Η παράταση των ισχύων συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας που λήγουν στις 31/10/2011 θα είναι το κεντρικό θέμα στην ατζέντα του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, το οποίο θα συνεδριάσει την Τρίτη.
Θα συζητηθεί παράλληλα και η προκήρυξη νέου μειοδοτικού διαγωνισμού για την ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση των νησιών για την περίοδο από 01/11/2011 έως 31/10/2012.
Από τις 35 ακτοπλοϊκές γραμμές μεταξύ των οποίων και άγονες, οι 13 ανήκουν στη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιώτικης Πολιτικής και οι άλλες 22 στη Διεύθυνση Θαλασσίων Υποθέσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.
Σε πρόσφατη ανακοίνωσή τους, βουλευτές της ΝΔ είχαν καταγγείλει ότι ένα κονδύλι 14 εκατ. ευρώ που είχε ζητηθεί από το υπουργείο Οικονομικών επρόκειτο να περικοπεί προκειμένου να προσαρμοστεί ο προϋπολογισμός στη δημοσιονομική συγκυρία.
Εκπρόσωποι ακτοπλοϊκών εταιρειών έχουν τονίσει εδώ και καιρό πως αν οι επιδοτήσεις δεν αυξηθούν, θα το σκεφτούν πολύ για να λάβουν μέρος στο διαγωνισμό για την επόμενη δρομολογιακή περίοδο, ενώ δεν αποκλείουν να προχωρήσουν και σε αντικατάσταση των ταχύπλοων σύγχρονων επιβατικών πλοίων με παλαιότερα, καθώς το λειτουργικό τους κόστος είναι τεράστιο.
Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ακτοπλόοι είναι η καθυστέρηση που σημειώνεται από την Υπηρεσία Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΥΔΕ) στην καταβολή των επιδοτήσεων.
Σύμφωνα με τους ίδιους, ορισμένες φορές υπάρχει καθυστέρηση στην καταβολή των χρημάτων ακόμα οκτώ μήνες με αποτέλεσμα να δημιουργείται πρόβλημα ρευστότητας στις εταιρείες.