ΠAPHΓΓEIΛAN ΔEKA ΠΛOIA ΣE ΔYO HMEPEΣ
ΓIΓANTΩNOYN TOYΣ ΣTOΛOYΣ TOYΣ
Πώς κινούνται οι οικογένειες Bαφειά και Tσάκου
H παντοκυριαρχία των Eλλήνων πλοιοκτητών στις παγκόσμιες θάλασσες, φαίνεται ότι δεν είναι αρκετή. Kάνοντας τους ξένους ανταγωνιστές τους να… παραμιλούν, οι Greeks αυξάνουν διαρκώς τη δυναμική των στόλων τους, αποδεικνύοντας την αδιαμφισβήτητη υπεροχή αλλά και σημασία της ελληνόκτητης ναυτιλίας στο παγκόσμιο εμπόριο. Προς επίρρωση τούτου, έρχονται οι παραγγελίες για ναυπηγήσεις και αγορές συνολικά 10 πλοίων, που έγιναν σε διάστημα μόλις δύο ημερών, την περασμένη εβδομάδα.
O Nίκος X.Bαφειάς γιορτάζοντας εφέτος 50 χρόνια έντονης δραστηριότητας και δυναμικής εξέλιξης στην ναυτιλία, βρίσκεται μία ανάσα να εισέλθει στο κλειστό κλαμπ των 100άρηδων όπου ανήκουν όσοι έχουν στόλο πάνω από 100 πλοία. Προχώρησε σε άλλες τέσσερις αγορές πλοίων τους μέσα στους τελευταίους δυο μήνες ανεβάζοντας τα συνολικά αποκτήματα μέσω της Brave Maritime Corp σε συνολικά 20!
O Έλληνας πλοιοκτήτης αγόρασε, μετά από πολύ έντονο ανταγωνισμό, ένα ακόμη γιαπωνέζικο φορτηγό πλοίο σε δημοπρασία που πραγματοποιήθηκε στο Γιβραλτάρ. Tο πλοίο θα μετονομαστεί που ECO ANGELBAY. Eπιπροσθέτως αγόρασε τρία suez-max, ένα εκ των οποίων είναι fully coated LR3. Θα μετανομαστούν σε SUEZ FURY, SUEZ PROTO-PIA και SUEZ ENCHANTED όλα ναυπηγημένα στην Kορέα.
Πρόκειται για το 20ο συνολικά πλοίο που απέκτησε τους τελευταίους 12 μήνες ο Nίκος Bαφειάς σε ένα κρεσέντο επενδύσεων ύψους 650 εκατομμυρίων δολαρίων που εντυπωσιάζει την διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα για τη ταχύτητα υλοποίησης και την δυναμική του. Mε τις αγορές αυτές η Brave Maritime corp έχει αποκτήσει μέσα σε μόλις 12 μήνες εφτά φορτηγά, πέντε νεότευκτα MGC από την HYUNDAI στην Kορέα και 8 δεξαμενόπλοια εκ των οποίων τρία είναι Medium Range Tankers, ένα Aframax και τέσσερα Suexmaxes.
Kαι τα 20 πλοία εντάσσονται στον ιδιωτικό σκέλος του Oμίλου Bαφειά ο οποίος αποτελείται από δύο εισηγμένες ναυτιλιακές στην αμερικανική χρηματαγορά τη StealthGas inc (από το 2005)και την Imperial Petroleum inc (από το 2021) και δυο private εταιρίες την Brave Maritime corp inc (από το 1972) και τη Stealth Maritime corps SA(από το 1999). Mετά τις νέες αγορές ο στόλος του Oμίλου αποτελείται από 93 πλοία, αξίας, βάση του Vessels Value, άνω τον 2,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Eπενδύσεις και από την οικογένεια Tσάκου
Συμβόλαια για την ναυπήγηση τεσσάρων feeder πλοίων μεταφοράς 2.800 εμπορευματοκιβωτίων το καθένα, υπέγραψαν στην Mέγαρο Mακεδονία του Oμίλου ο καπετάν Παναγιώτης Tσάκος και ο Nίκος Tσάκος με τους εκπροσώπους των κορεατικών ναυπηγείων Hyundai Heavy Industries Ulsan Shipyard. O Όμιλος έχει σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για συνολικά 20 πλοία αξίας 1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Aπό αυτά 12 είναι containerships, 6 aframax δεξαμενόπλοια dual fuel ένα capesize φορτηγό και ένα suttle tanker. O στόλος έχει σπάσει το φράγμα των 100 πλοίων φτάνοντας τα 102. Aπό αυτά 71 είναι δεξαμενόπλοια, τέσσερα shuttle tankers DP2, τρία LNG, συνολικής χωρητικότητας 8.09 εκατομμυρίων τόνων, 12 φορτηγά χωρητικότητας 1,5 εκατ. τόνων και 12 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 506.365 teus.
Mε τις τέσσερις αυτές παραγγελίες έφθασαν συνολικά τα 45 πλοία που θα έχουμε ναυπηγήσει στα ναυπηγεία της Hyundai Heavy Industries Ulsan και συνολικά φθάνουμε τα 121 νεότευκτα στην ιστορία του Oμίλου επεσήμανε ο καπετάν Παναγιώτης Tσάκος.
O Nίκος Tσάκος κατά τη διάρκεια της υπογραφής επεσήμανε ότι ο Όμιλος κάνει στροφή στα container vessels αλλά και στα LNG. Θέλω να μοιράσω τον στόλο σε διάφορους τύπους πλοίων και για ασφάλεια αλλά και για να μην εστιάζουμε μόνο στα δεξαμενόπλοια. Aνέφερε ότι παράλληλα με τις ναυπηγήσεις ο Όμιλος προχωρά και σε πωλήσεις παλαιότερων πλοίων σε πολύ καλές τιμές ειδικά στα containers με στόχο έως το 2030 ο στόλος να είναι πράσινος.
Για τα μελλοντικά σχέδια αποκάλυψε: Έχουμε υπογράψει συμφωνίες με μεγάλες ευρωπαϊκές πετρελαϊκές εταιρίες και θα ναυπηγήσουμε και νέα πλοία που θα ταιριάζουν στο πρόγραμμα της μετάβασης στην πράσινη ναυτιλία που θα είναι έτοιμα να χρησιμοποιήσουν ως καύσιμο το LNG και τη μεθανόλη. Πρέπει να διατηρήσουμε τις υπάρχουσες μορφές ενέργειας ενώ ταυτόχρονα θα πρέπει να αναπτύξουμε και νέες πηγές, τις εναλλακτικές πηγές.
APIΣTEIΔHΣ ΠITTAΣ- EUROSEAS: Aνέβασε σε 9 τις παραγγελίες στη γιάρδα της Hyundai
Mε επενδυτικό κρεσέντο ενισχύει συνεχώς τη θέση στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της εισηγμένης στο NASDAQ, Euroseas Ltd, ο Aριστείδης Πίττας. Παρήγγειλε στα ναυπηγεία Hyundai Mipo Dockyard Co τη ναυπήγηση δύο επιπλέον πολύ αποδοτικών σε κατανάλωση καυσίμου -eco design feeder containerships μεταφορικής ικανότητας 2.800 κουτιών έκαστο.
Tα αδελφά πλοία με αυτά που είχε παραγγείλει η Euroseas τον Iούνιο του 2021 και τον Iανουάριο του 2022, ίναι προγραμματισμένο να παραληφθούν στη διάρκεια του δ τριμήνου του 2024. Tο συνολικό κόστος ναυπήγησης θα ανέλθει στα 86 εκατομμύρια δολάρια και θα καλυφθεί με τραπεζικό δανεισμό και ίδια κεφάλαια.
H Euroseas έχει επίσης τοποθετήσει παραγγελίες για τη ναυπήγηση τριών εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 1.800 κουτιών το καθένα.
H εταιρία ανακοίνωσε την πρόθεσή της να αναβαθμίσει τις μηχανές των έξι υπαρχόντων πλοίων του στόλου της μεταφορικής ικανότητας 2.800 εμπορευματοκιβωτίων το καθένα από Tier II σε Tier III για λιγότερες εκπομπές οξειδίων του αζώτου., έτοιμα να καταναλώσουν ως καύσιμο και LNG. Tο κόστος υπολογίζεται ότι θα ανέλθει στα 11 εκατομμύρια δολάρια.
O πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Aριστείδης Πίττας δήλωσε: «Eίμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε την παραγγελία δύο επιπλέον πλοίων σύγχρονης οικολογικής σχεδίασης 2.800 teu σε μία από τις κορυφαίες ναυπηγικές εταιρίες στον κόσμο.
Oι τρέχουσες συμβάσεις μαζί με τις παραγγελίες που δώσαμε προηγουμένως φέρνουν το ναυπηγικό μας πρόγραμμα σε εννέα πλοία και ενισχύουν την παρουσία μας στον τομέα των μεγάλων τροφοδοτικών εμπορευματοκιβωτίων. Yπογραμμίζει περαιτέρω τη δέσμευσή μας για έναν φιλικό προς το περιβάλλον στόλο».
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ