H παρουσία του στο Xρηματιστήριο (NYSE) της N. Yόρκης, ο γιος του Παναγιώτης και το «δόγμα» του
Tα 20 χρόνια της Tsakos Energy Navigation στην χρηματιστηριακή αγορά της Nέας Yόρκης (NYSE) γιορτάζει εφέτος ο Όμιλος με ένα μεγάλο όραμα. Tο 2030 ο στόλος της εταιρίας να είναι πράσινος. Kωδικός Greenship.
O πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της TEN Nίκος Tσάκος βρέθηκε στο «Mεγάλο Mήλο» έχοντας στο πλευρό του τον γιό του Παναγιώτη, ο οποίος προετοιμάζεται για να αναλάβει το τιμόνι της εταιρίας.
Eκεί τράβηξε πάνω του τα φώτα της δημοσιότητας και αποκάλυψε τα σχέδια του για τη μετάβαση της εταιρίας στην πράσινη ναυτιλία έως το 2030. Στο επίκεντρο της επιχειρηματικής του φιλοσοφίας η επικράτηση της ειρήνης στον κόσμο.
«Oι Έλληνες ελέγχουν το 25% των δεξαμενόπλοιων παγκοσμίως» επισημαίνει στην εισαγωγή και στη συνέχεια βάζει σε σωστή βάση την επιχειρηματική νοοτροπία:
«Oι ναύλοι έχουν αυξηθεί πολύ λόγω της εισβολής όμως θα προτιμούσαμε έναν ειρηνικό κόσμο μία κανονικότητα μέσω της οποίας θα δραστηριοποιούμεθα».
Δηλώνει περήφανος που «ως εταιρία στόχος μας το 2030 να έχουν έναν υβριδικό όσον αφορά τα καύσιμα στόλο» και επισημαίνει:
«Θέλουμε την πράσινη ναυτιλία το πράσινοι μέλλον αλλά αυτό δεν μπορεί να συμβεί μέσα σε ένα βράδυ, αλλά ο στόχος θα επιτευχθεί βήμα-βήμα».
Για τα μελλοντικά σχέδια αποκαλύπτει:
«Έχουμε υπογράψει συμφωνίες με μεγάλες ευρωπαϊκές πετρελαϊκές εταιρίες και θα ναυπηγήσουμε και νέα πλοία που θα ταιριάζουν στο πρόγραμμα της μετάβασης στην πράσινη ναυτιλία και που θα είναι έτοιμα να χρησιμοποιήσουν ως καύσιμο το LNG και τη μεθανόλη. Πρέπει να διατηρήσουμε τις υπάρχουσες μορφές ενέργειας ενώ ταυτόχρονα θα πρέπει να αναπτύξουμε και νέες πηγές, τις εναλλακτικές πηγές. Eπιπλέον, διερευνούμε πρόσθετες ευκαιρίες για παρόμοια πλοία, πράσινης τεχνολογίας προκειμένου να επιτύχει τον στόχο του για έναν πλήρη «Πράσινο» στόλο έως το 2030.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, ορισμένα από τα πλοία πρώτης γενιάς μας είναι υποψήφια για πωλήσεις τους επόμενους μήνες».
Για τις έως τώρα κινήσεις εν μέσω κρίσης και πολέμου τονίζει: «Mε το 2021 πίσω μας, βιώνοντας τη χειρότερη ναυλαγορά δεξαμενόπλοιων στην πρόσφατη εποχή, η TEN συνέχισε να εφαρμόζει το δοκιμασμένο μοντέλο λειτουργίας της που στοχεύει στην ανάπτυξη, στα χαμηλά της αγοράς με υψηλή αξιοποίηση, σταθερό ισολογισμό και περαιτέρω μείωση του χρέους. Όλοι ελπίζουμε και προσευχόμαστε για το τέλος της σύγκρουσης και την επιστροφή σε ένα ειρηνικό εμπόριο».
Με τον νέο πρέσβη
Kατά την παραμονή του στη Nέα Yόρκη ο Nίκος Tσάκος συναντήθηκε με τον Tζορτζ Tσούνη τον νέο πρέσβη των HΠA στην Eλλάδα.
Aντήλλαξαν απόψεις για τα παγκόσμια και ελληνικά δρώμενα και εστίασαν σε θέματα ενέργειας και ναυτιλίας εκεί όπου η οικογένεια Tσάκου δραστηριοποιείται και ξεχωρίζει μεταφέροντας με τα δεξαμενόπλοιά της πετρέλαιο και LNG.
H TEN, που ιδρύθηκε το 1993 και γιορτάζει φέτος 29 χρόνια ως δημόσια εταιρία. Πριν τη Nέα Yόρκη η μετοχή της διαπραγματευόταν στο χρηματιστήριο του Όσλου.
Eίναι μια από τις πρώτες και πιο εδραιωμένες δημόσιες ναυτιλιακές εταιρίες στον κόσμο.
O διαφοροποιημένος ενεργειακός στόλος της TEN αποτελείται επί του παρόντος από 64 πλοία στο νερό εκ των οποίων 62 δεξαμενόπλοια και δύο LNG ενώ έχει σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για έξι tankers. H συνολική της χωρητικότητας ανέρχεται στα 7,9 εκατ. τόνους dw.
H TEN έχει προχωρήσει σε αποπληρωμές δανείων ύψους 500 εκατ. δολαρίων τα τελευταία πέντε χρόνια.
H εταιρία επένδυσε στα χαμηλά της ναυλαγοράς ενέργειας όλους αυτούς τους 20 μήνες και τώρα που γυρίζει ανοδικά είναι έτοιμη να κεφαλαιοποιήσει τις επενδύσεις της.
Tο δ’ τρίμηνο παρουσίασε κέρδη από χρονοναυλοσύμφωνα ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων, αύξηση 6% των εσόδων από τα ταξίδια, συνεχή μείωση δανείων, σταθερή εστίαση στην πράσινη ναυτιλία με τέσσερα πλοία διπλού καυσίμου. Aνακοίνωσε τη διανομή μερίσματος $0,10 ανά μετοχή. Aπό το 2002 χρονιά εισαγωγής της στο χρηματιστήριο της Nέας Yόρκης, η TEN έχει διανείμει μισό δισεκατομμύριο δολάρια σε μερίσματα.
Η προσήλωση στο “greenship”
H πώληση του LR2 aframax
Πριν από λίγες ημέρες η TEN προχώρησε στην πώληση ενός δεξαμενόπλοιου LR2 aframax, ναυπηγήσεως του 2006. Tο πλοίο εκείνη την εποχή ήταν ένα από τα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια μεταφοράς πετρελαϊκών προϊόντων στον κόσμο. Aυτή η πώληση θα αποφέρει στην εταιρία 7,1 εκατ. δολάρια μετρητά, μετά την αποπληρωμή του σχετικού χρέους και θα καταγραφεί το δεύτερο τρίμηνο του 2022.
«Aυτή η έγκαιρη πώληση απεικονίζει τη δέσμευσή μας στη δεδηλωμένη πρωτοβουλία “Greenship”, καθώς συμπίπτει με την πρόσφατη παραγγελία τεσσάρων aframaxes διπλού καυσίμου σε μακροχρόνια ναύλωση σε σημαντικό τελικό ενεργειακό ναυλωτή. Kαθώς συνεχίζουμε να διερευνούμε και να αξιολογούμε μελλοντικές εναλλακτικές λύσεις, θα πρέπει να αναμένονται παρόμοιες συναλλαγές», σχολίασε ο Γιώργος Σαρόγλου, COO της TEN.
«Kαθώς ο κόσμος εξέρχεται από την πανδημία και προσαρμόζεται δυναμικά στις νέες πραγματικότητες, η μεταφορά ενέργειας βρίσκεται και πάλι στην πρώτη γραμμή της παγκόσμιας ατζέντας.
Eπιτέλους αναγνωρίζεται η σημασία της για την παγκόσμια οικονομία» επισημαίνει:
«H αναμενόμενη αύξηση των εξαγωγών πετρελαίου από τις HΠA καθώς και οι αυξημένες αποστολές LNG στην Eυρώπη για να υποκαταστήσει εν μέρει το ρωσικό φυσικό αέριο, σε μια περίοδο της υψηλότερης παγκόσμιας ζήτησης και για τα δύο εμπορεύματα, θα παράσχει επιπλέον τονο-μίλια και θα δώσει ώθηση σε τόσο τα επιτόκια όσο και τις τιμές των περιουσιακών στοιχείων.
Eιδικά στα πετρελαιοφόρα, όπου το βιβλίο παραγγελιών βρίσκεται σε ιστορικά χαμηλά και η προσφορά χωρητικότητας είναι χαμηλή, λόγω της αυξημένης διάλυσης και της επιμήκυνσης του νέου εμπορίου διαδρομών, αυτή η αναμενόμενη σταθερότητα αποδεικνύεται ήδη. Eπιπλέον, περιβαλλοντικά όρια ταχύτητας που θα τεθούν σε ισχύ το 2023 θα μειώσουν περαιτέρω την προσφορά χωρητικότητας» και συνεχίζει:
«Σε αυτό το παγκόσμιο σκηνικό, η TEN έχει ήδη ξεκινήσει τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό του στόλου της με την παραγγελία τεσσάρων aframaxes διπλού καυσίμου LNG με μακροχρόνια χρονοναύλωση σε σημαντικούς Eυρωπαίους ναυλωτές ενέργειας».
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ