Στα 11,28 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν τα EBITDA της Costamare Participations το εννεάμηνο του 2021, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας.
Το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων της εταιρείας στις 30 Σεπτεμβρίου διαμορφωνόταν εξάλλου στα 5,41 εκατ. ευρώ.
Πιο ειδικά, σύμφωνα με την εταιρική ανακοίνωση:
“H Εταιρεία μέσω των θυγατρικών της, στις οποίες κατέχει το 100% του μετοχικού τους κεφαλαίου, συνεχίζει να εκμεταλλεύεται τέσσερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μέσω μακροχρόνιων ναυλώσεων.Το ξέσπασμα του ιού COVID-19 είχε αρνητικές επιπτώσεις στην παγκόσμια οικονομία και, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020, επηρέασε αρνητικά τo κλάδο της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δια θαλάσσης. Από την έναρξη της πανδημίας έως το μεγαλύτερο μέρος του δεύτερου τριμήνου του 2020, οι ναύλοι για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σημείωσαν σημαντική πτώση.
Ωστόσο, από τον Ιούνιο του 2020 μέχρι και σήμερα, οι ναύλοι για όλα τα μεγέθη των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων βελτιώθηκαν σημαντικά λόγω της αυξημένης ζήτησης κυρίως για καταναλωτικά αγαθά σε συνδυασμό με τη μη ομαλή λειτουργία της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας που προκλήθηκε από την πανδημία. Επιπρόσθετα, η αυξημένη ζήτηση σε παγκόσμιο επίπεδο για την αγορά καταναλωτικών αγαθών και λοιπών προϊόντων έχει οδηγήσει σε αύξηση των τιμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δια θαλάσσης, με αποτέλεσμα τη σημαντική αύξηση της κερδοφορίας των εταιρειών τακτικών γραμμών (liner companies) που ναυλώνουν πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και την επακόλουθη βελτίωση της πιστοληπτικής τους ικανότητας.
Η Εταιρεία και οι θυγατρικές της (στο εξής, ο “Όμιλος”) έχουν προβεί σε διάφορες δράσεις αντιμετώπισης της πανδημίας COVID-19 με πρωταρχικό στόχο τη διασφάλιση της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων τους και όλων των ενδιαφερόμενων μερών, καθώς και τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας των δραστηριοτήτων τους. Όλες οι δράσεις που σχεδιάστηκαν για την αντιμετώπιση της πανδημίας, συνεχίζουν να τηρούνται απαρέγκλιτα προσαρμοζόμενες πάντα στις οδηγίες των αρμόδιων αρχών και φορέων με στόχο τη διασφάλιση της υγείας και της εύρυθμης λειτουργίας.
Η πανδημία COVID-19 δεν είχε μέχρι σήμερα κάποια αρνητική επίπτωση στις μακροχρόνιες ναυλώσεις των πλοίων του Ομίλου, οι οποίες είναι νομικά δεσμευτικές συμβάσεις. Δεν παρατηρήθηκε ουσιώδης αύξηση στα λειτουργικά έξοδα των πλοίων του Ομίλου λόγω της πανδημίας.
Αναφορικά με την παρούσα ενεργειακή κρίση, η μεγαλύτερη επίπτωση της στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αφορά στο κόστος των καυσίμων. Ο Όμιλος δεν έχει υποστεί κάποια αρνητική επίπτωση, καθώς σύμφωνα με τους όρους των συμβάσεων χρονοναύλωσης το κόστος καυσίμων το επωμίζονται οι ναυλωτές των πλοίων.
2. Διαμόρφωση Θεμελιωδών Οικονομικών Μεγεθών
Στους ακόλουθους πίνακες παρατίθενται ενδεικτικά θεμελιώδη ενοποιημένα χρηματοοικονομικά μεγέθη του Ομίλου. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα εν λόγω ενοποιημένα χρηματοοικονομικά μεγέθη του Ομίλου κατά το γ’ τρίμηνο της χρήσης 2021 καθώς και για την εννιάμηνη περίοδο που έληξε στις 30.09.2021, δεν έχουν ελεγχθεί ή επισκοπηθεί από τους τακτικούς ορκωτούς ελεγκτές της Εταιρείας.
Επιπρόσθετα, καθώς η Εταιρεία ιδρύθηκε στις 24.11.2020 και η απόκτηση των θυγατρικών της πραγματοποιήθηκε εντός του 2021, ήτοιτην 01.06.2021 για τρεις θυγατρικές και την 01.07.2021 για μία θυγατρική, δεν είναι δυνατή η παράθεση των αντίστοιχων οικονομικών μεγεθών της περσινής περιόδου.