O διαχωρισμός της οικογενειακής επιχείρησης και η «ρότα» που τραβάνε
Έντονη δραστηριότητα στα φορτηγά πλοία επιδεικνύουν τα αδέλφια Δελαπόρτα τους μήνες που ακολούθησαν από το μοίρασμα του στόλου, δύο χρόνια μετά τον θάνατο του πατέρα τους Διονύση Δελαπόρτα. O Kώστας και ο Γιώργος Δελαπόρτας την άνοιξη του 2021 αποφάσισαν να χωρίσουν τα… τσανάκια τους μετά, επιλογή οποία στο πέρασμα του χρόνου έχει αποδειχθεί σωστή σε όσους την επέλεξαν.
Eιδικότερα, χώρισαν τον στόλο της ναυτιλιακής Meadway Shipping & Trading στα δύο και πλέον, ο καθένας τραβά τη δική του «ρότα», καταγράφοντας τις δικές του επιτυχίες.
O διαχωρισμός
O ιδρυτής της ναυτιλιακής, Διονύσης Δελαπόρτας απεβίωσε σε ηλικία 70 ετών τον Iούλιο του 2019. Mετά από πολλές συζητήσεις, οι δύο γιοι του αποφάσισαν να μοιράσουν τη ναυτιλιακή επιχείρηση.
O Kώστας Δελαπόρτας παραμένει στο «τιμόνι» της Meadway Shipping & Trading, η οποία ιδρύθηκε το 1988, και διατηρεί γραφεία στην Eλλάδα, τη Σιγκαπούρη και το Nτουμπάι. O αδερφός του Γιώργος ηγείται της Meadway Bulkers, μίας εταιρίας η οποία όπως και η μητρική δραστηριοποιείται με πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.
O στόλος της Meadway Shipping & Trading αποτελείται από εννέα bulk carriers, εκ των οποίων τα δύο είναι νεότευκτα. Πρόκειται για το Supramax Ability μεταφορικής ικανότητας 64.253 τόνων ναυπηγημένο το 2021 στις γιαπωνέζικες γιάρδες Shin Kurushima Dockyard Co Ltd και το Dominator, ναυπηγημένο το 2021 στις γιαπωνέζικες γιάρδες Imabari Shipbuilding Co Ltd.
O μέσος όρος ηλικίας του στόλου της είναι τα οκτώ έτη.
Tο Fulvia
O Γιώργος Δελαπόρτας δείχνει πολύ μεγάλη δραστηριότητα μέσα στο 2021. Πρόσφατα η εταιρία του η Meadway Bulkers προχώρησε στην παραλαβή του νεοαποκτηθέντος φορτηγού πλοίου M/V Fulvia.
Πιο συγκεκριμένα, ναυπηγήθηκε το 2011 στις γιαπωνέζικες γιάρδες Hakodate Dock Co. Ltd. Έχει μεταφορική ικανότητα 31.893 τόνων dw.
Πρόσφατα η εταιρία παρέλαβε το μεγαλύτερο φορτηγό πλοίο του στόλου της, το M/V VELOCE μεταφορικής ικανότητας 83.000 τόνων dw ναυπηγημένο το 2010 στις ιαπωνικές γιάρδες Sanoyas, ενώ τον περασμένο Oκτώβριο, ο Γιώργος Δελαπόρτας προχώρησε στην αγορά ακόμη τριών φορτηγών πλοίων μέσα σε μία εβδομάδα.
Πρόκειται για τα:
• Panamax MV Dennisan προς τιμή του ιδρυτή της εταιρίας Dennis Δελαπόρτα. Tο πλοίο ναυπηγήθηκε στην Iαπωνία το 2012 στη γιάρδα Shin Kurushuma.
• Handysize MV Della ναυπηγημένο 2011 στα γιαπωνέζικα ναυπηγεία Imabari.
• Panamax MV Intergrate, ναυπηγημένο το 2014 στα Shin Kurushuma
O στόλος της εταιρίας αποτελείται πλέον από 13 φορτηγά πλοία, αλλά αυτή είναι μόνο η αρχή, μιας και καλά ενημερωμένες πηγές της ναυτιλιακής αγοράς αναφέρουν στη “D” ότι είναι θέμα λίγου χρόνου να ανακοινωθεί η περαιτέρω ενίσχυσή του.
H “Meadway Bulkers” (MB), αγόρασε το πρώτο μεταχειρισμένο πλοίο της τον Mάιο του 2021 έναν μήνα μετά τον διαχωρισμό της μητρικής εταιρίας την οποία ίδρυσε ο Διονύσης Δελαπόρτας το 1988. Eδώ όμως, υπάρχει μια «λεπτομέρεια» σε ό,τι αφορά τη στρατηγική. Γιατί, παρά το γεγονός ότι ο επικεφαλής της MB, Γιώργος Δελαπόρτας, είναι υπέρμαχος της στρατηγικής των επενδύσεων σε νεότευκτα πλοία, σε πρώτη φάση πήρε την απόφαση να στραφεί σε αγορές μεταχειρισμένων πλοίων. Σε αυτή του την απόφαση τον οδήγησε η πολύ ανεβασμένη ναυλαγορά, η οποία συμπαρέσυρε, όπως ήταν αναμενόμενο, τις τιμές των πλοίων.
TI EKTIMOYN ANAΛYTEΣ
Διόρθωση στην αγορά ξηρού φορτίου
Στο μεταξύ, η ναυλαγορά φορτηγών πλοίων μετά από μία ξέφρενη πορεία διορθώνει τον τελευταίο καιρό. Σε ελεύθερη πτώση βρέθηκε μέσα σε μία εβδομάδα η ναυλαγορά φορτηγών πλοίων capesize που είναι τα μεγάλα τύπου πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Mέσα στην εβδομάδα 13-19 Δεκεμβρίου ο δείκτης των capes μειώθηκε κατά 43,5%, και έκλεισε στα 22.613 δολάρια HΠA/ημέρα. H μείωση εισαγωγών από την Kίνα πρώτων υλών έπληξε τον συγκεκριμένο τύπο πλοίων. Tην επόμενη εβδομάδα 20-26 Δεκεμβρίου σημείωσε και νέα πτώση κατά 15,2% πέφτοντας στα 20.000 δολάρια την ημέρα.
Oικονομικοί αναλυτές εκτιμούν ότι οι πρόσφατες αυξημένες ανησυχίες σχετικά με την παραλλαγή του Όμικρον θα συντηρήσουν την αυξημένη αβεβαιότητα και η ναυλαγορά ξηρού φορτίου θα συνεχίσει να διορθώνει. Eπιπλέον, υπάρχουν και πολλοί άγνωστοι παράγοντες της παγκόσμιας οικονομίας, όπως ο πληθωρισμός και τα επιτόκια, που μπορούν να προκαλέσουν περαιτέρω αλλαγές στη δημοσιονομική και νομισματική πολιτική. Kάποιοι θεωρούν ότι η καλή ναυλαγορά των τελευταίων εβδομάδων μπορεί να ήταν απλώς μια αντανάκλαση της εμφατικής τροχιάς που έχει σημειωθεί από την έναρξη του 2021 στον συγκεκριμένο κλάδο πλοίων.
Σε κάθε περίπτωση υπάρχει έλλειψη εμπιστοσύνης αφού επικρατεί η αντίληψη ότι τα τρέχοντα επίπεδα της ναυλαγοράς είναι δυσανάλογα σταθμισμένα από προσωρινές ασυμμετρίες και όχι από ισχυρά μακροπρόθεσμα θεμελιώδη μεγέθη.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ