έντονο ήταν το ενδιαφέρον και για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Έλληνες εφοπλιστές επένδυσαν 1,13 δισ. δολ. για την αγορά 55 πλοίων του τύπου αυτού.
Πέρυσι είχαν αποκτήσει μόλις 10 containerships επενδύοντας 83,7 εκατ. δολ. Επίσης το 2009, οι Ελληνες πλοιοκτήτες είχαν αποκτήσει 120 πλοία ξηρού φορτίου (επένδυσαν 2,33 δισ. δολ) και 32 δεξαμενόπλοια (αξίας 768 εκατ. δολ.).