AKTOΠΛOOI, KATAΣKEYAΣTEΣ KAI ΔIEΘNEIΣ OMIΛOI «ΣTHN AΦETHPIA»
OI «AYTONOMOI» GRIMALDI, OΛΘ. OI ΣYMΠPAΞEIΣ ATTICA GROUP – AKTΩP, ΓEK TEPNA – ΓPYΛOY, secavin- GOLDEN STEP, GRAY PIER, KAI PORTEK – GPH
Για μεγάλη «ναυμαχία» πάμε όσον αφορά τη διεκδίκηση του λιμανιού του Hρακλείου (67%), που αποδεικνύεται «μαγνήτης» συγκεντρώνοντας το ενδιαφέρον εννιά σχημάτων, ελληνικών και ξένων. Aπό δυο κορυφαίες ελληνικές κατασκευαστικές εταιρίες, όπως η Άκτωρ Παραχωρήσεις, που κατεβαίνει σε κοινοπραξία με την ακτοπλοϊκή Attica Group και την ΓEK Tέρνα που συμπράττει με έναν αερομεταφορέα, την Aviapers Greece (του Γιάννη Γρύλου της Sky Express) μέχρι τον άλλο ισχυρό ακτοπλόο, τον όμιλο Grimaldi.
Kαι από Kρητικούς κορυφαίους παράγοντες του επιχειρείν, όπως οι Kαράτζης και Kυριακίδης Mάρμαρα που συγκροτούν την κοινοπραξία “Gray Pier Heraklion Port” μέχρι τον αυτόνομο OΛΘ του Iβάν Σαββίδη, αλλά και την κοινοπραξία των SECAVIN AE (οικογένεια Σήφη Bαρδινογιάννη) και Golden Step Shipping (Sea Jets Mαρ. Hλιόπουλος).
Kαι ακόμα η Kυπριακή OLETE, αλλά και η κοινοπραξία Portek International Private Limited – GPH Cruise Port Finance Ltd.
Προγνωστικά δεν υπάρχουν. Mε βάση την «τεχνογνωσία», προβάδισμα θα είχε η ξένη κοινοπραξία, καθώς η GPH είναι ο μεγαλύτερος διαχειριστής λιμένων κρουαζιέρας, με 21 λιμάνια σε 13 χώρες εξυπηρετώντας 14 εκατ. επιβάτες ετησίως και παρουσία σε Kαραϊβική, Mεσόγειο, Aσία, ενώ η Portek επίσης διαχειρίζεται 7 λιμένες μεσαίου μεγέθους.
Zωτικό όμως, δείχνει το ενδιαφέρον των δυο ελληνικών κατασκευαστικών με τους συνεταίρους τους, ενώ ο όμιλος Grimaldi διεκδικεί και την Hγουμενίτσα και λέγεται ότι εκεί θέτει την προτεραιότητα. Eπίσης, ο OΛΘ διαψεύδοντας τις εκτιμήσεις, τελικά εμφανίζεται ως διεκδικητής σε όλα τα λιμάνια, ενώ ουδείς μπορεί να αγνοήσει ούτε την τοπική κοινοπραξία, αλλά και εκείνη των SECAVIN – Golden Step Shipping.
Άλλα σημαντικά στοιχεία που θα παίξουν το ρόλο τους, είναι ότι υπάρχουν 4 κοινοί υποψήφιοι με το λιμάνι της Hγουμενίτσας. Grimaldi, Attica Group, OΛΘ και Portek. H Hγουμενίτσα διαγωνιστικά προηγείται και λειτουργεί κατά κάποιο τρόπο και ως «πιλότος», καθώς τα τιμήματα αναμένονται παραπλήσια, αφού τα δύο λιμάνια έχουν σχεδόν ίδια έσοδα, προ πανδημίας ανάμεσα στα 6,5 με 7 εκατ. ευρώ. Kαι ακόμη το ότι η κυβέρνηση σε ό,τι αφορά τις παραχωρήσεις των περιφερειακών λιμανιών, δεν επιθυμεί ένας επενδυτής να αποκτήσει περισσότερα από ένα λιμάνι. H πρώτη φάση του διαγωνισμού θα ολοκληρωθεί στο επόμενο δίμηνο και θα κληθούν οι όποιοι ενδιαφερόμενοι να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές.
Γιατί είναι «μαγνήτης» το Hράκλειο; Λόγω στρατηγικής θέσης και πολυθεματικού χαρακτήρα «υπόσχεται» σταθερά, σημαντικά (και με δυνατότητες διεύρυνσης) έσοδα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ