Πλήγμα στον τομέα τον διαλύσεων πλοίων έφερε και αυτή την εβδομάδα η νευρικότητα που επικρατεί στην παγκόσμια οικονομία καθώς επηρεάζει άμεσα τις νομισματικές ισοτιμίες και τις τιμές του σιδήρου και των μη σιδηρούχων μετάλλων.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι την εβδομάδα που μας πέρασε δεν έλειψαν και τα φαινόμενα κερδοσκοπίας και εκμετάλλευσης από τους Cash Buyers, αγοράζοντας σε επίπεδα που απέχουν αρκετά από αυτά που οι τελικοί αγοραστές, End Buyers, είναι διατεθειμένοι να προσφέρουν.
Σαν αποτέλεσμα υπάρχουν περιστατικά όπου κλεισίματα επαναδιαπραγματεύτηκαν η ακυρώθηκαν και μάλιστα κάποια πλοία λόγω αυτών των καθυστερήσεων παρέμειναν παροπλισμένα αφού δεν πρόλαβαν την παλίρροια η αλλάξανε την τοποθεσία παράδοσης.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 570,017 DWT εκ των οποίων το 36% ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 50,5% δεξαμενόπλοια, το 13,5% περίπου αφορούσε MPP’s και Containers.
Στην Ινδία, χωρίς καμιά βελτίωση στην ισοτιμία ρούπια με το δολάριο, και με τις υψηλές τιμές που αγοράστηκαν τα πλοία, αυξάνουν οι περιπτώσεις πλοίων που λόγω των επαναδιαπραγματεύσεων είναι αγκυροβολημένα. Αναμένουμε τις εξελίξεις καθώς δεν υπάρχουν ενθαρρυντικά σημάδια ότι αυτή η κατάσταση θα αλλάξει σύντομα και ενδεχομένως να δούμε και διόρθωση στις τιμές.. Οι τιμές στην Ινδία κυμάνθηκαν από $ 495 – $ 525 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.