Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 31,78% του παγκόσμιου στόλου πετρελαιοφόρων, το 25,01% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, το 22,35% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG), το 15,60% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χημικών και προϊόντων πετρελαίου, το 13,85% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς Υγροποιημένου Αερίου Πετρελαίου (LPG), το 9,33% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Αυτά ανέφερε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλη Κορκίδη στον χαιρετισμό του στην εκδήλωση για τις υποτροφίες “Blue Awards” της Σχολής Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς.
Ο πρόεδρος υπογράμμισε ότι “σήμερα οφείλουμε να επενδύσουμε στην ναυτιλιακή καινοτομία που είναι τομέας έντασης κεφαλαίου και έντασης γνώσης, αλλά και να καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για την βελτίωση του γνωσιακού επιπέδου του έμψυχου δυναμικού που δραστηριοποιείται σε όλο το φάσμα των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων σε ξηρά και θάλασσα πάνω στις νέες τεχνολογίες που σχετίζονται με την προσπάθεια της ναυτιλίας, και όχι μόνο, στο πεδίο της πράσινης μετάβασης. Έχουν ωριμάσει οι συνθήκες για την υιοθέτηση μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής που θα αξιοποιεί τα δυνητικά πλεονεκτήματα του Πειραιά και ιδιαίτερα του ανθρώπινου δυναμικού με υψηλή κατάρτιση”.
Ο κ. Κορκίδης πρόσθεσε ότι ο Πειραιάς αποτελεί μια ανεπτυγμένη και με υψηλή ειδίκευση και παραγωγικότητα “συστάδα” θαλάσσιας οικονομίας με παγκόσμιες διασυνδέσεις, ενώ υπογράμμισε τη σημασία επενδύσεων στην Γαλάζια Οικονομία “καθώς σε παγκόσμιο επίπεδο, όπως είπε, ο ΟΟΣΑ προβλέπει ότι από το 2030, πολλές βιομηχανίες που βασίζονται στις θάλασσες θα έχουν τη δυνατότητα να επιτύχουν ιδιαίτερα υψηλές αποδόσεις όσον αφορά στην προστιθέμενη αξία”.
“Γνωρίζουμε ότι η παραγωγή της παγκόσμιας οικονομίας των θαλασσών εκτιμάται σήμερα σε 1,3 τρισ. ευρώ, ποσό το οποίο θα μπορούσε να υπερδιπλασιαστεί μέχρι το 2030. Αξίζει να διεκδικήσουμε μέρος αυτού του πλούτου…Η Ελλάδα παραμένει η κορυφαία ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο, καθώς οι Έλληνες πλοιοκτήτες με 5.514 πλοία ελέγχουν σήμερα περίπου το 21% του παγκόσμιου στόλου, σε όρους χωρητικότητας (dwt). Η συνολική χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου έχει αυξηθεί κατά 45,8% σε σύγκριση με το 2014, ενώ ακόμη και κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, δηλαδή από το 2019, η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 7,4%”.