Αν και η οικονομική κρίση στη χώρα μας καλά κρατεί ενώ δείχνει τα δόντια της και στον σκληρό πυρήνα της Ευρώπης, δεν φαίνεται να επηρέασε την παραγγελία και ναυπήγηση νέων πλοίων από τους Έλληνες εφοπλιστές.
Συνολικά οι Έλληνες πλοιοκτήτες και οι ναυτιλιακές εταιρείες επένδυσαν το υπέρογκο ποσό των 3,844 δισ. δολαρίων από τον Ιανουάριο μέχρι σήμερα για την αγορά 157 καινούργιων πλοίων παραμένοντας με αυτό τον τρόπο στην κορυφή των πρώτων δέκα ναυτιλιακών δυνάμεων στην διεθνή αγορά.
Από το συνολικό κεφάλαιο, τα 1,5 δισ. δολάρια έχουν τοποθετηθεί στην αγορά πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, περί το 1,3 δισ. στην αγορά τάνκερ, και 1,063 δισ. για την ενίσχυση του στόλου τους σε πλοία μεταφοράς κοντέινερ.
Πάντως ειδικά όσο αφορά τα πλοία ξηρού φορτίου, οι επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί είναι μειωμένες κατά 50% περίπου καθώς πέρυσι οι Έλληνες εφοπλιστές είχαν τοποθετήσει κεφάλαια της τάξεως των 2,6 δισ. δολαρίων στη συγκεκριμένη κατηγορία πλοίων.
Με βάση πάντα τα στοιχεία της Allied Shipbroking, τα δέκα μεγαλύτερα ναυτιλιακά έθνη φέτος έχουν επενδύσει περί τα 15 δισ. δολάρια για την αγορά 887 πλοίων. Στα πλοία ξηρού φορτίου έχουν επενδυθεί κεφάλαια αξίας 6 δισ. δολαρίων και στα τάνκερ κεφάλαια της τάξεως των 7 δισ. δολαρίων.