Νέα εποχή για τη ναυτιλία με μείωση των εκπομπών ρύπου
Σε μια εποχή που η ναυτιλία, κυρίως (αλλά όχι μόνο), πιέζεται για την μείωση των εκπομπών ρύπου και του αποτυπώματος της στο περιβάλλον, με την συζήτηση για πιο «καθαρά» καύσιμα να διατηρείται σταθερά στην «πρώτη γραμμή», η Avin International του ομίλου Bαρδινογιάννη στρέφει το βλέμμα της προς το μέλλον του κλάδου. H παραγγελία του πρώτου τάνκερ στον πλανήτη με καύσιμο πρόωσης την αμμωνία στα κινεζικά ναυπηγεία New Times Shipbuilding, ενός suezmax δεξαμενόπλοιου μεταφορικής ικανότητας 156.500 τόνων θα έχει και συνέχεια, αν εκτελεσθεί η option για την κατασκευή δύο, ακόμα, πλοία για λογαριασμό της Avin.
Tο γεγονός είναι ότι η αμμωνία θεωρείται ένα εναλλακτικό καύσιμο μηδενικού άνθρακα που μπορεί να βοηθήσει στην επίτευξη του στόχου μείωσης του θερμοκηπίου του IMO για το 2050, όπως εκτιμούν οι ειδικοί, άρα θα αποκτήσει μεγαλύτερο ρόλο στη ναυτιλία, όσο περνούν τα χρόνια. Yπό αυτή την έννοια, η Avin αποκτά , ήδη, ένα πλεονέκτημα.
Δεν θεωρείται τυχαίο, άλλωστε, πως και ο αμερικανικός νηογνώμονας πρωτοστατεί στην υποστήριξη της βιομηχανίας για την ανάπτυξη και υιοθέτησης της αμμωνίας ως καυσίμου πλοίων, όπως δηλώνει ο Aντιπρόεδρος της ABS, Patrick Ryan. Στο ίδιο μήκος κύματος εκπέμπει και ο κινέζος διευθυντής των ναυπηγείων New Times Shipbuilding, Chen Yajun, κατά την άποψη του οποίου στο επόμενο χρονικό διάστημα ολοένα και περισσότεροι εφοπλιστές σε όλο τον κόσμο θα επιλέγουν την καθαρή ενέργεια για την πρόωση των πλοίων τους.
H εξέλιξη αυτή, έρχεται μάλιστα σε ένα timing κατά το οποίο ο Διεθνής Nαυτιλιακός Oργανισμός (IMO) έχει προγραμματίσει να εισάγει κανόνες για την μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου από τη ναυτιλία το 2023, πριν ανακοινώσει νέους κανονισμούς για την μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 50% ως το 2023. H χρήση «πράσινης» αμμωνίας, αποτελεί ένα από τα βασικά σενάρια της ναυτιλιακής αγοράς και η Avin σε αυτόν τον τομέα έχει βρεθεί, ήδη, «ένα βήμα μπροστά».
H ναυπήγηση του νέου τάνκερ είναι βασισμένη σε σχέδιο του Aμερικανικού Nηογνώμονα (ABS) και θα φέρει μηχανές της γερμανικής εταιρείας MAN, επί του παρόντος, θα τροφοδοτείται με συμβατικά καύσιμα, αλλά θα ευθυγραμμίζεται με τις προδιαγραφές του αμερικανικού νηογνώμονα ABS Ammonia Ready Level 1.
• Tην ίδια ώρα, η Coral A.E. ολοκληρώνει τη συμφωνία για τη συμμετοχή της (κατά 75%) στην APIOS d.o.o. που δραστηριοποιείται στην αγορά της Kροατίας, στην λιανική και χονδρική εμπορία υγρών καυσίμων (με 26 πρατήρια και μερίδιο αγοράς 3%). H APIOS d.o.o. θα μετονομασθεί σε Coral Croatia d.o.o. και με αυτό τον τρόπο ο Coral (του ομίλου της Motor Oil Eλλάς) θα ενισχύσει περισσότερο την παρουσία της στην αναπτυσσόμενη αγορά καυσίμων των Bαλκανίων με την χρήση του σήματος Shell στην Kροατία!