Εντείνεται η πίεση στις τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων, σύμφωνα με τους ναυλομεσιτικούς οίκους, ενώ παρατηρείται σημαντική μείωση στον αριθμό αγοραπωλησιών πλοίων σε σύγκριση με πέρυσι την ίδια περίοδο.
Επιφυλακτικοί παραμένουν οι πλοιοκτήτες, καθώς και οι χρηματοδοτήσεις των τραπεζών για την αγορά πλοίου από δεύτερο χέρι γίνονται πλέον με το σταγονόμετρο.
Παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η αγορά, οι Έλληνες εφοπλιστές βρίσκονται στην κορυφή αγοραπωλησιών πλοίων τρέχον εννεάμηνο, καθώς, σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου allied shipbroking, είναι μακρά ο μεγαλύτερος επενδυτής σε second hand πλοία με μερίδιο περί το 25%, αναδεικνύοντας και σε αυτό τον τομέα την ιδιαίτερη ανταγωνιστική θέση που κατέχει στην παγκόσμια ναυτιλία.
Από τα 12,49 δισ. δολ. που έχουν επενδυθεί από την αρχή του τρέχοντος έτους μέχρι και το τέλος Σεπτεμβρίου για αγορές πλοίων, τα 3 δισ. δολ. τα έχουν επενδύσει Έλληνες εφοπλιστές.
Συγκεκριμένα, ελληνικά εφοπλιστικά συμφέροντα απέκτησαν 118 πλοία στη διάρκεια του εννεάμηνου του 2011, επενδύοντας, 3,054 δισ. δολ. Το αντίστοιχο περσινό διάστημα, είχαν αγορασθεί 195 πλοία αντί 4,93 δισ. δολ.
Συνολικά, μέχρι στιγμής το 2011, έχουν αλλάξει χέρια 732 πλοία, συνολικής αξίας 12,49 δισ. δολ., ενώ, πέρυσι το ίδιο διάστημα, είχαν αλλάξει χέρια 860 πλοία, συνολικής αξίας 16,14 δισ. δολ.