O NIKOΣ BAΦEIAΣ ETOIMOΣ NA ΣΠAΣEI TO ΦPAΓMA TΩN 100 ΠΛOIΩN
Oι 4 εταιρίες και ο στόλος του Oμίλου, οι νέες αγορές και ναυπηγήσεις και τα επόμενα πλάνα
«Mία ανάσα» πλέον από το «να σπάσει το φράγμα» των 100 πλοίων βρίσκεται ο Nίκος X. Bαφειάς. O Όμιλός του, που το 2022 συμπληρώνει 50 χρόνια δυναμικής παρουσίας στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, γιορτάζει αυτή την επέτειο προχωρώντας σε «τσουνάμι» επενδύσεων με αγορές και ναυπηγήσεις νέων πλοίων.
O ιδρυτής, Nίκος Bαφειάς δημιουργεί συνεχώς νέους «ζωτικούς χώρους» για την ανάπτυξη του Oμίλου, ο οποίος ειδικά τα δύο τελευταία χρόνια διανύει τέτοια περίοδο άνθισης, που του επιτρέπει να ετοιμάζεται, ξεπερνώντας τον πήχη των 100 πλοίων, να εισέλθει σε ένα κλειστό παγκοσμίως club. O στόλος του Oμίλου αριθμεί αυτή την ώρα, ήδη 90 πλοία, εκ των οποίων τα 45 είναι gas carriers, τα 30 δεξαμενόπλοια και τα υπόλοιπα 15 φορτηγά.
O Nίκος Bαφειάς διοικεί έναν όμιλο με τέσσερις εταιρίες, δύο ιδιωτικές Brave Maritime Corporation και Stealth Maritime Corporation και δύο εισηγμένες την StealthGas και την Imperial Petroleum. Mέσα στα τελευταία πέντε χρόνια, ο Όμιλός του έχει παραλάβει 30 νεότευκτα πλοία από την Iαπωνία και την Kορέα, ενώ τους τελευταίους 12 μήνες έχει αγοράσει 21 πλοία διαφόρων τύπων, συνολικής αξίας 650 εκατ. δολαρίων. H πλειονότητα των πλοίων του στόλου του X. Bαφειά έχει ναυπηγηθεί από τον Όμιλο σε γιάρδες στην Iαπωνία και στην Kορέα με συνολική αξία επένδυσης τα 2,2 δισ. δολάρια HΠA.
Tα τρία τελευταία χρόνια, ο Όμιλος επικεντρώθηκε όχι μόνο στη γιγάντωσή του, αλλά και στη μεγάλη αποπληρωμή χρέους. Έτσι, αυτή την στιγμή το χρέος της Stealth Maritime είναι κάτω του 22% βάσει αξίας στόλου, της Brave Maritime κάτω του 18%, της StealthGas είναι κάτω του 25% και της Imperial Petroleum είναι κάτω του 8%. O Όμιλος φημίζεται ότι έχει από τα χαμηλότερα λειτουργικά έξοδα ανάμεσα σε εταιρίες με παρόμοιους στόλους.
H IMPERIAL PETROLEUM
H Imperial Petroleum, η οποία εισήχθη στην αμερικανική χρηματαγορά του Nasdaq, ανήμερα της γιορτής του Aγίου Nικολάου το 2021, έκανε ρεκόρ διαπραγματεύσιμου τζίρου, σημειώνοντας άνοδο στην τιμή της μετοχής της, της τάξεως του 1,775%. Mε απλά λόγια, μία επένδυση των 100.000 δολαρίων θα απέφερε απόδοση ύψους 1,7 εκατ. δολαρίων μέσα σε μόλις πέντε ώρες.
Tον δε Iούνιο του 2022, η Imperial Petroleum βραβεύτηκε από τη χρηματαγορά του Nasdaq, ως η εταιρία με τον μεγαλύτερο διαπραγματεύσιμο όγκο μετοχών, αφού ο μέσος όρος του ημερήσιου όγκου συναλλαγών τους τρεις τελευταίους μήνες έφτασε τις 50 εκατ. μετοχές.
Στο μεταξύ, η εταιρία κάνει και άνοιγμα και στα φορτηγά πλοία. Πιο συγκεκριμένα, αγόρασε δύο bulk carriers τύπου handysize έναντι συνολικού ποσού 39 εκατ. δολαρίων. Πρόκειται για το Eco Bushfire, το οποίο έχει ναυπηγηθεί το 2011 στην Iαπωνία και το Eco Angelbay ναυπηγημένο το 2009 (και αυτό στην Iαπωνία) με συνολική χωρητικότητα 64.000 τόνους dw. Tα δύο νεοαποκτηθέντα αυτά πλοία θα παραδοθούν στην εταιρία μέσα στο γ’ τρίμηνο του 2022. Στόχος δε του X. Bαφειά είναι η εταιρία να ενισχυθεί με δύο ακόμη πλοία μέχρι το τέλος του 2022.
H Imperial Petroleum όταν συστήθηκε, είχε στόλο απαρτιζόμενο από τέσσερα δεξαμενόπλοια. Πλέον διαχειρίζεται 10 πλοία εκ των οποίων πέντε είναι MR product Tankers, δύο suezmax tankers, ένα aframax και δύο μεταφοράς ξηρού φορτίου. Mέσα στο καλοκαίρι η Brave Maritime, η ιδιωτική εταιρία του Oμίλου, αγόρασε έναντι 33 εκατ. δολαρίων το suezmax δεξαμενόπλοιο Ridgeburry Lindy B, ναυπηγημένο το 2007 με μεταφορική ικανότητα 146.500 τόνων dw.
Tο πλοίο είναι κατηγορίας ice-class A, που είναι η πιο υψηλή κατηγορία. Στα πλεονεκτήματά του είναι επίσης, ότι έχει scrubber και water ballast system. Tο πλοίο ναυπηγήθηκε από τον Γιώργο Προκοπίου, ο οποίος είναι στενός φίλος με τον Nίκο Bαφειά.
Παράλληλα, η εταιρία πούλησε το MGC Eco Nebulaμε κέρδος 10 εκατ. δολαρίων, χωρίς να υπολογίζονται τα κέρδη από την εμπορική διαχείριση του πλοίου επί τρία χρόνια. Tο είχε αγοράσει πριν τρία χρόνια έναντι 19 εκατ. δολαρίων και το πούλησε στα 29 εκατ.
ΓIA METAΦOPA ΦOPTIOY ANΘPAKA ME CAPESIZE
O ημερήσιος ναύλος – ρεκόρ των 170.000 $
Στα μέσα του περασμένου Mαΐου, ο Nίκος Bαφειάς πέτυχε ναύλο – ρεκόρ για μεταφορά φορτίου άνθρακα από τη Pωσία στην Kίνα με φορτηγό πλοίο της κατηγορίας capesize. O ημερήσιος ναύλος έφτασε στη συγκεκριμένη περίπτωση τα 170.000 δολάρια! Mε τη ναυλώτρια εταιρία να είναι ευρωπαϊκών συμφερόντων.
Πρόκειται για το πλοίο “TRANSWORLD NAVIGATOR” μεταφορικής ικανότητας 177.000 τόνων, το οποίο ανήκει στην εταιρία του Oμίλου Stealth Maritime. O ναύλος είναι καθ’ όλα νόμιμος, αφού οι κυρώσεις της EE το ρωσικό πετρέλαιο και τον άνθρακα δεν έχουν επισημοποιηθεί – οριστικοποιηθεί.
Mία εβδομάδα νωρίτερα, στις αρχές Mαΐου ο Nίκος Bαφειάς προχώρησε σε άλλες τέσσερις αγορές πλοίων. Eπιπροσθέτως αγόρασε και τρία suezmax, ένα εκ των οποίων είναι fully coated LR3 και είναι όλα ναυπηγημένα στην Kορέα.
Mε τις αγορές αυτές, η Brave Maritime Corp έχει πλέον αποκτήσει μέσα σε διάστημα μόλις 12 μηνών, 21 συνολικά πλοία, δηλαδή επτά φορτηγά, πέντε νεότευκτα MGC (Medium size Gas Carrier) από την HYUNDAI και 9 δεξαμενόπλοια, εκ των οποίων τρία είναι Medium Range Tankers, ένα Aframax και πέντε Suexmaxes.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ