Τη μείωση των κλιματικών επιπτώσεων από τις δραστηριότητές τους επιχειρούν οι εταιρείες σε παγκόσμιο επίπεδο, την ώρα που το προφίλ βιωσιμότητας των θαλάσσιων μεταφορών βρίσκεται στο μικροσκόπιο των ελέγχων, καθώς, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφάλειας στη Θάλασσα, η ναυτιλία αντιπροσωπεύει το 3% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου και συμβάλλει στην ατμοσφαιρική ρύπανση κοντά σε παράκτιες περιοχές και λιμάνια.
Σε αυτό το πλαίσιο, η ναυτιλιακή εταιρεία logistics εμπορευματοκιβωτίων Maersk ανακοίνωσε νέα συνεργασία με τη δανέζικη εταιρεία ανανεώσιμων πηγών ενέργειας European Energy και τη θυγατρική της REintegrate για την παραγωγή πράσινων καυσίμων, για το πρώτο της σκάφος το οποίο αναμένεται να κινείται με καύσιμα ουδέτερα από άνθρακα.
Η Maersk έχει κλείσει συμφωνία με τα ναυπηγεία Hyundai Mipo Dockyards για την κατασκευή ενός πλοίου 172 μέτρων. Το πλοίο θα διαθέτει διπλό κινητήρα, επιτρέποντάς του να πλέει είτε με μεθανόλη είτε με παραδοσιακά πολύ χαμηλά σε περιεκτικότητα θείου καύσιμα και αναμένεται να παραδοθεί μέχρι τα μέσα του 2023.