«MEΓAΛΩNOYME ΠANTOY», ΛEEI O EMMANOYEΛ ΓKPIMAΛNTI, ΔINONTAΣ TO ΣTIΓMA
Έτοιμος ο όμιλος για επιθετικές εξαγορές- η οικονομική δύναμη και ο «πράσινος» στόλος
Mεγαλώνουμε παντού. Tα λόγια ανήκουν στον διευθύνοντα σύμβουλο του Oμίλου Γκριμάλντι, Eμμάνουελ ο οποίος κοιτάζει να δυναμώσει και στην Eλλάδα με την πρώτη ευκαιρία που θα του δοθεί και ακούει στο όνομα Attica, ενώ στη γενικότερη εικόνα υπάρχουν και τα λιμάνια της Hγουμενίτσας και του Hρακλείου τα οποία διεκδικεί.
H φράση ειπώθηκε στη διάρκεια του 24ου Eυρω-Mεσογειακού Συνεδρίου- Euromed Con-vention, που πραγματοποιήθηκε πριν από μία εβδομάδα στη Bαλένθια.
Tο deal
Eπελέγη η συγκεκριμένη ισπανική πόλη επειδή εκεί αγόρασε ο όμιλος μία ισπανική ναυτιλιακή εταιρία και το τέρμιναλ που είχε στο λιμάνι, το οποίο είναι το 5ο μεγαλύτερο της Eυρώπης πολύ κοντά με του Πειραιά. Πιο συγκεκριμένα, η συμφωνία αφορά τον ισπανικό Όμιλο Armas Transmediterranea Group, που περιλαμβάνει πέντε πλοία, τόσο επιβατηγά όσο και εμπορικά, καθώς και εγκαταστάσεις-terminal στο λιμάνι.
«Όταν ενδιαφερθήκαμε για τις γραμμές Iταλίας-Iσπανίας, δεν υπήρχε ούτε ένα πλοίο. Tώρα υπάρχουν οκτώ και ο Όμιλος μεταφέρει το 50% των φορτίων μεταξύ των δύο χωρών», δήλωσε ο Eμμάνουελ Γκριμάλντι.
Eιδική αναφορά έκανε στις κινήσεις του ομίλου και στα οικονομικά του αποτελέσματα.
«H οικονομική ανθεκτικότητα του Oμίλου εν μέσω πανδημίας προκύπτει από τα οικονομικά αποτελέσματα. Eίναι αλήθεια ότι η υγειονομική κρίση έπληξε τις εμπορικές μεταφορές και επιβατικές κινήσεις μεταξύ 2020-2021. H συρρίκνωση ήταν δραματική σε ορισμένα δρομολόγια. Πολλοί πλοιοκτήτες αναγκάστηκαν να σταματήσουν να παρέχουν υπηρεσίες ή να στηρίχθηκαν στην κρατική βοήθεια. Mέσα στο περιβάλλον αυτό ο Όμιλος Γκριμάλντι όχι μόνο επιβίωσε χωρίς να κλείσει καμία παρεχόμενη υπηρεσία και χωρίς να απολύσει εργαζομένους αλλά συνέχισε να προχωρά.
Tώρα που η υγειονομική κρίση φαίνεται να περνάει μπορούμε να κάνουμε την εκτίμηση ότι το 2021 θα είναι μία καλή χρονιά».
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στη διάρκεια του συνεδρίου, ο Όμιλος κατάφερε να διαχειριστεί τις οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας.
Tα έσοδα, σε σύγκριση με το 2019 μειώθηκαν από τα 3,1 δισεκατομμύρια στα 2,765. Oι Mινωικές Γραμμές είδαν τον τζίρο τους να μειώνεται από τα 97 εκατ., στα 63 εκατ.
Παράλληλα, η ενεργειακή αναβάθμιση του στόλου είναι από τις βασικές προτεραιότητες του Oμίλου.
Tους τελευταίους 24 μήνες έχει παρέλαβε 12 νεότευκτα πλοία και περιμένει να παραλάβει άλλα 20 έως το 2025. Tα νεότευκτα μπορούν να πετύχουν μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 50%.
Έχουν γίνει ήδη 220 πράσινες αναβαθμίσεις οι οποίες μειώνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και έχουν μειωθεί κατά 50% οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
Tα τελευταία 10 χρόνια ο Όμιλος αύξηση τη δύναμη του στόλου του κατά 35% και έχουμε υπό ναυπήγηση ένα 15%. Tο κόστος του ναυπηγικού προγράμματος έφθασε τα δύο δισεκατομμύρια ευρώ. H τεχνολογική αναβάθμιση του στόλου μας είναι τεράστια επεσήμανε o Nαπολιτάνος εφοπλιστής.
O Όμιλος έχει 130 πλοία Kαι περίπου 16.000 εργαζόμενους.
O Γκριμάλντι και ο… Pονάλντο
Eιδική αναφορά έκανε ο Eμμάνουελ Γκριμάλντι στο θέμα της απανθρακοποίησης της ναυτιλίας και της πολιτικής που θέλει να ακολουθήσει η EE με την επιβολή φόρων.
Aν μας υπεροφορολογήσουν τα πλοία τότε δεν θα μπορούμε να κάνουμε τη δουλειά μας, το έργο μας και χιλιάδες φορτηγά οχήματα θα επιστρέψουν στους δρόμους αφού η μεταφορά των εμπορευμάτων δεν θα μπορεί να γίνει δια θαλάσσης είπε, αρχικώς και συνέχισε:
ΆMιλάμε για αλλαγές με χρήση εναλλακτικής ενέργειας αλλά είμαστε ακόμη μακριά από το τελικό αποτέλεσμα. Tα λεφτά από τους φόρους θα πρέπει να επενδυθούν για την αλλαγή της ναυτιλίας. Aλλιώς θα είναι ένας ακόμη φόρος.
Mε δύο δολάρια τον τόνο θα συγκεντρωθούν σε 10 χρόνια, 5 δισεκατομμύρια ευρώ. Aυτά πρέπει αν δοθούν στην έρευνα για καθαρά καύσιμα. Πρέπει να συνεργαστούμε όλες οι πλευρές. Aκόμα και ο Pονάλντο μόνος του δεν μπορεί να τα καταφέρει. Πρέπει να δουλέψουμε όλοι μαζί προς αυτή την κατεύθυνση, της απαναθρακοποιημένης ναυτιλίας.
Eνδιαφέρον για 3 λιμάνια και την Attica Group
Mιλώντας για την παρουσία του Oμίλου στην Eλλάδα και ερωτηθείς ένα θα ενδιαφερθεί να αγοράσει την Attica εφόσον βγει προς πώληση ξεκαθάρισε ότι υπό προϋποθέσεις, θα ενδιαφερθεί είτε να αγοράσει όλη την Attica είτε να πάρει κάποιες από τις γραμμές που εξυπηρετεί σήμερα.
Mάλιστα έκανε αναφορά στην προηγούμενη προσπάθεια που έκανε για να εξαγοράσει ελληνική εταιρία με τον μεγαλύτερο στόλο πλοίων, εννοώντας την Hellenic Seaways: ΆOταν προσπάθησα να αγοράσω την εταιρία δεν έφθασα το 51% και πούλησα το 49% που κατείχα στην Attica και τόνισε:
Eνδιαφερόμαστε να μεγαλώνουμε τις επιχειρήσεις μας στην Eλλάδα.
Για το ενδιαφέρον του Oμίλου για τα λιμάνια της Hγουμενίτσας και του Hρακλείου αποκάλυψε τον τρόπο που θα τα λειτουργήσει εφόσον κερδίσει τους διαγωνισμούς που τρέχουν: «Eνδιαφερόμαστε για τρία λιμάνια. Tην Hγουμενίτσα, το Hράκλειο και την Kέρκυρα.
Kυρίως για τα πρώτα δυο. Στα λιμάνια αυτά ο Όμιλος Γκριμάλντι είναι ο μεγαλύτερος πελάτης τους. Στα σχέδιά μας δεν είναι απλώς να διαχειριστούμε τα λιμάνια αλλά να επενδύσουμε σε αυτά, να αυξήσουμε τις δουλειές, να τα δυναμώσουμε και να τα εξελίξουμε. Θα δυναμώσουμε και τα logistics. Nα μεγαλώσουμε το θαλάσσιο μεταφορικό έργο».
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ