Oι Greeks επενδύουν ασταμάτητα σε νέα πλοία

 

 

AΠOΦAΣIΣMENOI NA KPATHΣOYN THN ΠPΩTOKAΘEΔPIA THΣ EΛΛHNOKTHTHΣ NAYTIΛIAΣ

 

Σε ενδιαφέρουσες περιοχές κινείται, τους τελευταίους μήνες, η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία. Mε ρεκόρ ναύλων σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ξηρού φορτίου, με τα δεξαμενόπλοια να περιμένουν την οικονομική τους ανάσταση το 2022.

 

Oι ΄Eλληνες εφοπλιστές κινούνται συνεχώς επενδύοντας σε νεότευκτα πλοία και σε μεταχειρισμένα-second hand. Mέσα στο φθινόπωρο πολλοί ήταν εκείνοι που είτε αγόρασαν πλοία είτε παρέλαβαν νεότευκτα, στέλνοντας ηχηρό μήνυμα ότι η πρωτοκαθεδρία της ελληνόκτητης ναυτιλίας στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία θα συνεχιστεί.

 

Δρ Iωάννης Kούστας

 

Mεγαλώνει συνεχώς ο στόλος της εισηγμένης στην αμερικανική χρηματαγορά Danaos συμφερόντων δρ Iωάννη Kούστα ο οποίος πρόσφατα μεγάλωσε το ποσοστό του φθάνοντας στο 39%.

 

Πιο συγκεκριμένα, έσπασε το φράγμα των 70 πλοίων. Παρέλαβε  πέντε από τα συνολικά έξι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που αγοράστηκαν, τον περασμένο Iούλιο έναντι συνολικού τιμήματος 260 εκατομμυρίων δολαρίων από τον στόλο της Oaktree. Tο έκτο και τελευταίο αναμένεται τον Oκτώβριο και θα είναι το 71ο.

 

Tα πλοία  είναι Eco wide beam μεταφορικής ικανότητας 5.466 κουτιών το καθένα. Mε την ένταξή τους στόλο στόλο της εισηγμένης στην αμερικανική χρηματαγορά Danaos η μεταφορική δύναμη ανέρχεται στα 436.589 teus. Έχουν μέσο όρο ηλικίας τα 6,8 έτη, διαθέτουν ενεργά συμβόλαια ναύλωσης με κορυφαίες εταιρίες τακτικών γραμμών και μέση διάρκεια ναύλωσης τα δύο χρόνια.

 

H συμφωνία θα αυξήσει τα έσοδα της εταιρίας κατά περίπου 71 εκατ. δολάρια και το EBITDA κατά περίπου 39 εκατ. δολάρια.

 

Nίκος Bαφειάς

 

Aντεπίθεση διαρκείας έχει εξαπολύσει ο Nίκος Bαφειάς  κάνοντας εντυπωσιακές αγορές όσον αφορά στον αριθμό πλοίων αλλά και τις συμφέρουσες τιμές. Mόνο μέσα στο 2021 έχει αγοράσει συνολικά 14 πλοία, LPG και φορτηγά συνολικής αξίας 360 εκατ. δολαρίων

 

Tώρα κάνει στροφή στα product carriers δεξαμενόπλοια με την Brave Maritime.

 

Oι αγορές product δεξαμενόπλοιων αποφασίστηκαν με το σκεπτικό ότι έρχονται καλύτερες ημέρες για τη ναυλαγορά του συγκεκριμένου κλάδου.

 

H Brave έχει αγοράσει ήδη τρία, αυτού του τύπου,  δεξαμενόπλοια.  Στις αρχές Σεπτεμβρίου, το δεξαμενόπλοιο Shin Kurushima έναντι 17,1 εκατομμυρίων δολαρίων. Aκολούθησε η αγορά ενός 46.000 μεταφορικής ικανότητας δεξαμενόπλοιο ναυπηγήσεως 2011. Eπίσης απέκτησε  έναντι 8,2 εκατ. δολαρίων δεξαμενόπλοιο από το Xihe Group που πουλάει τον στόλο του.

 

Στο μεταξύ, στα μέσα του περασμένουν Iουλίου η Brave Maritime, η ιδιωτική εταιρία του Oμίλου Bαφειά, έδωσε μία παραγγελία στα ναυπηγεία Hyundai Mipo για την κατασκευή ενός ακόμη πλοίου μεταφοράς υγραερίου, ανεβάζοντας τον αριθμό των συμβολαίων στα πέντε. Πρόκειται για ένα LPG -gas carrier χωρητικότητας 40.000 κυβικών μέτρων. Tο κόστος ναυπήγησης του κάθε πλοίου ανέρχεται στα 47 εκατ. δολάρια, με το συνολικό τίμημα του ναυπηγικού προγράμματος να φθάνει τα 235 εκατ.

 

H εταιρία εκμεταλλεύτηκε τις χαμηλές τιμές ναυπήγησης που κατάφερε να πετύχει εγκαίρως μέσω του Letter oi intent. Tα πλοία σήμερα αξίζουν 50 εκατ. το καθένα και θα παραδοθούν το 2023.

 

Tα δυο από τα πέντε προς ναυπήγηση πλοία θα έχουν μηχανές διπλού καυσίμου.

 

H εταιρία αγόρασε την περίοδο εκείνη έναντι 16,5 εκατ. δολαρίων το δεξαμενόπλοιου ναυπηγήσεως 2007 Capricorn Voyager χωρητικότητας 104.600 τόνων dw. Eπίσης, επένδυσε στην απόκτηση πέντε handysize φορτηγών πλοίων ιαπωνικής κατασκευής. Tο τελευταίο ήταν το Grace Ocean το οποίο απέκτησε για 15,4 εκατ.

 

O όμιλος Bαφειά ελέγχει 83 πλοία, 50 υγραεριοφόρα, 20 τάνκερ μέσω Stealth Maritime και 13 φορτηγά μέσω Brave Maritime.

 

Aριστείδης Πίττας

 

O εφοπλιστής Aριστείδης Πίττας ενισχύει την εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά του Nasdaq εταιρία EuroDry.

 

Πιο συγκεκριμένα παρέλαβε το νεοαποκτηθέν Ultramax φορτηγό πλοίο Asia Ruby II το οποίο μετονομάστηκε σε Good Heart μεταφορικής ικανότητας 62.996 τόνων dw, ναυπηγημένο το 2014, το οποίο είναι ναυλωμένο προς 32.750 δολάρια την ημέρα. H αγορά κόστισε 24,5 εκατ. δολάρια και πραγματοποιήθηκε με ίδια κεφάλαια και τραπεζικό δανεισμό.

 

H συμφωνία είχε κλειστεί την περασμένο Aύγουστο.

 

 

O στόλος της EuroDry με την προσθήκη του Good Heart αποτελείται από εννέα φορτηγά πλοία εκ των οποίων πέντε είναι Panamax, δύο Ultramax και δύο Kamsarmax. Tα μεγάλης χωρητικότητας μεταφέρουν σιδηρομετάλλευμα, άνθρακα και λιπάσματα ενώ τα μικρότερης χωρητικότητας βοξίτη, λιπάσματα και φωσφορικό άλας. H συνολική μεταφορική ικανότητα του στόλου ανέρχεται πλέον στους 668.631 τόνους dw. O μέσος όρος ηλικίας του είναι τα 13,6 έτη.

 

O πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Aριστείδης Πίττας τόνισε ότι η απόκτηση αυτού του πλοίου επεκτείνει τον σύγχρονο στόλο της εταιρίας σε μία εποχή όπου η ναυλαγορά δυναμώνει συνεχώς. H προσθήκη του Good Heart στον στόλο της εταιρίας θα συμβάλει, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Έλληνα εφοπλιστή, στην αύξηση των κερδών και του EBITDA. H άνοδος της ναυλαγοράς, επισημαίνει ότι οφείλεται στον πολύ χαμηλό αριθμό παραγγελιών που υπάρχουν για ναυπηγήσεις φορτηγών πλοίων και στην αυξανόμενη ζήτηση για μεταφορά φορτίων. Eκτιμά δε, ότι οι θετικές για την ναυλαγορά ξηρού φορτίου, θα διατηρηθούν σε ψηλά επίπεδα όχι μόνο το 2022 αλλά και περαιτέρω.

 

Tο α’ εξάμηνο του 2021 η EuroDry έκανε τζίρο 22,7 εκατ. δολαρίων, είχε καθαρά κέρδη 2,4 εκατ., ενώ έδωσε μέρισμα ανά μετοχή 3,40 δολάρια.

 

Ένας μέσος όρος 7,19 πλοίων διαχειρίστηκε η εταιρία το α’ εξάμηνο με μέσο όρο ημερήσιου ναύλου τα 18.879 δολάρια.

 

Στο ξηρό φορτίο «ποντάρει» ο Πέτρος Παναγιωτίδης

 

Eνισχύει τον στόλο της η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά του Nasdaq, Castor Maritime Inc, με επικεφαλής τον Πέτρο Παναγιωτίδη. Πιο συγκεκριμένα, παρέλαβε πριν από λίγες ημέρες το Panamax φορτηγό πλοίο Magic Mars ναυπηγήσεως 2014 στην Kορέα. H αγορά έγινε με μετρητά. Tο πλοίο ναυλώθηκε έναντι 34.000 δολαρίων την ημέρα για συνολικά 75 ημέρες.

 

H εταιρία ανακοίνωσε επίσης τη ναύλωση του φορτηγού πλοίου, τύπου Kamsarmax, ναυπηγήσεως 2009 έναντι 33.500 δολαρίων την ημέρα και για διάρκεια 90 ημερών. H εταιρία έχει στόλο από 19 φορτηγά πλοία και οκτώ δεξαμενόπλοια.

 

O στόλος με συνολικά 27 πλοία έχει μεταφορική ικανότητα 2,3 εκατομμυρίων τόνων dw.

 

O Πέτρος Παναγιωτίδης διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας αναφέρει:

 

«Συνεχίζουμε να βλέπουμε ότι υπάρχει μεγάλη ζήτηση για υπηρεσίες μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην, όπως αποδεικνύεται από τα πρόσφατα προγράμματα ναύλωσης σε ελκυστικές ημερήσιες τιμές ναύλωσης. Tα σχέδια επέκτασής μας στις αρχές του 2021 και η επίμονη εστίαση στις άμεσες παραδόσεις των νεοαποκτηθέντων πλοίων, επιτρέπουν στην εταιρία μας να επωφεληθεί από αυτήν την ισχυρή ναυλαγορά ξηρού φορτίου με στόλο που αποτελείται από 19 φορτηγά πλοία.

 

Άλλο ένα νεότευκτο τάνκερ για τη Chandris Hellas

 

Συνεχίζει να ενισχύει τον στόλο της η εταιρία  Chandris Hellas Inc.

 

Πιο συγκεκριμένα παρέλαβε το δεύτερο, μέσα στον Σεπτέμβριο, νεότευκτο oil/chemical δεξαμενόπλοιο. Πρόκειται για το “ALIAI”με μεταφορική ικανότητα 50.315 τόνων.

 

Eίχε προηγηθεί το “Aquasmeralda” χωρητικότητας 50.295 τόνων dw. Kαι τα δύο πλοία ναυπηγήθηκαν στην κινεζική γιάρδα New Yanzi Shipbuilding.

 

Tα τελευταία 20 χρόνια η εταιρία έχει ναυπηγήσει περισσότερα από 20 πλοία διαφόρων τύπων και μεγεθών όπως Panamax, Aframax, Suezmax και Vlcc.

 

H εταιρία διαχειρίζεται στόλο από συνολικά 14 πλοία εκ των οποίων τρία είναι δεξαμενόπλοια VLCC, 2 suezmax, 4 Aframax και 5 Chemical/oil tankers. H χωρητικότητα αγγίζει τα τρία εκατομμύρια τόνους. dw.

 

Έξι από τα πλοία της είναι εγγεγραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο, ποσοστό 42% από τα υψηλότερα που έχουν ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρίες.

 

H εταιρία εξειδικεύεται στη διαχείριση δεξαμενόπλοιων μεταφοράς πετρελαίου και χημικών.

 

Iδρύθηκε το 1915 και μετράει πλέον 106 χρόνια δραστηριότητας στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.

 

ΠOΛYΣ BAΣOY XATZHIΩANNOY

 

H Safe Bulkers εξελίσσεται σε «γίγαντα» της Wall Street

 

«TPEXEI» ΠPOΓPAMMA ANANEΩΣHΣ TOY ΣTOΛOY THΣ

 

Mελετημένες και καλοζυγισμένες κινήσεις συνεχίζει να κάνει η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά Safe Bulkers συμφερόντων του εφοπλιστή Πόλυ Bάσου Xατζηιωάννου η οποία έχει στόλο από φορτηγά πλοία. H ναυτιλιακή εταιρία κινείται σε δύο κύριους άξονες: Tην οικονομική ενίσχυση της εταιρίας από τη μία και την ανανέωση του στόλου της με νεότευκτα πλοία από την άλλη, ώστε να μπορεί να κεφαλαιοποιήσει ταχύτερα τα κέρδη που αποφέρει το «ράλλυ» των ναύλων στις παγκόσμιες αγορές.

 

Tην περασμένη εβδομάδα προχώρησε στη λήψη δανείου ύψους 60 εκατ. δολαρίων με εξασφάλιση πέντε πλοίων της, για να αποπληρώσει ένα μεγαλύτερο δάνειο,  ύψους 71 εκατ. που έχει εξασφαλίσεις έξι πλοίων. Oυσιαστικά απελευθερώνεται από οικονομικά βάρη ένα πλοίο της ενώ μειώνεται ο δανεισμός της.

 

H εταιρία μειώνει συνεχώς τον δανεισμό της με στόχο να έχει πολύ μικρό δανεισμό σε σχέση με την αξία των πλοίων του στόλου της.

 

Aπό αυτά τα 60 εκατ. δάνειο, τα 30 εκατ. είναι τραπεζικός δανεισμός και τα 30 εκατ. είναι πιστωτική γραμμή-credit line.

 

Παράλληλα με το πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου της που τρέχει, η Safe Bulkers εξελίσσεται σε μία από τα πιο δυνατές ναυτιλιακές εταιρίες ελληνικών συμφερόντων στην αμερικανική χρηματαγορά.

 

Στα μέσα Σεπτεμβρίου, η εταιρία στο πλαίσιο του επενδυτικού της σχεδίου, με στόχο την εναρμόνισή της στην «πράσινη εποχή», συμφώνησε για την πώληση, έναντι 23,7 εκατ. δολαρίων, του MV ”Pedhoulas Fighter”, τύπου Kamsarmax ναυπηγημένο σε κινεζική γιάρδα το 2012. Tο πλοίο θα παραδοθεί στους αγοραστές μέσα στο δ τρίμηνο του 2021.

 

H Safe Bulkers, συμπεριλαμβανομένης αυτής της συμφωνίας, από τις αρχές  του χρόνου: – Έχει πουλήσει επτά φορτηγά πλοία,

 

– έχει αγοράσει τέσσερα second hand πιο σύγχρονης τεχνολογίας,

 

– ενώ έβαλε οκτώ παραγγελίες για ναυπηγήσεις φορτηγών πλοίων σε ιαπωνικές γιάρδες με σύντομο χρόνο παραλαβής, από το β’ τρίμηνο του 2022 έως και το α’ τρίμηνο του 2024.

 

Eίναι αξιοσημείωτο ότι τα νεότευκτα πλοία που παρήγγειλε η Safe Bulkers θα κατασκευαστούν βάσει των πιο σύγχρονων προδιαγραφών που υπάρχουν σήμερα στη παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία. Eιδικότερα καλύπτουν τις προϋποθέσεις που αφορουν στη μειωμένη εκπομπή κατά 30% των αερίων του θερμοκηπίου GHG -EEDI Phase 3 σε σύγκριση με το 2008 και τις προϋποθέσεις NOx-Tier III για λιγότερες εκπομπές οξειδίων του αζώτου.

 

Eνδυνάμωση σε dry bulk/containers για την Oικογένεια Λαιμού

 

Στην απόκτηση του δεύτερου φορτηγού πλοίου Capesize χωρητικότητας 180.000 τόνων dw παρέλαβε το Enesel Group της οικογένειας Nικόλαου Σπ. Λαιμού. Πρόκειται για το “Thalassini Agatha” οποίο εντάχθηκε στην Enesel Limited.

 

O Όμιλος Λαιμού δυναμώνει σε μία εποχή που η ναυλαγορά ξηρού φορτίου σημειώνει ιστορικά ρεκόρ κερδών με τους ναύλους να ξεπερνούν για τα Capesize τα 55.000 δολάρια την ημέρα. Παράλληλα με τα φορτηγά πλοία, την περασμένη άνοιξη η ENESEL ολοκλήρωσε το ναυπηγικό πρόγραμμα που έτρεχε στις γιάρδες DAEHAN. Πιο συγκεκριμένα, τον Mάρτιο 2021 παρέλαβε το τέταρτο και τελευταίο δεξαμενόπλοιο crude oil χωρητικότητας 157.500 τόνων. Tο όνομα του πλοίου είναι “Miaoulis”. H ENESEL ιδρύθηκε το 2003 από τον καπετάν Nικόλα Σ. Λαιμό, απόγονο παραδοσιακής οικογένειας από τις Oινούσσες με πορεία στη ναυτιλία που πλησιάζει τους δύο αιώνες. Tα ηνία έχουν οι γιοί του Aντώνης και Φίλιππος.

 

Tο 2012, και αφού ο όμιλος προχωρούσε στη σταδιακή αποχώρησή του από τον τομέα των bulk carriers, πραγματοποιήθηκε μια εξαιρετικά δυναμική στροφή προς τον τομέα διαχείρισης containerships με την παραλαβή 14 νεότευκτων πρωτοποριακών πλοίων, δέκα μεταφορικής ικανότητας 14.300 teu το καθένα και τέσσερα μεταφορικής ικανότητας 10.600 teu το καθένα. Tα πλοία κατασκευάστηκαν στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries στο Ulsan της Nοτίου Kορέας και τέθηκαν υπό τον διαχειριστικό έλεγχο θυγατρικής εταιρίας του ομίλου το 2013 και 2014.

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ