Την κατηφορική οδό είχε πάρει, την εβδομάδα που μας πέρασε, ο τομέας διαλύσεων πλοίων, τόσο σε οικονομικό επίπεδο όσο και στον όγκο.
Η εβδομάδα είχε μια συνεχόμενα καθοδική τάση, με εξαίρεση την Κίνα, το οποίο έχει σαν αποτέλεσμα να μην υπάρχει δυνατότητα καθορισμού τιμών για την Ινδία και το Πακιστάν.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 389,669 DWT εκ των οποίων περίπου το 43% ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 42% δεξαμενόπλοια, και το 15% Containers.
✏ Στην Ινδία, η πορεία της τιμής του steel plate με την πορεία της ρούπιας ήταν αντιστρόφως ανάλογη. Η τιμή του steel plate άρχισε να σταθεροποιείται και έδειξε και κάποια σημάδια βελτίωσης αλλά δεν βοήθησε καθόλου καθώς η πτώση του εθνικού νομίσματος σε σχέση με το δολάριο έσπασε κάθε προηγούμενο ρεκόρ έχοντας σαν αποτέλεσμα την αποχή της Ινδίας από την αγορά αλλά και την δυσκολία στον καθορισμό τρεχόντων τιμών. Εκτιμάται ότι για τα πλοία ξηρού φορτίου οι τιμές είναι κοντά στα $ 450.
✏ Το Πακιστάν λόγω ότι το τελευταίο διάστημα προσέφερε ανταγωνιστικές τιμές είχε αρκετό πλεονασματικό τονάζ και την εβδομάδα που μας πέρασε απείχε και αυτό από την αγορά με τον φόβο ότι οι τιμές θα διορθώσουν περισσότερο. Δεν υπάρχουν όρια τιμών την δεδομένη χρονική στιγμή.
✏ Στο Μπαγκλαντές δεν υπάρχουν νεότερα καθώς η ημερομηνία της ακροαματικής διαδικασίας μετατίθεται συνεχώς. Υπάρχουν φήμες ότι η ακροαματική διαδικασία θα γίνει τον Ιανουάριο το οποίο, όπως και η κάθε καθυστέρηση, θα έχει σαν αποτέλεσμα την πτώση των τιμών από τις ανταγωνίστριες χώρες ιδιαίτερα σε πλοία μεγαλύτερου τονάζ.
✏ Η Κίνα, μέσα σε όλη αυτή την αναταραχή και λόγω ότι η τιμή του Iron Ore αυξήθηκε – η οποία επηρεάζει θετικά την τιμή των διαλύσεων – παρουσίασε θετική διόρθωση στις προσφερόμενες τιμές κατά $ 20 τον τόνο περίπου. Οι τιμές στην Κίνα κυμάνθηκαν από $ 380 – $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.