Χωρίς μέλη έμεινε μετά την αποχώρηση της ΑΝΕΚ και της HSW η ΕΕΝ
Στελέχη του ομίλου Attica θα επιδιώξουν συνάντηση με τον ισχυρό άνδρα της ΑΝΕΚ για να διερευνήσουν τις προθέσεις του
Ραγδαίες αναμένονται οι εξελίξεις στην ελληνική ακτοπλοΐα. Η αιφνιδιαστική απόφαση του Γιάννη Σήφη Βαρδινογιάννη για αποχώρηση της ANEK και της Hellenic Seaways από την Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας σηματοδοτεί μεγάλες αλλαγές και προκαλεί τσουνάμι που απειλεί να παρασύρει τον πρόεδρο της ΕΕΝ, Απόστολο Βεντούρη, ο οποίος αποτελεί το «κόκκινο» πανί για τους ισχυρούς της επιβατηγού ναυτιλίας.
Ασφαλείς πληροφορίες λένε μάλιστα ότι ο μεγάλος ανταγωνιστής της ΑΝΕΚ, η Αttica θα έρθει σε επαφή με τον Γ.Σ. Βαρδινογιάννη για τη δημιουργία μιας νέας Ένωσης. Οι δύο εταιρείες, μεγαλομέτοχος των οποίων είναι η Seaster, αποτελούσαν τους βασικούς πυλώνες στήριξης της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας.
Η παραίτηση όμως του Αντώνη Αγαπητού της Hellenic Seaways και του Μανώλη Γαλανάκη της ΑΝΕΚ, αλλάζει τα δεδομένα, προκαλεί τριγμούς και όλοι πιστεύουν ότι αυτή η εξέλιξη είναι η αρχή του τέλους για την κυριαρχία Βεντούρη στην ελληνική ακτοπλοΐα, η οποία χάνει μεγάλο ποσοστό πλέον από τη δύναμή της.
Σύμφωνα με κύκλους της ακτοπλοΐας, μετά την αποχώρηση των εταιρειών του Γιάννη Σήφη Βαρδινογιάννη, η ΕΕΝ εκπροσωπεί πλέον μόνο το 10% της επιβατηγού ναυτιλίας, καθώς οι εταιρείες που παραμένουν μέλη της είναι μικρού βεληνεκούς και μόνο ένα από τα πλοία τους εκτελεί δρομολόγια από και προς Πειραιά, το οποίο ανήκει στη ΝΕΛ.
Στην ΕΕΝ, εκτός της ΝΕΛ, μέλη είναι οι ακτοπλόοι Βαγγέλης Βεντούρης με το πλοίο «Άγιος Γεώργιος», Τυρογαλάς επικεφαλής κοινοπραξίας που διαθέτει 5 πλοία, τα οποία δρομολογεί σε Ζάκυνθο και Κεφαλλονιά, Παναγιωτάκης με το πλοίο «Θεολόγος», Α. Αγούδημος με το «Πηνελόπη» και Γ. Σπανός που εκτελεί δρομολόγια στα Δωδεκάνησα, ενώ πρόσφατα αποχώρησε από την Ένωση και η Strintzis Ferries.
Ερωτηματικό παραμένει η θυγατρική της ΑΝΕΚ, η ΛΑΝΕ, η οποία προς το παρόν τουλάχιστον τυπικά παραμένει στην ΕΕΝ.
Πληροφορίες, πάντως, αναφέρουν ότι είναι θέμα χρόνου και η αποχώρηση της ΛΑΝΕ, με αποτέλεσμα να συρρικνωθεί ακόμα περισσότερο η δυναμική της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας και ταυτόχρονα να μειωθεί στο ελάχιστο η δυνατότητα παρέμβασης για επίλυση των προβλημάτων της ελληνικής ακτοπλοΐας, η οποία έχει περιέλθει σε δεινή θέση, καθώς τα χρέη της φθάνουν τα 250 εκατ. ευρώ.
Προς νέο φορέα
Η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας ήταν το αντίπαλο δέος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, στον οποίο κυριαρχεί η Αttica του ομίλου MIG του Ανδρέα Βγενόπουλου, με τις θυγατρικές της Superfast Ferries και Blue Star Ferries, ενώ μέλη είναι οι Μινωϊκές γραμμές του ομίλου Γκριμάλντι και η Aegean του ομίλου Ευγενίδη.
Με την αποχώρηση της ΑΝΕΚ και της HSW από την ΕΕΝ, ισχυρός πόλος της ακτοπλοΐας εμφανίζεται ο ΣΕΕΝ.
Οχι όμως τόσο ισχυρός για να εκπροσωπήσει τον κλάδο, αφού απουσιάζει ο έτερος ισχυρός της ακτοπλοΐας, ο όμιλος του Γιάννη Σήφη Βαρδινογιάννη. Πληροφορίες από τον όμιλο Βγενόπουλου αναφέρουν ότι τα στελέχη της Attica δέχθηκαν με ικανοποίηση και ίσως με ανακούφιση την αποχώρηση της ΑΝΕΚ και της HSW από την ΕΕΝ.
Εκτιμούν δε ότι είναι θέμα ημερών και η ανακοίνωση για αποχώρηση της ΛΑΝΕ, η οποία θα ανοίξει όπως πιστεύουν το δρόμο για τη δημιουργία ενός νέου φόρου μίας Ένωσης, που θα εκπροσωπεί την επιβατηγό Ναυτιλία, χωρίς όμως την παρουσία Βεντούρη. Κύκλοι του ομίλου Attica έλεγαν πως μετά τις τελευταίες εξελίξεις θα επιδιωχθεί συνάντηση με τον Γ.Σ. Βαρδινογιάννη για διερευνήσουν τις προθέσεις του στη σκέψη για δημιουργία μίας Ένωσης, στην οποία θα ηγούνται επιτελικά στελέχη και από τους δυο ομίλους.
Η συνάντηση αυτή, αν γίνει, θα είναι η δεύτερη μεταξύ των δύο πλευρών. Όπως είχε αποκαλύψει ο διευθύνων σύμβουλος της Attica, Πέτρος Βέττας, είχε συναντηθεί με τον ισχυρό άνδρα της ΑΝΕΚ και της ΗSW Γιάννη Σήφη Βαρδινογιάννη και του είχε προτείνει τη συγχώνευση ΣΕΕΝ-ΕΕΝ με την προϋπόθεση ότι θα αποχωρούσε ο Απόστολος Βεντούρης.
Στην Attica πιστεύουν ότι τώρα πλέον έχουν ωριμάσει οι συνθήκες για να υπάρξουν συζητήσεις μεταξύ των δύο ομίλων σε μία προσπάθεια προσέγγιση των δύο ομίλων για το κοινό καλό της ελληνικής ακτοπλοΐας.