Επί τάπητος τέθηκαν προτάσεις που αφορούν την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του λιμανιού του Πειραιά.
Τις προτάσεις κατέθεσε στο Γενικό Γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής Αθ. Πάλλη, το προεδρείο της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης, η οποία σήμερα εκπροσωπεί το σύνολο σχεδόν των ναυτιλιακών πρακτορείων διεθνών τακτικών γραμμών και κρουαζιεροπλοίων, που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι του Πειραιά και συνεισφέρουν στα οργανικά έσοδα του Ο.Λ.Π.Α.Ε. σε ποσοστό άνω του 70%.
Ο πρόεδρος και τα μέλη της τόνισαν, ότι οι επενδύσεις που έχουν προγραμματισθεί εκ μέρους του ΟΛΠ.ΑΕ και αφορούν στους Σταθμούς αυτοκινήτων και κρουαζιέρας, θα πρέπει να προωθηθούν και να υλοποιηθούν ταχύτατα, σύμφωνα με το αναπτυξιακό στρατηγικό σχέδιο 2010-2020.
Αναφορικά με τις σχεδιαζόμενες αποκρατικοποιήσεις του ΟΛΠ.ΑΕ και ΟΛΘ.ΑΕ, τόνισαν, ότι είναι σε θετική κατεύθυνση και αυτό που μένει είναι οι λεπτομέρειες για το πως αυτές θα υλοποιηθούν και σε ποιο εύρος χρόνου, έτσι ώστε να υπάρξει ανάπτυξη και τα δύο μεγάλα λιμάνια να καταστούν κόμβος του διεθνούς διαμετακομιστικού εμπορίου.
Επίσης τόνισαν, ότι παρατηρείται καθυστέρηση της σιδηροδρομικής σύνδεσης των εμπορικών τμημάτων του λιμένος Container Terminal, Car Terminal, με το Θριάσιο Πεδίο, που αποτελεί κομβική επένδυση για τη χώρα.
«Τα έργα εκτιμούμε ότι είναι ζωτικής σημασίας και θα αποτελέσουν σημαντικό βήμα για την ανάκτηση της αξιοπιστίας του λιμένος και θα καταστήσουν τον Πειραιά μεγάλο διαμετακομιστικό Κέντρο που είναι και το ζητούμενο προκειμένου να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας», σημείωσαν τα μέλη της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης.